Délmagyar logó

2017. 04. 25. kedd - Márk 6°C | 21°C Még több cikk.

Fékhiba: leállították a teljes szegedi Pesa-flottát

Szeged - Az új Pesa villamosflotta mind a 9 tagját kivonták a forgalomból hétfőn, az 1-es és a 2-es vonalon a régi Tatrák járnak. Információnk szerint délelőtt már csak 3 Pesa járt, délutánra ezeket is leállították a Szegedi Közlekedési Kft. szakemberei.
Tóth István Tibor ügyvezető tájékoztatása szerint a folyamatos meghibásodások – közöttük fékhibák – miatt, elővigyázatosságból hoztak ilyen súlyos döntést. Az ügyvezető elmondta, az üzembehelyezés óta Szegeden tartózkodó lengyel szervizcsapat nem boldogult a hibákkal, ezért a lengyelországi gyártótól várnak még szakembereket, akik várhatóan kedden érkeznek Szegedre. Amíg velük együtt más döntésre nem jutnak, addig a Tatrák szolgálják az utasokat.

Remizbe parancsolták a teljes szegedi Pesa villamosflottát
Remízbe parancsolták a teljes szegedi Pesa villamosflottát.
Fotók: Karnok Csaba

Mint ismert, az új villamosok tavaly márciusban álltak forgalomba, a flotta sikeresen teljesítette a Nemzeti Közlekedési Hatóság műszaki vizsgáját, a lengyel gyártó 3 évig teljes körű garanciát vállalt. Júliusban az ajtók és fékek hibáiról írtunk, a beruházó Szeged Pólus illetékese akkor azt mondta, a hibák beleférnek az új villamos beüzemelésénél előforduló hibák kategóriájába.

Szeptemberben arról tudósítottunk, hogy több Pesa a szervizben áll fékhibák miatt (a szegedi új villamosok fékberendezését a világ legtöbb fékrendszerét gyártó Knorr Bremse szállította).

Együttállás. Csakhogy ez nem két Pesa...
"Együttállás" hétfő délután a Rókusi körúton. Csakhogy ez nem két Pesa...

A közlekedési cég ügyvezetője hétfőn azt mondta lapunknak, a lengyel szakértőkkel folytatott konzultáció után, legkorábban kedden délután remél információt a minden közlekedőt foglalkoztató kérdésben: meddig állnak az új villamosok Szegeden?

Olvasóink írták

93 hozzászólás
  • 93. ceruza2012 2013. május 03. 16:47
    „Ez csak most derül ki? Tavaly március óta futnak. Ráadásul a lengyel szakemberek is tehetelenek?”
  • 92. kormoska 2013. május 01. 13:47
    „91.ifj Nagy Gábor
    Ahogy Figyelő hozzászólásait olvasom,Ő határozatban tiltaná le a többi kommentelőt,hogy csak az Ő véleményei jelenhessenek meg!
    Figyelő,DobóI,CillitBang=Trollok.
    Mindenhol megjelennek,mindenhez hozzászólnak(1-2 mondatban lehurrognak) aztán eltűnnek,majd újra megjelennek.Ők ilyenek,nem pénzért csinálják,nekik ez a napi szórakozás.”
  • 91. ifj. Nagy Gábor 2013. május 01. 08:55
    „62. Figyelő
    "Kormoska és egy - két, magát jól informáltnak tartó egyén számára.

    Ma, délben, az MR1 krónika c- ű műsorában nyilatkozott a Nemzeti Közlekedési Hatóság.
    Határozatban megtiltották a szegedi PESA villamosok közlekedtetését."

