Délmagyar logó

2017. 11. 23. csütörtök - Kelemen, Klementina 3°C | 13°C Még több cikk.

Elfogadták Kalmár járatcsökkentő javaslatát

Szeged - Hosszas vita után elfogadta Kalmár Ferenc (Fidesz-KDNP) városüzemeltetési tanácsnok járatcsökkentésről szóló javaslatát a városüzemeltetési és fejlesztési bizottság csütörtökön. A változás június 16-tól lép életbe.
– El akartuk kerülni az évközi díjemelést, ez volt az elsődleges cél – indokolt Kalmár Ferenc, aki úgy fogalmazott: menetrend optimalizálás történt. A járatritkítással ebben az évben 37 millió forint megtakarítást érhet el az SZKT, és 26 milliót a Tisza Volán.

Kalmár szerint nem drasztikus a változás, az 1-es villamos esetében például reggel 7 és délután 4 óra között nem változik a menetrend. Reggel 6 és 7 óra között az eddigi 10 járat helyett nyolc közlekedik, délután 5 és 6 között pedig 4 járattal megy majd kevesebb. Bevezetik a 9-es vonalán a 19-es tesztjáratot, ami azt jelenti, hogy minden második trolibusz a Lugas utca helyett a tarjáni Víztorony térre megy.

– Rövidtávú célt szolgál a változás. Őszre az SZKT kidolgoz egy hosszú távú vonalhálózati és menetrend koncepciót – mondta a tanácsnok, aki emlékeztetett, hogy a szegedi tömegközlekedést a 2-es villamos, a 10-es troli elindulása, valamint a személyszállítási törvény várható módosítása is befolyásolja majd.

Kalmár hangsúlyozta: Szegeden eddig ebben az évben a vártnál kisebb mértékben csökkent az utaslétszám. Emiatt és a járatcsökkentések miatt elkerülhető az évközi áremelés – mondta. A tanácsnok arra nem tudott válaszolni, hogy pontosan mekkora lett volna ez az áremelés, mert mint mondta, ezt a lehetőséget nem is vették számításba. De úgy gondolja, inflációt meghaladó mértékben nőttek volna a jegy- és bérletárak.

Olvasóink írták

84 hozzászólás
  • 84. Petyus1977 2011. június 11. 16:50
    „Gratulálok kedves Kalmár úr!!!Több,mint 6000ft-os bérletért nem tudok közlekedni hétvégén,mert megszüntette a 13-as és 16-os buszt is...Látszik,hogy még életében nem közlekedett busszal....Hétvégente egyszerüen nem lehet eljutni sehova sem és csodálkoznak,hogy miért megy mindenki autóval...”
  • 83. SP 2011. június 04. 15:41
    „Az ellenőrök csak az utasok jegyének érvényességét vizsgálják.

    Azt nem,
    hogy tartották-e a menetrendet a járatok, tiszta-e a kocsi, nincs-e túlzsúfoltság hasonlóan mint a sertés, marha, nyúl, tyúk, birka és más állatokat szállító teherjárműveknél, működik-e egyáltalán a megfelelően a légcsere a légkondi, van-e olyan műszaki és általános állapotban az a járműm, ami emberi szállításra alkalmasnak minősítettek a XXI. században.”
  • 82. Mjuriele 2011. június 04. 14:05
    „78. Stormangel19 2011.06.03. 20:37

    Ohhh amelyiken van klíma az sem kapcsolja be. ráadásul ezeknek az újabb buszoknak szutyok kis bukó ablakaik vannak.
    Én úgy tudom hogy a buszvezetőknek el kell számolni az üzemanyaggal és ha kevesebb fogy a vártnál akkor valami csekély jutalmat kap.”
  • 81. queenmargareth 2011. június 04. 12:47
    „tanidőben 8 órakor nem egyszer 20 perc után jött a 8-as troli. Nem így van kiírva. Fantasztikus állni a nem létező megállókban.”
  • 80. zsolt1303 2011. június 04. 09:09
    „A "spórolós" Kalmár:

    "Szeged - A Szeged Pólus Nonprofit Kft. felügyelőbizottsági (fb) elnökének, Pintér Lajosnak évi 456 ezer forint, az fb-tagoknak, Faragóné Spilák Klárának és Oláh Péternek pedig évi 324 ezer forint tiszteletdíjat javasol Kalmár Ferenc.

