Délmagyar logó

2017. 09. 21. csütörtök - Máté, Mirella 11°C | 17°C Még több cikk.

Fektetik a síneket a vértói kiserdőnél

Szeged - Kevesli a város az építőmunkásokat az új rókusi 2-es villamos vonalán. Látni az első síneket a vértói kiserdőnél, ennek ellenére szemlátomást nem készül el a körúti vágány a szeptemberi póthatáridőre. Utána napi 10 milliós kötbér ketyeg.
Egy hét múlva, augusztus 18-án lejár az új rókusi 2-es villamosvonal eredeti befejezési határideje. A kivitelező Szeged Villamos 2 Konzorcium március közepén kezdett dolgozni a Rókusi körút mentén. A napokban letették az első síndarabokat a Vértói kiserdő körül, ahol a végállomás hurokfordulója lesz. Egy szakaszon az 1-es vonal építéséről jól ismert sárga felfüggesztő bakokkal rögzítették a vágányokat.

– Csak hasonló a technológia, mint a Boldogasszony a és Kossuth Lajos sugárúton. A nagy különbség, hogy az útátjárók és a végállomás peronjai kivételével mindenhol füves vágány készül, vagyis a sínek közé nem bazaltbeton, hanem kazettákban föld és fű kerül – tájékoztatott Csanádi Zoltán, a megrendelő város nevében az elektromos nagyprojektet irányító Szeged Pólus Kft. projektigazgatója. A vágányok beállítása után lehet alájuk vasbeton gerendát betonozni, ami szilárdulással együtt nagyjából háromhetes munka. A végállomás-épület gyakorlatilag kész van a Csongrádi sugárút mentén, ott a gyalogút és a tereprendezés hiányzik még. A sugárúttól a Csáky utcáig a körút külső oldalán futnak majd a sínek, ezeket alapozza párhuzamosan a kivitelező. A kereszteződések a legfontosabbak, ezeket napokon belül betonozzák. Szeptember első napjaira elkészülhetnek.

Fektetik a síneket a vértói kiserdőnél. Fotó: Frank Yvette (galéria)

A Tescótól a Kisteleki utcáig előbb az utat szélesítik ki, hogy utána a körút közepén is lefektethessék a síneket. Ezen a részen a közművezetékek látszanak ki a földből. Bőven van még tennivalója a kivitelezőnek: ha kész az átlagosan 6 méterrel szélesített út, elterelik a forgalmat a körút közepéről, és felbontják, hogy ott is megágyazhassanak a vágányoknak. Ez még legalább két hónapos kemény munka.

– Nap mint nap nagyobb intenzitást követelünk a kivitelezőtől, ugyanis megkérdőjelezhető, hogy a mostani létszámmal tartható-e a határidő – mondta a Szeged Pólus ügyvezető igazgatója. Tapasztó Sándor hozzátette, a beruházást kötelezően felügyelő független mérnök cég még nem bírálta el a konzorcium kérelmét, amiben a határidő egy hónapos módosítását kérte. Közben ugyanis újabb – a kivitelező hibáján kívüli – probléma hátráltatta a munkát: a bontáskor megsérült egy 300 milliméter átmérőjű vízvezeték, amit a közműtérkép nem jelölt. Emiatt további haladékot kaphat az építő. Tapasztó Sándor mindezekkel együtt szeptember második felét tartaná elfogadható szerződéses határidőnek. Ezen felül minden nap csúszásért napi 10 millió forintos kötbért számolnak fel.

A kivitelező nem beszél

A 2-es villamosvonal 2,1 milliárd forint értékű megépítésével a megrendelő önkormányzat a Szeged Villamos 2 Konzorciumot bízta meg, amelyet a brnói OHL ZS, a.s. cég vezet, tagja a budapesti Középszolg Kft. és a nyíregyházi Kelet-Út Kft. Megkérdeztük tegnap a cseh cég szegedi projektvezetőjét a csúszásról, de ő – a szerződésére hivatkozva – elhárította érdeklődésünket.