    Hazug embert hamarabb utol lehet érni... amióta a rádió hangtárából visszahallgathatók a műsorok. :-)))

    Ez hangzott el:

    "Már megérkeztek Szegedre a gyártó, a beszállítók és a közlekedési hatóság szakemberei. Az ő vizsgálatukon múlik, hogy mikor indulhatnak újra a lengyel villamosok."

    http://hangtar.radio.hu/kossuth#!#2013-04-30

    Úgyhogy Figyelő olvtárs valószínűleg kicsit belealudt a déli krónikába vagy az orrunknál fogva akar minket vezetni...”
  • 90. papucsos 2013. május 01. 05:49
    „Szóval....Újra telepítem,ha kell......”
  • 89. martin812 2013. április 30. 23:48
    „Sokan nincsenek tisztában, hogy mi az a szoftveres hiba és az anyagi/minőségi hiba!
    A fékekkel nincsen semmi gond, ellenben a vezérlő szoftverrel van a gond, elég egy apró kódolási hiba vagy piszok a rendszerbe és könnyen hibásan üzemel egy egység az adott járművön. Mivel a fékrendszer minőségi (Knorr Bremse) így azokkal nincs komolyabb probléma csak a szoftver "selejtes" kicsit hozzá. Ezek a fékek hidraulikus elven működnek, a hidraulikus szivattyú illetve a fékpofákat szoftveresen vezérli a hidraulikára kötött vezérlő elektronika, amit a szoftver működtet. Ha hibás a szoftver, problémás a vezérlés, de SEMMI képen nem a FÉK a hibás darab.

    87. KatonaDávid 2013.04.30. 20:27
    "Az meg hogy más a beltartalma (a trolikéval egyező) az jó?"

    Ezt ugye viccnek írtad?
    Semmi baja nincsen attól, hogy azonos alkatrészeket használnak. Elvégre a villanymotor villanymotor és bármilyen erre a célra szükséges járműbe beépíthető. A fékek is felhasználhatók más járműben, az ajtók vezérlője még buszokban is használatos, szóval senki ne mondja, hogy nem kompatibilis egy adott jármű alkatrésze más járműével... csak éppen máshogy más formában van beépítve.”
  • 88. kormoska 2013. április 30. 21:25
    „86.DobóI
    Csak egy műveletlen ember"viccelődik"ilyen primitív módon a másik(nick) nevével.
    Milyen látványpékségek,miről zagyválsz itt?
    A Botka és az Mszp-s többségű közgyűlés idejében valóban KEVÉS termelő beruházás valósult meg,de az utóbbi 3 évben konkrétan EGY SEM!
    Tehát ehhez viszonyíts,vagdalkozz máshol-mással!”
  • 87. KatonaDávid 2013. április 30. 20:27
    „79. Belváros!

    Ha esetleg olvasnál is...
    Ezt írtam:
    " A magyar közbeszerzés mindig a lobbiról és a mutyiról szól. Nem tudom, hogy ezekből a villamosokból lesz e valaha megbizható jármű. Lehet itt hallani politikáról, meg előző nyolc évről, előző igazgatóról..."
    De itt összességében írtam azt amit mások pedzegettek!
    Az igazság az sosem fog kiderülni!
    Nem is érdekel minket hiszen az a mi gyomrunkat rontaná el!
    Az új cikk szoftverhibát ír meg próbafutást! Majd meglátjuk!
    Az meg hogy más a beltartalma (a trolikéval egyező) az jó?”
  • 86. DobóI 2013. április 30. 20:18
    „83. kormoska 2013.04.30. 19:43

    Kormoska te nagyon sötét: Ne az EU-s pénzből (nagy lenyúlást nyújtó) készült javarészt elfuserált) látványpékséget beruházásokat írd ha mondd meg, hogy mennyi munkahely és termelő beruházás jött létre..”
  • 85. _csutak_ 2013. április 30. 20:09
    „Maradjunk a száraz tényeknél, vita helyett!

