Délmagyar logó

2017. 04. 30. vasárnap - Katalin, Kitti 5°C | 16°C Még több cikk.

Épülhet az M43-as autópálya

Szeged - Épülhet az M43-as autópálya Szeged és Makó közötti szakasza. A csaknem 32 kilométeres sztráda és a hozzá tartozó 7 kilométer főút 61 milliárd forintba kerül majd.
A Szegedet elkerülő és Makóig tartó autópálya és az új szegedi autópályahíd építését közös és egyéni tenderek alapján 3 konzorcium és egy szlovák cég nyerte. Az első két szakasz győztesét pénteken, a harmadik és negyedik szakaszét hétfő délután hirdették ki. Négy szakasza van az építésnek, amelyben több magyar, egy spanyol és egy szlovák cég vesz részt.

Szeged mellett egyelőre véget ér az M43-as Fotó: Karnok Csaba
Szeged mellett egyelőre véget ér az M43-as
Fotó: Karnok Csaba

Az első szakaszt a 43 Szeged-Makó Konzorcium nyerte, amelynek vezető tagja a SWIETELSKY Baugesellschaft. A 2. szakaszt a TISZA M-43 Konzorcium építheti, amelynek vezetője a SEDESA OBRAS Y SERVICIOS (spanyol cég), társcégei pedig a HÍDÉPÍTŐ Zrt. és a "SZEVIÉP" Szerkezet- és Vízépítő Zrt. A 3. szakasz építését a MAROSLELE 43 KONZORCIUM nyerte, melynek vezetője az EuroAszfalt Építőanyag-előállító és Kereskedelmi Kft. A 4. szakasz kivitelezője a szlovák központú Doprastav lesz - mondta el Fazakas Orsolya a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője.

Az autópálya minél előbbi megépítése azért is fontos, mert Románia és Bulgária uniós csatlakozása óta elviselhetetlen mennyiségű kamion és autó robog keresztül nap, mint nap azokon a településeken, amelyek a Szegedtől Nagylakig tartó 43-as főút mellett fekszenek.

Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. B Ati 2008. május 27. 21:36
    „Egymás között veszkedtek miközben a milliárdos cégek csak teszik a dolgukat!-)Vicc ez az egész és én nem is mondok már semmit mert nincs értelme ezen bosszankodni, inkább tegyétek a napi teendőiteket és sumákoljatok ti is ott ahol csak lehet------)a ti életetek ha rajtuk múlik jobb nemhiszem, hogy lehet! Ezt kellene már, hogy megértse minden emeber!!!”
  • 21. tahoszeged_i 2008. május 27. 18:14
    „Jó reggelt!!!!!!!!
    "Az autópálya minél előbbi megépítése azért is fontos, mert Románia és Bulgária uniós csatlakozása óta elviselhetetlen mennyiségű kamion és autó robog keresztül nap, mint nap azokon a településeken, amelyek a Szegedtől Nagylakig tartó 43-as főút mellett fekszenek"

    nyalom a hangotokat”
  • 20. Zoolii 2008. május 27. 13:28
    „Remélhetőleg Albert házaspárék megint beindulnak valami jóféle népszavazással, hogy ezt se lehessen megépíteni... Hadd fulladjunk bele a napi több ezer kamionba...”
  • 19. Vega 2008. május 27. 10:39
    „SWIETELSKY Baugesellschaft. ha jol tudom ök csinaljak most a nagykörutat is, és mindenki tudja micsoda tempoban...”
  • 18. Kért Elek 2008. május 27. 10:24
    „Ne csak beszéljenek, írjanak róla, hanem egyszer már neki kellene lendülni és az építést kellene elkezdeni!!”
  • 17. sfwer 2008. május 27. 07:51
    „Ha nem épül az a baj, ha meg igen, akkor is. Magyarország 2008.”
  • 16. joy 2008. május 27. 00:25
    „Igen, kispajtás.
    Itt nagyon sokan fizetésünkért dolgozunk, adózunk, és nem az elsimicskázott milliárdokból tart el bennünket a jeles "párt", mint téged.
    Azért is föltételezed másokról, hogy ők is ugyan úgy élnek, mint te, mert számodra nincs más.

