Délmagyar logó

2016. 09. 26. hétfő - Jusztina 10°C | 20°C

Fejbe vágta a busz visszapillantó tükre

„Bocsánatkérés helyett a polgármesterhez küldött annak a busznak a sofőrje, aki néhány napja járműve visszapillantó tükrével fejbe vágott a szegedi Anna-kút villamosmegállójában" – mesélte lapunknak L. Tiborné. Két napig az új klinikán kellett feküdnie.
– Az Anna-kúti villamosmegállóban várakoztam néhány napja, a korlátnak dőltem. A Centrum felé akartam menni. Egyszerre csak nagy ütést éreztem a fejemen. A mögöttem elhaladó alacsonypadlós, 20-as számú Mercedes busz visszapillantó tükre ütötte el a fejemet – mesélte lapunknak a szegedi L. Tiborné, aki kérte, nevét csak ebben a formában írjuk le. A nyugdíjas nő elmondása szerint a vezető nem kérdezte meg, miben segíthet neki, bocsánatot sem kért tőle, ám azt ajánlotta, forduljon a polgármesterhez, és kérdezze meg: az Anna-kúti csomópont átalakításakor miért építették olyan magasra a peronszigetet.

– Kimentem a Tisza Volán telephelyére, mert felháborítónak tartottam ezt a viselkedést. Ott jegyzőkönyvbe vették a történteket, majd a balesetet okozó jármű rendszámát kérték, amit akkor nem tudtam megmondani. Felhívtam az élettársamat, akivel visszamentünk a Centrumhoz, ahol egy óra múlva megjelent az említett autóbusz. A sofőr kérésünkre nem volt hajlandó elárulni a nevét, azt mondta, már korábban bocsánatot kért tőlem, ami nem volt igaz. A rendszámát azonban feljegyeztük – mesélte az asszony, akinek addigra annyira elkezdett fájni a feje, hogy az új klinikára kellett bemennie.

Kihajolni veszélyes. Ha a busz nagyon közel megy a megálló korlátjához, Fotó: Segesvári Csaba
Kihajolni veszélyes. Ha a busz nagyon közel megy a megálló korlátjához, Fotó: Segesvári Csaba

A koponyaröntgen felvétele szerint a bal falcsont felett 5 centiméter átmérőjű duzzanat keletkezett a baleset következtében, ami miatt az asszonyt 48 órára a klinikán tartották, majd két hét szigorú pihenést írtak elő neki.

– Most kaptam kézhez a Tisza Volán levelét, amelyben azt írják, hogy benyúltam a járművek számára kijelölt közlekedési sávba; és hogy a sofőr megkérdezte tőlem, mi bajom lett. Ez nem igaz – mondta mérgesen L. Tiborné. A sofőrt a levél tanúsága szerint arra figyelmeztették, hogy munkáját a továbbiakban nagyobb odafigyeléssel végezze, de a balesetet szenvedő asszony se támaszkodjon úgy a korláthoz, hogy bármely testrésze beleérjen a forgalmi sávba.

A megállóban tegnap azt tapasztaltuk, hogy az alacsonypadlós buszok visszapillantó tükre, amennyiben a jármű nagyon közel megy a megálló korlátjához, valóban találkozhat a korlátnak dőlők fejével.

Az első eset

Draskóczy István, a Tisza Volán helyi közlekedésért felelős divízióigazgatója elmondta, hogy bár az Anna-kúti csomópont tavaly októberi átadása óta ez volt az első ilyen jellegű baleset, a történtekről értesítették az önkormányzatot. A divízióigazgató nem tudta megmondani, hogy az alacsonypadlós buszok tükre hány centire van a földtől. A balesetért részben továbbra is az utast tartotta felelősnek. – Embermagasságú korlát készítése vagy a korlát tíz centivel beljebb vitele jelenthet megoldást, ha a szakemberek valóban veszélyesnek minősítik a megállót – magyarázta Draskóczy István. Tapasztó Sándor, a csomópontot kivitelező Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója tőlünk értesült az esetről, de azt ígérte, hogy utánanéz az ügynek. Elmondta: a peron magassága 30 centiméter, és az elektromos nagyprojektben mindenhol ilyen magasságú szigeteket építenek, mert így könnyítik meg a villamosokba való beszállást.