    A KDNP-s önkormányzati képviselő, frakcióvezető-helyettes sürgősséggel terjesztette be indítványát" (C) DM

    "Kalmár Ferenc előterjesztése szerint egyébként növelnék egyes cégvezetők fizetését, Miklós Péter például 368 ezer forintot keresne, a SZINT Kft. jelenlegi vezetője 319 ezer forint fizetést kap. Mihálffy Lajos havi 413 ezer forintot keresne, a RITEK Zrt. mostani igazgatója 315 ezer forintot kap. A prémiumfeladat teljesítése után a bérük 80 százalékát is megkapják a cégvezetők. " (C) DM

    "Kalmár Ferenc szegedi kereszténydemokrata politikusnak nem telnek gondtalanul a napjai, hiszen a kormánypártok nagyarányú győzelmeinek igazi nyertese ő: tavasz óta országgyűlési képviselő, ötödik ciklusát kezdte a szegedi önkormányzatban, ahol tanácsnok is, a kisebbik kormánypárt, a KDNP alelnöke, az Európa Tanács Parlamenti Közgyűlésének tagja, két országgyűlési bizottságban dolgozik, és felügyelő bizottsági tag két, köztulajdonban álló cégnek. Választott tisztségeiért vagyonnyilatkozata szerint bruttó 1 205 256 forintot kap, de felügyelő bizottsági tagságaiért is kap díjazást.

    Felügyelő bizottsági tag a Rendezvényház Csongrád Megyei Közművelődési és Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kht-nél, amelyért havonta negyvenezer forintot kap (ezt a társaságot egyébként a Csongrád Megyei Önkormányzat hozta létre). Felügyelő bizottsági elnök e mellett a Nagyfa Alföld Kft-nél, amiért pedig havi 56 ezer forintot kap. S a hatályos törvények szerint ekét díjazásával van a probléma. A 2009. évi CXXII. törvény 6. § (4) bekezdése ugyanis kimondja: "Egy természetes személy legfeljebb egy köztulajdonban álló gazdasági társaságnál betöltött vezető tisztségviselői megbízatás, valamint legfeljebb egy köztulajdonban álló gazdasági társaságnál betöltött felügyelő bizottsági tagság után részesülhet javadalmazásban."

    Márpedig a képviselő mind a Csongrád Megyei önkormányzat cégétől, mind pedig a büntetés-végrehajtás által alapított és tulajdonolt, a fogvatatottak munkáit menedzselő cégtől is kap közpénzt. A probléma tavaly augusztus 31-e óta áll fenn, ha azt vesszük, hogy Kalmár Ferenc a kisebb díjazással járó díjazást veszi fel jogosulatlanul, akkor is már 280 ezer forint ütötte törvénytelenül a markát. " (C) stop.hu”
  • 79. szeti 2011. június 03. 21:19
    „azt elfelejti, hogy mennyi bevételtől esik el a két cég emiatt így.
    meg, hogy mekkora tömeg lesz a járatokon, amitől tényleg csak csökken a tömegközlekedés népszerűsége.
    hajrá kalmár, hajrá barmok!”
  • 78. Stormangel19 2011. június 03. 20:37
    „Járatcsökkentés?!!! Ez ésszerű? Szerény személyem mindenhova tömegközlekedéssel utazik, és elmondhatom a helyzet pocsék. Töménytelen ember a megállókban, a közlekedési eszközökön szintén, néhányan bosszankodnak, hogy hol van már a várt jármű. Ezért sokan fogják magukat és odébbállnak. Néha fél órákat kell várni, míg jön valami jármű. Inkább légkondit kellene beszerelni a járművekbe (főleg nyáron), mert elviselhetetlen a meleg bent, hatványozottabban melegebb van bent, mint kint. Pláne, ha még nagy a tömeg. Néha a járműből "kicsurrannak" az emberek, olyan sokan vannak, szinte fürtökbe lógnak. Van erre is valami "ésszerű" megoldás? Várok rá, és majd felkészülök az újabb borzalmakra...”
  • 77. maradando 2011. június 03. 19:54
    „Mi lesz a következő "ésszerű" javaslat ? Fel akarok készűlni rá még időben .”
  • 76. FodiDe 2011. június 03. 18:10
    „de a tizenkilences troli is 16.-tol értelmezendő?”
  • 75. SP 2011. június 03. 18:10
    „A spórolás a javaslat elfogadása előtt is volt máshogy.