Olvasóink írták

86 hozzászólás
  • 86. ifj. Nagy Gábor 2010. augusztus 12. 14:32
    „84. messzegedi 2010.08.12. 10:50
    "83.: sajna hirtelen nem találtam az 1 vonallal foglalkozó frissebb cikket. Nem akartam félrevezetni senkit."

    unknown-nak írtam...”
  • 85. ferdzso 2010. augusztus 12. 12:40
    „A kötbérezés felé közeledve, itt is megtörténhet a "csoda", mint a 47-es úti rombusz, iker körforgalomnál: Az itt-ott lézengő munkások megsokasodva, dolgos hangyákká váltak "mára". (Eddig is ilyen tempót diktálva, már kész lenne Makóig .) Szeptemberre autózhatunk -szerintem-, a Csongráditól, a Vásárhelyi úti lehajtóig is, ha így haladnak.”
  • 84. messzegedi 2010. augusztus 12. 10:50
    „83.: sajna hirtelen nem találtam az 1 vonallal foglalkozó frissebb cikket. Nem akartam félrevezetni senkit. Szerintem nem is tettem. Ha arra jársz, amerre írtam, nézd meg a sínek állapotát. Szerintem megdöbbentő. Igazából csak a figyelmet akartam felhívni a dologra. Mégegyszer mondom nem találtam hirtelen jobb helyet ennél. Na befejezem, mert nem akarom szétoffolni ezt a témát.”
  • 83. ifj. Nagy Gábor 2010. augusztus 12. 09:00
    „82. unknown 2010.08.12. 08:18
    "81. hozzászóló, messzegedi említi: "Luca széke 1-es vonal"... Hát ez a becsapós az ügyben, hiszen ez a munka a pályázott új, 2-es vonal pályateste. Lehet, sokan nem is értik..."

    Lehet, hogy te is kissé félrevezetően írod.

    Volt két külön pályázat: az egyik az 1-es villamos pályájának teljes felújítása, a másik pedig villamospálya építés a Rókusi körúton.

    Az, hogy az elkészítés után melyik szakaszon milyen számjelölésű villamos közlekedik, az ebből a szempontból eléggé mindegy...

    "E program keretében kezdődik jövő tavasszal, nyáron az Anna-kút-Hősök kapuja közötti szakasz bontása, átépítése (ismét villamospótló buszok bevetése)."

    Eddig az volt a baj, hogy egyszerre építenek mindenhol, közlekedési káoszt okozva, most meg az, hogy nem csinálták a Boldogasszony sgt-tal és a Kossuth Lajos sgt-tal egyidejűleg a belvárosi szakaszt is?”
  • 82. unknown 2010. augusztus 12. 08:18
    „81. hozzászóló, messzegedi említi: "Luca széke 1-es vonal"... Hát ez a becsapós az ügyben, hiszen ez a munka a pályázott új, 2-es vonal pályateste. Lehet, sokan nem is értik... E program keretében kezdődik jövő tavasszal, nyáron az Anna-kút-Hősök kapuja közötti szakasz bontása, átépítése (ismét villamospótló buszok bevetése). A jó munkához idő, sok pénz (apropo: lehet, hogy most azért haladnak lassan, s van kilátásba helyezve a napi 10 milliós kötbér, mert valaki erre hajt - micsoda perverz gondolat).”
  • 81. messzegedi 2010. augusztus 12. 06:54
    „Nem akarok károgni, de valahogy nem tökéletes az a villamosprojekt. Valakik jól járnak, a városlakók szivnak.

    Bár némileg off ebben a topikban, de érdemes megnézni a "Luca széke 1-es vonal" -at- A rekordlassan elkészült első etapot alig 3 hónapja adták át és a Nagykörút - Kossuth Lajos sgt. kereszteződésében a külső sávon, a Mars tér felé már széttöredezett a beton a sínek közt. MI lesz ott tavaszra, mire elkészül az autópálya.

    Úgy néz ki nem nagyon bírja a kamionokat ... Vagy azok nehezebbek, gyorsabbak (mennek olykor 70-90-nel is különösen éjjel és sehol egy trafi a városban) vagy a sínépítési technológia volt gyenge ... persze lehet, az is hogy mindkettő. Akármhogy is van megint a városlakók szívnak.”
  • 80. Filctoll 2010. augusztus 11. 20:37
    „Ahogy a képeket elnézem, nem sokan és "őskorszaki" módszerekkel dolgoznak. Fával félig aládúcolva a pálya. Érdekes.”
  • 79. ifj. Nagy Gábor 2010. augusztus 11. 13:29
    „78. geza 2010.08.11. 13:01
    "#77 Pont ezt mondom, hogy miért nem lett legalább a (leendő) buszpályaudvarig 2 sávos a 3-as villamos."

    Egyrészt van valami olyan az EU-s pályázatnál, hogy a megtérülési számításokba csak meglévő dolgokkal lehet számolni, és amióta ezt a pályázatot beadták, szerintem nem is egyszer változott a leendő buszpályaudvar helye.

    Másrészt a 3-as jelenlegi 10 perces követési ideje elég lehet az igényekre, illetve ha mégsem, akkor növelhető az ott közlekedő villamosok mérete (T6 helyett KT4, KT4 helyett csatolt) vagy valamennyit talán még tovább is csökkenthető a követési időköz a hosszabb kitérési lehetőségnek köszönhetően.