Olvasóink írták

184 hozzászólás
  • 184. szamika 2009. február 25. 11:46
    „hát ha akrobatizált a korlátnál,mint a srác a képen,ne csodálkozzon rajta,hogy fejbe kúrja vmi,pl.: egy visszapillantótükör!”
  • 183. Power 2009. február 20. 22:49
    „A korlátokat nem 5-10 cm-es távolságra szokták elhelyezni az útpadkától (járdasziget peremétől), hanem legalább 40 cm-re. A napokban megfigyeltem, máshol is neki támaszkodnak a korlátoknak, de egy őrült buszvezető sem akadt, aki elvitte volna egy korlátnak támaszkodó ember fejét.
    A sofőr úr sem orvost, sem rendőrt nem hívott, hibák sorozatát követte el. Nem is értem, hogy hogyan kaphatott egy ilyen fazon jogosítványt.”
  • 182. Papucsos 2009. február 19. 17:38
    „Rosszul írtam...A busz a túl széles....De épp nézem,hogy a fasznak kell kihajolni amikor jön a busz!:)”
  • 181. Papucsos 2009. február 19. 17:34
    „Inkább írtátok volna azt,hogy túl széles az út,a maminak pedig túl nagy a feje!Nem fért el a feje a buszmegállóban...Csak részben hibás a sofőr,mert nem vette észre,csak a koppanás után.”
  • 180. flexsnake 2009. február 19. 06:57
    „171. hozzászólás SP 2009.02.16. 09:52
    Amit most ide írnék azt mellőzőm mert saját magam kellene moderálásra küldenem :D
    Kívánom hogy te is így járj de az úttesten feküdj egy 10 tonnás járművel a fejeden ;)”
  • 179. székely 2009. február 17. 20:57
    „szerintem megérdemelte, mi a fenének kell a korlátra felülni ! végülis a pad az csak disz ! megérdemelte ! aki hülye ... !”
  • 178. Power 2009. február 17. 14:39
    „Elgondolkodtató, hogy hogyan vezethet autóbuszt egy olyan ember, aki cserben hagyja az általa elütött embertársát? Se orvost, se rendőrt nem hív! Kíváncsi lennék, hogy kinek a csemetéje, vagy rokona lehet az illető.”
  • 177. Kraftwerk 2009. február 16. 20:23
    „Háááátttt,mi tagadás van bőven állat gyalogos Szeged utcáin.....”
  • 176. szegedi23 2009. február 16. 19:34
    „Visszaolvasva kicsit kiegészítem a hozzászólásomat, hogyha az "érzéketlen robot" esetleg arra vonatkozott: "abban a forgalomban ki az, aki ilyen miatt rángatná egy busz kormányát, vagy satuféket nyomna". Ezt úgy értettem, hogy ki gondolná, hogy valakinek ott kilóg a feje és ezt kell figyelni...”
  • 175. Rika09 2009. február 16. 15:25
    „Sajnos érzéketlen robotokká alakulunk át, az élet minden területén. Szomorú világnak nézünk elébe.”
  • 174. Power 2009. február 16. 13:46
    „Pille! Nem eszik forrón a kását!”
  • 173. pille 2009. február 16. 13:18
    „Egy szónak is száz a vége, szerintem nem volt hibás a buszsöfőr. Az illem kedvéért azért elnézést kérhetett volna a hölgytől.”
  • 172. pille 2009. február 16. 13:18
    „Egy szónak is száz a vége, szerintem nem volt hibás a buszsöfőr. Az illem kedvéért azért elnézést kérhetett volna a hölgytől.”
  • 171. szegedi23 2009. február 16. 10:59
    „Az a korlát pontosan a forgalomtól határolja el a peront, nem arra való, hogy valaki ráüljön vagy nekitámaszkodjon... Attól, hogy ott volt a feje, talán még valóban nem kellett volna nekimenni, de azért tegyük szívünkre a kezünket, hogy abban a fprgalomban ki az, aki ilyen miatt rángatná egy busz kormányát, vagy satuféket nyomna. Valószínűleg nem is észelelte, hogy a néninek kilóg a feje.
    Ha kiteszem a kezem a buszablakon és leviszi egy villanykaró, akkor is a sofőr a hibás?! Na nehogy már... A Volán még így is diplomatikus volt...
    Hányszor fékez akkorát a busz/villamos, hogy mindenki felborul rajta, mert valaki nagyon siet, ezért átszalad előtte a piroson. Ha elütné, gondolom akkor is a sofőr lenne a hibás... Ugyan már!”
  • 170. SP 2009. február 16. 09:52
    „169. hozzászólás flexsnake 2009.02.16. 00:30, 170. hozzászólás Zsoltee0716 2009.02.16. 05:41