    A légkondival nemigazán találkozhatott az egymásba olvadt tömeg a tömegközlekedésben.
    Dózsa úr a kabriós tetős prolibuszok megalkotására még nem gondolt?”
  • 74. Morpheus_RexXx 2011. június 03. 17:16
    „Hmm... látszik, hogy ez sem igazán Kalmár szakma... :)
    A ritkítások helyett ésszerűbb lett volna vonalak megszüntetése teljesen v részben úgy, hogy a meglevő járatokkal összevonva némileg sűrítve járjanak. Ez mellett bevezetni végre az időalapú jegyet... már is sokkal többet spórolnának úgy, hogy az utazók se érezzék kényelmetlenül magukat. Jelenleg még mindig jobban megéri részben inkább gyalogolni 1-1 járműről leszálva, vagy inkább fel sem szálni, hanem felugrani a kerékpárra. Még ha nem is annyira teker bele az ember, hogy az megizzassza, akkor is sokkal hamarabb és egyszerűbben ér el a célállomásra...
    Amíg nincs igazán ami miatt az emberek valóban a tömegközlekedést válasszák, addig a bevételek is alul fognak maradni és mindig spórolni kell... és mindig egyre többet, mert a jelenlegi spórolási megoldások következtében tovább csökken az utasszám... de hát itt Kalmárok és diplomák dolgoznak ,nem a valódi inteligencia és józan paraszti ész...”
  • 73. ifj. Nagy Gábor 2011. június 03. 13:03
    „68. Liberation
    "Ha a spórolás a cél, akkor egyszerűbb lett volna minden vonalat egy-egy járattal csökkenteni."

    A legnagyobb hülyeség egységesen csökkenteni. Nyilván a három éves utasszámok alapján is reálisabb eeredményt lehet kapni. Gondolj csak bele, mindenhonnan elveszel egyet, akkor a félórás követési időből egyórás lesz, az 1-esen meg a 4 percből 4,5. Mindkettő hiányozna, de valahogy mégsem egyformán...

    "Most a 9-es HARMADÁVAL csökken, ami elképesztő!!!"

    Ezt mégis honnét vetted? Mert ha az egy megálló híján ugyanazon útvonalon járó leendő 19-est tőle független új járatnak tekintenénk, akkor is csak jó feles csökkenés lenne...”
  • 72. queenmargareth 2011. június 03. 12:17
    „65. kcswolf
    mivel éltem ott. 15 ker végén és 16 ker elején is. Nem volt panasz.Perem kerületek, de tudod.
    dugó:) álltam én Szegeden Rókusi krt beállva, csak itt leszáll az ember és könnyen legyalogolja, ha engedik:
    Pesten leszállhattunk dugóban a 7-ről is, de kösz a felvilágosítást..........ja, és felszállhatunk bármelyik ajtón!”
  • 71. DMagóg 2011. június 03. 12:04
    „61. kcswolf 2011.06.03. 10:08 !

    Hol fizetnek azért, hogy állandóóan bírálom a hatalmon lévő vezetést? Már bocsánat, de elégedettségre még mindig semmi okom, az elégedetlenkedés meg állampolgári jogom, sőt, kötelességem! Fizetség nélkül! Bár kétségtelenül jól jönne egy kis pénz. Azt azonban azok kapják, akik okot szolgáltatnak az elégedetlenkedésre.Jobb és bal egyaránt! Elégedetlen voltam, vagyok, leszek még egy jó ideig! Nem érdekel, hogy kik, mit, hanem az, hogy mi van!

    Semmi bajom az elégedettséget sugárzó véleményeddel, tiszteletben tartom. Ma még nem kötelező elfogadnom!

    "Ha nincsenek képben a kommentelők, akkor hülyeséget ne írogassanak már."