    Egyáb jelzőid meg önvalódat tükrözik csupán.

    Mindenesetre, ha 2002-ben a Jeles csapat marad, ma még biztosan nem lenne Szegednek autópályája, de Alcsútnak már 100%.”
  • 15. autópálya 2008. május 27. 00:17
    „Hogy mennyi hazugság...


    Aztán Megyesi 2 hónap alatt felépített és átadott 180 km autópályát.


    Ennyi fizetett görényt...”
  • 14. can 2008. május 26. 23:52
    „asaci!
    Már ne is haragudjál,de nem épp a te nagy vezéred,az,aki egy kormány ciklus alatt 7 kilométernyi autópályát hozott össze.Sőt a napokban be is vallotta,hogy amint megválasztják le is állítja a meglévő építkezéseket is!
    Jól nézünk ki,ha még ennek ellenére is a jelenlegi kormányt kiáltanátok ki bűnbaknak...épp ők azok,akik építenek.
    Légyszives ne magyarázz hülyeségeket!”
  • 13. joy 2008. május 26. 23:34
    „Döbbenetes, hogy léteznek olyanok, akik még fuldoklás közben is azért szurkolnak, csak el ne érje a szamaszálat!


    Cak halkan kérdezem meg, kinek is vastagítja buxáját az autopálya alapjába beépítendő igen jelentős mennyiségű bányászott kő?

    Más.
    Mivel a kisajátítások jól haladnak, akik keresztbe akarnak feküdni a buldózereknek, azok rendberakására megvan a megfelelő módszer, a tervek készen, az időkurkászokat meg lehet biztatni, a híd építésre készülhet, nincs akadálya, hogy meglegyen az út 2010 nyárvégére.
    Csak a vízár tehet keresztbe a dolognak.
    Jó lenne, ha nem így történne, mert -sztem- minden normális szegedinek, és az út melletti települések minden lakójának t.ke tele a kamionokkal!

    Hogy bafódjanak meg, úgy tűnik egyre többen fedezik fel a Budapesti körútat! a Nagykörút kerülőjeként...
    :o(”
  • 12. Raptor 2008. május 26. 22:03
    „Szlovák cég :))))))))
    Gondolom magyar tulajdonosokkal. Bocs, ezen csak jót derültem.
    Mindegy csak legyen már végre kész az az út!”
  • 11. hülyemagyar 2008. május 26. 21:38
    „kedves asaci! elárulnád, hogy mikor használtad utoljára az agyadat? mielőtt ilyen sületlenségeket írsz használhatnád egy kicsit a netet. ne feledd: google a barátod, wiki a barátnőd ;)”
  • 10. strangerrr 2008. május 26. 21:18
    „Autópálya felüljáró medvéknek
    2008-05-14 14:22
    MTI
    Nem kell immár félniük a jövőben az észak-morvaországi Ostrava környékére vetődő medvéknek, ha biztonságosan át akarnának kelni a most épülő D47-es autópályán: a regionális közlekedési alap félmilliárd koronás azaz ötmilliárd forintos költséggel korszerű felüljárót épít nekik.
    Az a tény, hogy a régióban már egy évszázada senki sem látott egyetlen medvét sem, a sztrádaépítőket nem zavarja.

    "A felüljáró építését a környezetvédelmi szervezetek vitték keresztül. Beleegyeztünk, mert mi is hasznos dolognak tartjuk" - jelentette ki Jirí Novák, a regionális közlekedési alap igazgató-helyettese.