    No. Már majdnem célhoz értünk.
    Tiborné felelőtlenségével megzavarta a sofőrt, veszélyeztette a tömegközlekedés biztonságát, hisz féktávon belül kihajolt. (utasok, anyagi kár, sofőr felől oszloppal ütközés, stb) A forgalomban résztvevők közvetett módon is veszélyeztetve voltak. A Terjedelmes, súlyos busz letarolhatott volna másokat is. Kerékpárost is.
    Analógia: Gondolj arra pl: 1 darázs berepül a vezető fülkébe, az megzavarja a sofőr viselkedését,ami katasztrófát is okozhat.
    Tehát Tiborné felelőtlen viselkedésével veszélyt okozott, megzavarta a gk. vezetőt. Ha igazolhatóan beszámítható állapotban volt az adott pillanatban, akkor még büntetésre is számíthat.”
  • 169. Zsoltee0716 2009. február 16. 05:41
    „167. hozzászólás SP 2009.02.15. 22:27
    "Pl: Látja, hogy Tiborné féktávolságon belül lelépett az úttestre." Ebben az esteben elüti, fék távolságon kívül már nem!
    Vagy még elrántja a kormányt,de...!”
  • 168. flexsnake 2009. február 16. 00:30
    „SP
    nem ismerte el hogy ilyen történt. Olvasd végig. Szóval elég érdekes...
    Azért kíváncsi leszek mi lesz belőle mert egy ismerősöm maradandó károsodást szenvedett az egyik szkts buszon úgyhogy azóta is perli a céget.”
  • 167. KovácsPistike 2009. február 15. 22:40
    „166. Power!
    Pontosan ugyanezt mondta a buszsofőr rokonom is. Szerinte az is mellékes, hogy ez a kereső állása. Igazat adtam neki, mert ha hasonló hozzáállással végeztem volna a munkámat, már régen kidobtak volna a munkahelyemről.”
  • 166. SP 2009. február 15. 22:27
    „165. hozzászólás flexsnake 2009.02.15. 21:56
    """"Ha nem látja akkor nem alkalmas a közlekedésre, járjon gyalog.""""
    Nem szempont.
    Mi van ha látja? Semmi.
    Pl: Látja, hogy Tiborné féktávolságon belül lelépett az úttestre.

    Konklúzió: adott szituációban!!!! a busz vezetője, mint sofőr nem hibázott, alkalmas a vezetésre.
    Remélem nem Tiborné fogja legközelebb a 20-as buszt vezetni, mert akkor a korlát mögött álló személyek is hajlongás nélkül életveszélyben vannak.
    Emberileg hibázott talán, nem foglalkozott Tibornével eleget az esemény után, a munkába igyekvő utasok örömére.
    Te sem lógatod a húsdarálóba 1 meghatározott határon, korláton túl a páratlan ujjad, mert lekapja róla a körmöt.”
  • 165. Power 2009. február 15. 22:04
    „Pisti! Az lehet hogy "zöldfülű", de akkor ne vezessen autóbuszt! Biztos "bagóért" kapta a jogosítványt!
    Ha rajtam múlna, a segítségnyújtás és a rendőrség értesítésének elmulasztásáért bizony keményen bevonnám a jogosítványát, ha "zöldfülű", ha nem. Ilyenkor miért nem érvényesül a "zéró tolerancia"?”
184 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Felújítás alatt a rektori hivatal

Szeged - Lakatlan és kulcsra zárt a régi rektori hivatal a Dugonics téren. Tettünk egy sétát a néhol… Tovább olvasom