    Egy Fidesz politikus mondta, hogy mindenkinek állampolgári joga hülyének lenni! Ezt is el akarjátok venni?”
  • 70. macs 2011. június 03. 11:42
    „61. kcswolf,
    Fizetett kommentelőkről beszél, de nem tudom, miért, az az érzésem, hogy Ön menedzserasszisztens. :-)
    Ami a kettes villamos építését illeti, az sajnos negatív iskolapélda. Negatív iskolapéldája a magyar vállakozások munkához való hozzáállásának. Lehet mentségeket felsorolni, maszatolni, hárítani, de a lényegen mindez nem változtat. Mindaz, ami ott történt/történik se nem Botka, se nem Kalmár hibája, az a kis magyar valóság.
    Ami a járatritkitás és az áremelés szembeállítását illeti, kicsit érdekes, hogy Kalmár hívatkozik rá, de nem modellezi! Indokol egy döntést, de fogalma sincs mekkora áremelést vált ki a járatok csökkentése. Nem találja furcsának?
    Azt se találja furcsának, hogy egy korábban nyereséges cég hirtelen veszteségre vált? Miért? Sokkal korrektebb volna, ha tényszerűen, számokkal alátámasztva indokolnák meg a változást! Amennyiben a veszteség alátámaszható, akkor a járatritkitást is könnyebben elfogadnák az emberek.
    Engedtessék meg nekem, hogy feltételezzem, ahogy az áremelést se modellezték, a járatritkitás hatását se. Érdemes végig gondolni, itt nem csupán költségeket takarítanak meg, hanem feltételezhetően utasszám csökkenéssel, tehát bevétel kieséssel is számolni kell.
    És nagyon kérem, ne harapja le a fejem! :-)”
  • 69. pandababa 2011. június 03. 11:42
    „"Szegeden eddig ebben az évben a vártnál kisebb mértékben csökkent az utaslétszám." Ne is csodálkozzon ,brutális,mocsok drága a jegy is,de főleg a bérletek!!!!!! Nem csodálom,hogy ebben a jó időben egyre több a biciklis!!!”
  • 68. Liberation 2011. június 03. 11:33
    „Járatcsökkentést ott és akkor szoktak, ahol és amikor ez indokolt.
    A Kalmár-féle javaslatot és annak elfogadását nem előzte meg semmilyen felmérés, sem utasszámlálás, sem más.
    Ha a spórolás a cél, akkor egyszerűbb lett volna minden vonalat egy-egy járattal csökkenteni.
    Most a 9-es HARMADÁVAL csökken, ami elképesztő!!!”
  • 67. Beroesz 2011. június 03. 11:17
    „61. kcswolf 2011.06.03. 10:08

    Höhh, bérkomment vagy-e? Mivel jár most "Kalmár képviselő úr" munkába? Csak nem büdös lett neki a közösségi közlekedés, amióta Újszegedre gazdagodta át magát?”
  • 66. orbántorgyánpolgárikormány 2011. június 03. 11:06
    „Olvassátok el a HVG e tárgyban írt cikkét!
    Kalmár pedig fizessen vissza minden fillér jogosulatlanul felvett fillért!
    Nagyon gyorsan átköltözött a Csongrádi sugárútról Újszegedre, nálam megér egy vagyonosodási vizsgálatot.”
  • 65. kcswolf 2011. június 03. 10:42
    „Kedves queenmargareth!

    Nem kell Pestre költözni, sőt! De ha jól informált vagyok Pesten közel 2 millió ember él! Szegeden kb 200 ezer. Pest belvárosában nem kell várni 15 percnél többet a járműre, de a dugóban leülöd bőven azt a 15 percet. A külső kerületekben viszont bőven vársz 15 perceket, sőt többet is. Ja és nézzük meg, hogy milyen járművekkel utazol Pesten. Ha most a bérlet árait emelték volna meg, az lenne a gond. Ha van sapka az a gond, ha nincs sapka az a gond. :)”
84 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kiváló eredmények német nyelvből

Szeged - Idén is kimagasló eredményeket értek el az országos tanulmányi versenyeken a Tarjáni… Tovább olvasom