    10. _csutak_ 2013.04.29. 20:00
    Maradjunk abban, hogy nem mechanikai okok vannak a háttérben.
    Ismerve a Knorr Bremse munkáit ezt nyugodtan kijelenthetem.
    Az Ikarus 200-as szériánál ismertem meg ezt a rendszert amely részleges fékerő szabályozásra képes, mert ott még pneumatikus/mechanikus inga vezérlés volt.
    De itt komoly szoftverek vannak, melyeknél ilyen előferdül, lásd a kissé komolyabb F15-öt vagy az F16 repülőét.
    Ez az eszköz egy Lego, annak minden hibalehetőségével, de egyben minden előnyével.”
  • 84. feri37szeged 2013. április 30. 19:45
    „A Szegedi pesa villamosok egyediek! A váz a pesáé, a hajtás a cegelec-é, tudtommal a fék sem az eredeti, és mindezt Dózsa úr és a régi vezetés intézte, hogy passzoljanak a tátrákhoz, költség megtakarítás címén... Hogy később kevesebb legyen a javítási költség.. Autó alkatrészekkel foglalkozom, a Knorr Bremse ( Brembo ) féktárcsák folyamatosan garanciálisak, azt hiszem ennyi elég ezekről a tárcsákról , Régen nagy nevük volt, most már senkinek nem ajánlom.
    Féktácsa kopása és ütése miatt.
    Semmi sem az eredeti PESA fejlesztés... több mint 500 ilyen tuja járkál a világban ( lengyelország, románia, csehek ) csak itt pusztulnak mert nekünk egyedi kellet.”
  • 83. kormoska 2013. április 30. 19:43
    „Sokan abból indulnak ki,hogy MINDEN amit az előző évek baloldali városvezetése létrehozott-idehozott,az rossz,az selejt!
    -Agóra(minek,rossz helyen van,felesleges stb..)
    -Dugonics tér felújítása(csúnyák a lámpák,rosszak a növények,nem szép a kráter stb..)
    -Napfényfürdő(minek,kihasználatlan,túl drága stb..)
    -Közlekedési nagyprojekt-új villamosok(felesleges,jók a buszok is,elhúzódik,drága stb..)

    Nézzük az utóbbi 3 évben indítványozott Fideszes fejlesztési indítványokat:Nahát,EGY SINCS!
    Így könnyű,ha nem kezdeményeznek semmit akkor nincs mit kritizálni később:-).Ez is egy módszer.

    A lengyel szerelők szerint nincs akkora baj a Pesák-kal,szerintem mégis van legalább 3 nagy baj.
    -Az Szkt"szakemberei"képtelenek a műszaki színvonalhoz felnőni,pláne javítani.
    -A rájuk beosztott villamosvezetők nem tudják normálisan vezetni(képzetlenek a típushoz).
    -A Szegedi utazóközönség egy része pedig nem tudja értékelni.
    63.csutak
    Rólad,martin 812 és szemif írásairól pozitív a véleményem!Sajnálom ha félreérthetően fogalmaztam.”
  • 82. DobóI 2013. április 30. 19:25
    „Gratuláció, megint egy sikeres szoci biznisz. Miért is kellett anno a 90-es években a szociknak tönkretennie a Ganz-Mávag járműgyártását? Akkor most nem kellene, külföldről selejtet vásárolni..”
  • 81. _csutak_ 2013. április 30. 19:00
    „@ lukrecia:
    Én korrekt módon bocsánatot kértem tőled!
    Amit írtam azt meg is indokoltam, de te gyerekes módon jössz a butaságoddal!
    Veled ellentétben én nem az újságokból tájékozódom.
    Képzeld, helyszínen Madridban, vagy esetleg a Mercedes Stuttgarti gyárában vagy a Knorr Bremse gyárban, tudod én beszélem a német nyelvet.
    Ja és nem ültem százezer autóban, mert én nem az útszéli kislány vagyok aki abból él.
    Én csak azokban ültem amit vezetem is.
    Részemről leírtalak, mint értelmes vitapartnert :(”
  • 80. lukrecia 2013. április 30. 18:44
    „"kérdéseid feltétele annyira szakszerűtlen, hogy eleve üvölt a laikusságod!" latom , tudod meg fokozni.:)) Elvileg rad kellene hagynom, de megegyszer megkerdezem szerinted miert "ultem" csaknem 100 000 autoban? :))
    Tudod mi a kulonbseg ESP, es ABS kozott?? Segitek meg mielott megnezned az elobbi jelentoseget. Majdnem ugyanaz , de megsem. Miert megsem? Veled ellentetben en nem csak tanultam.,de jelenleg is elofizetoje !! vagyok az autotechnika szakujsagnak”
  • 79. Belváros 2013. április 30. 18:33
    „Nagy nagyon nagy itt a sötétség!!!!