    Levéltári dokumentumok szerint az észak-morvaországi régióban az utolsó medve 1893-ban esett áldozatul a korabeli vadászoknak Hukvaldyban, az ottani püspöki nagybirtokon. Más feljegyzések szerint még 1908-ban is láttak egy medvét a Beskydek hegységben Baraní település környékén, de az a mackó állítólag visszament Szlovákiába, amely akkor még Felső-Magyarország volt. Barnamedvét szabadban a régió, sőt az egész mai Cseh Köztársaság területén aztán ötven éven keresztül senki sem látott. Néhány barnamedve a II. világháború utáni években újra feltűnt ugyan, de azóta is olyan ritkák, mint a fehér holló.

    A környezetvédők eredetileg két "állatátkelőt" követeltek, de végül beérték eggyel is. A hatályos szabályok szerint az ilyen átkelők létrehozását a környezetvédelmi minisztériumnak kell jóváhagynia, s a tárca jelenleg a zöldek kezében van, ami magyarázat a nagyon pozitív hozzáállásra. Közlekedési szakértők szerint ezek a felüljárók lényegesen megdrágítják a sztrádák építését. A környezetvédők szerint viszont szükségesek, mert a szabadban élő állatok életük veszélyeztetése nélkül képtelenek átkelni az autópályák jelentette akadályon. Néhány állatfaj ezért elszigetelődött, s a kihalás veszélye fenyegeti egyes régiókban.

    Az úgynevezett "ökofelüljárók" az utóbbi években rendszeresen részei az autópálya-építési projekteknek. Általában 40 méter szélesek, s mintegy 50 méter hosszúak. Felületük bokros, fás. Európában a legtöbb "ökofelüljáró" Svájcban, Belgiumban és Hollandiában található.

    A D47-es autópálya a Prágát, Brünnt (Brno) és Olmütz-öt (Olomuc) összekötő D1-es autópálya meghosszabbítása a lengyel határig. Befejezése után a Prága-Ostrava D1-es autópálya része lesz.”
  • 9. P. mester 2008. május 26. 21:04
    „Kedves asaci!


    hatalmi rendszer? kormány van, és nem a rendszer a probléma.

    számold össze, hány km-t épített aZ MSZp-kormány, és mennyit a nemzetvezető Orbán Viktátor. Írd és mondd: 10 km-t. Az útépítés meg pénzbe kerül. Ha te otthon felújítod a lakást, akkor is elő kell termeteni a költségeket. IOngyé nem adnak semmit. Inkább örüljünk, hogy meglesz, mint megint azzal, hogy miért most. Ha 1859-ben építették volna, akkor az lenne a problémád, miért nem 1526-ban? Persze tudjuk, nekünk Mohács kell. Orbán be is jelentette (titokban!), leállítja a nagyberuházásokat. szerinted az autópálya nem ilyen? Na így jöjjön csak az orbáni viktatúra.”
  • 8. strangerrr 2008. május 26. 20:55
    „Igen, ez városi legenda. Folyópályán nem drágábbak nálunk sem a pályák.
    Általánosságban:
    Ne legyünk naivak a korrupció miatt is drága bármilyen állami beruházás. De olyan naivak se legyünk, hogy ebből csak az egyik oldal kap... mindenkinek vaj van a fején.
    A korlátozott piac miatt jelentős lehet a kivitelezői kartellezés, vagy kivitelezői lobbiérdek.

    További okok: rengeteg kapcsolt beruházás (főleg túlzott önkormányzati igények a zsarolási pozícióik miatt); autópályára vonatkozó szigorú útügyi műszaki előírások (leállósáv, pályaszerkezet, csomóponti távolság; párhuzamos mezőgazdasági utak, pihenőhelyek, vízszintes és magassági vonalvezetés stb.); szigorú környezetvédelmi előírások, közműkiváltások, szállítási távolságok.

    Nem is az ár szerintem a nagy gond, hanem az idő. A mai (koncepciótlan) szabályozási környezetben már a nyomvonal-kijelölés is évekig tart, nemhogy a többszintű környezetvédelmi tervezés, út és közműtervek, területszerzés, régészet stb. Mire előkészítenek egy útépítést, változik a koncepció, változik a politika, módosulnak a szabványok...

    Egyébként a magyar autópályákat elég rendesen fenn is tartják, nyugaton vannak régebbi pályák sokkal rosszabb állapotban. A térségben csak Horvátország van előrébb autópályaügyben, a csehek, szlovének kb. velünk egy szinten, de a szlovákok, románok, lengyelek messze.

    Hosszú voltam, bocsesz.”
  • 7. Hmm 2008. május 26. 20:53
    „Az ilyen mindenben politikát látni akaró majmokat kellene az autópályák alapjába jó mélyen beleépíteni. Lenne alapba való anyag sajnos bőven. Nem tudom mi a baj abban, ha autópályát akarnak építeni az éppen balos vezetés alatt. Orbán alatt volt ilyen? Nem hiszem.
    Na mind1! Politizálj vazze... a gyereked meg majd nézzen semmibe, ha majd felnő!

    5. hozzászólás: sajnos tényleg így van, ahogy írod.”
  • 6. knana 2008. május 26. 20:49
    „Igen és ebben az árban van ugye a híd is. Ami bizony Tisza híd lesz, de a szerencsétlen földtani helyzet miatt olyan széles lesz mint egy Duna híd.
    Remélem azért ezt nem a "szemét kormány" intézte el!
    Arrébb rakattak néhány köbméter földet meg iszapot?
    Ugyan Uraim és Hölgyeim! Legalább ami bennünket konkrétan érint abba ne verjük már bele a csúfot!”
  • 5. Hurrgaddé 2008. május 26. 20:28
    „Hagyjuk már, hogy a horvátok mennyiért építenek autópályát.

    - ott nincs régészeti feltárás nálunk meg kötelező
    - ott helyben van az építőanyag egy része (kő, kavics) itt meg azt is szállítani kell az építkezésre
    - ott a leállósáv olyan keskeny mint itthon egy bicikliút, más a szabvány

    Már csak a fentiek miatt is drágább itthon, mint ott.
    Egyébként jó lenne már tényeket is olvasni, hogy honnan veszitek hogy "fele ennyiből hegyeket raknak arébb". Ez valami urban legend?!”
  • 4. Hör-Gő 2008. május 26. 19:55
    „32 km, 61 milliárd?! Ez a nagy üzlet! Amikor a röszkei M5 szakaszt építették bármilyen útépítésben használt anyagot (meg persze gázolajat) féláron lehetett venni, ráadásul akinek volt akárcsak egy traktorja, már dolgozhatott is (persze feketén). Aztán mi lett a vége? Egy hónappal ezelőtt útjavítás, foltozgatás... (ennyire használódna?) Horvátország, Szlovénia és társaik fele ennyiből hegyeket raknak arébb, több kilométeres alagutakat fúrnak és pályáik tartósak. A használati díj pedig mindenhol kevesebb.
    Azt hiszem amíg az én pénzemből építik ezeket a szarokat, bőven van jogom és okom nekem is gyalázkodni, ha már mást úgysem tehetek. Ja és még mielőtt engem is lehurrognál, szerintem ennél a hatalmas "biznisznél" semmi jelentősége a jobb vagy baloldaliságnak.”
  • 3. strangerrr 2008. május 26. 19:42
    „Már vártam a mocskolódást és gyalázkodást.
    Ezerszer leírták és elmondták már, hogy a Makó-Nagylak szakaszt 2009-2012 között tervezik megépíteni. Magyarcsanád és Apátfalva maradt Makó után.
    Basszus ha valami épül kis hazánkban az pont az autópályák, ebbe hogy lehet még belekötni....

    De lényeg az utolsó mondatban elő is jött: előrehozott választások:) Mindegy mi a téma:)”
22 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kicsi a borz, de erős

Kicsi a bors, de erős – tartja a mondás, mely igaz a Szegedi Vadaspark új lakóinak esetében… Tovább olvasom