    Pici fény a vaksötétben, ez a hozzászólás:

    65. KatonaDávid 2013.04.30. 14:48

    A villamosok nem politikai alapon álltak le!! Típusengedéllyel rendelkeznek!
    Fáék hibák állnak fennt! Továbbá az a kis bibi hogy cseh hajtásrendszer van benne, mig a Lengyelben futókon kivétel nélkül mind lengyel a hajtásrendszer (MEDCOM)
    A többit találjátok ki!”
  • 78. _csutak_ 2013. április 30. 18:08
    „@lukrecia:
    Nem megbántani akartalak, ha sikerült bocsánatod kérem!
    De.
    Meghaladja képességeidet, képzésedet ennek a megértése!
    Bocs, de én évekig tanultam erről.
    Nem dicsekedtem semmivel, utaltam arra miért értek hozzá, egy bizonyos szinten, ami mindenképpen magasabb a tiednél!
    Szerénytelenül utaltam arra, hogy "nem középiskolás fokon", ez ugye nem nyilvánvaló de Győr városával és egy ottani intézménnyel (oktatási) függ össze.
    Nem azért nem tartalak vitapartnernek mert nő vagy, hanem azért, mert a kérdéseid feltétele annyira szakszerűtlen, hogy eleve üvölt a laikusságod!
    Tudod, én nem szólok bele a sebész dolgába amikor az appendicitisem szedi éppen kifelé, pedig tudom mi az, hol van és mi is volt a szerepe :)
    Ha talányosan utalni akarsz az egyéb az F2-ben felsorolt átlag ember számára nem ismert berendezésre, mellé nyúltál.
    Egészen véletlenül van erről nem kevés információm, aminek a forrása: Zacharidesz János a délalföldi régió balesetvédelmi főfelügyelője volt nyugdíjazásáig a MÁV-nál. (Közeli rokon)
    Van analógia a kettő (villamos és a vonat) között de csak analógia, nem azonosság!”
  • 77. strangerrr 2013. április 30. 18:06
    „Már vártam egy ilyen hírt. Egy ország beszél a trafikmutyiról, Szegeden a biomassza ügy van, fogy a levegő, kellett már valami Simicska pártjának.
    A dolog kétszeresen is jó, tudnak óbégatni villamos ügyben, kettő a Pesa fizeti a kötbért.
    Egy személygépkocsiban is ha akar valaki annyi hibát talál amennyit nem szégyell, hát még egy villamosban.”
  • 76. szentmihályi 2013. április 30. 17:51
    „Hm ez roppant érdekes. Úgyis ilyen országban élünk, állítsák vissza visszamenőleges hatállyal a Bengálikat. Azok legalább működtek:D”
  • 75. lukrecia 2013. április 30. 17:22
    „KLJ; _Alias -csutak_ : megbantottal "Itt sem hülyéztem le senkit aki butaságot írt, mert minek tenném?" itt meg egyenesen fullentesz.
    "a fék kérdése a te tudásodat meghaladja." Mondod ezt olyan autoszereloi vegzettseggel, melyet csak akkor alkalmaztal ha kiszalltal Dover fele a kamionbol es a gumijaidat ellenorizted. Tudod lehet tobb szazezer km -t vezettel, en meg tudod kb 100 000 autoban ultem valamiert. Nem a fuvarozassal kapcsolatosan kotelezo szakmaiddal kell dicsekedned allandoan, hanem a szakmadbol kifolyolag magyarazd el nekem:)) mi lehet a gond a fekekkel.???? Szoftveres, mechanikai , vagy csak beallitasi gondok lehetnek??? Vigyazat a villamoson van egy koznep altal nem megszokott rogzito rendszer is. A kommentekbol kivehetoen ezzel van eppen a gond, hogy tul hamar kapcsol be, es meg raadasul nem is bovdennel mukodik:))”
  • 74. Cillit_bang 2013. április 30. 16:35
    „FELHÍVÁS!
    AKI EDDIG VILLAMOSSAL UTAZOTT SZERETETT VÁROSUNKBAN,
    MOST MEGKÉRJÜK UTAZZON MÁSSAL, VAGY AMIVEL TUD!

    ÖNKORMÁNYZAT!”
93 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Majálisozzon kedvére! Ízelítő a május 1-jei programokból

Szeged és Szentesen már ma délután megkezdődik a munka ünneplése, de annak dandárja – kivételesen az ünneplésnek és nem a munkának – szerdán lesz. Tovább olvasom