    Vagy odavihető a 7-es troli és akkor a belváros más részei + Újszeged is könnyebben elérhetőek lesznek.

    "A 3-as tuja projekt mennyiben függ össze az Árkád építésével??"

    Szerintem semennyiben, azon kívül, hogy részben egy időszakra esnek.”
  • 78. geza 2010. augusztus 11. 13:01
    „#77 Pont ezt mondom, hogy miért nem lett legalább a (leendő) buszpályaudvarig 2 sávos a 3-as villamos.
    A 3-as tuja projekt mennyiben függ össze az Árkád építésével??”
  • 77. ifj. Nagy Gábor 2010. augusztus 11. 12:55
    „76. geza 2010.08.11. 11:56
    "#70 Ha már a buszpályaudvar oda települ a kálváriára, akkor miért nem viszik 2 sávon oda a villamost is??"

    A 3-as ott van, részleges kétvágányúsítással (II-es kórház és a Veresács utca között) a Belváros felé, abban meg némiképp kételkedem, hogy Rókus felé onnan olyan utasáramlás lesz, amire villamost kellene kiépíteni.”
  • 76. geza 2010. augusztus 11. 11:56
    „#70 Ha már a buszpályaudvar oda települ a kálváriára, akkor miért nem viszik 2 sávon oda a villamost is??
    Egyébként szerintem is a legjobb megoldás hogy a Rókusi pályaudvart fejlesztették volna (rendes nagyállomás lett volna) , oda épült volna a busz, állomás...
    De hát volna nincs, ez van”
  • 75. ifj. Nagy Gábor 2010. augusztus 11. 11:33
    „mert ha megnézed pl. a budapesti Lágymányosi hidat, ott számoltak a villamossal és ki van hagyva neki a hely.

    De helyi érdekességként ilyen a Damjanich utca és a Körtöltés utca lekerekített sarka is, amely a végül nem megvalósult Csáky utcai villamos kocsiszín felé történő bekanyarodás miatt ilyen a pletyka szerint.”
  • 74. ifj. Nagy Gábor 2010. augusztus 11. 11:30
    „szaty,

    ha oda 2×2 sáv + kerékpársáv kerül, szerinted hova férne még be 2×1 villamosvágány?”
  • 73. szatyi 2010. augusztus 11. 10:10
    „"a Vásárhelyi Pál utca rövidesen bekövetkező, de egy ilyen jövőbeli lehetőséget lényegében semmilyen szinten nem kezelő négysávosítása."

    Ezt, ha kérhetném bővebben.”
  • 72. daveedbrown 2010. augusztus 11. 09:58
    „61!
    És mégis mondd meg, miért vennéd a járművön??”
  • 71. ifj. Nagy Gábor 2010. augusztus 11. 09:10
    „57. o662es_rab 2010.08.10. 19:31
    "Amugy meg a kiserdötöl kényelmesen el lehet sétálni a tescoig ,már ha valakinek erre támad gusztusa.
    Nem fog 34o ft-ot adni egy jegyért."

    Ez biztos. Ez a villamos nem is erre lett kitalálva. De a bérletesek ettől még ilyen távon is fogják használni, pláne az idősebbek, akik esetleg már nem sétálnak annyira könnyedén.”
  • 70. ifj. Nagy Gábor 2010. augusztus 11. 09:06
    „51. NTK 2010.08.10. 16:07
    "Akkor jelentett volna többletfunkciót, ha egy (azóta felépült) működő buszpályaudvarhoz tudott volna utasokat szállítani. Akkor viszont akár a Csillag térig is mehetett volna a most épülő szakasz és az kiválthatta volna a harmadik körúton közlekedő szinte összes buszt. Megérem még azt, hogy az út szélén futó villamospályát középre helyezik."

    Ez meglehet, de a dolgok jelenlegi állása kifejezetten arra mutat, hogy ez igen sokára következhet csak be.

    Mindenesetre jól írod (ill. nem írod, de ez következik belőle), hogy önmagában a jelen helyzetben egy József Attila sgt-ig történő hosszabbítás funkciómentes lenne. Körirányú kapcsolatnak rövid, a sugárirányú kapcsolat begyűjtőágának pedig hosszú.

    A Víztorony téren túli hosszabbítást - és ami még jobb lenne, a Szillérin a 4-esbe történő visszakanyarítást - a 10-es troli kiépítése kaszálja el, a Kálvária mellett épülő buszpályaudvar felé hosszabbítást pedig a Vásárhelyi Pál utca rövidesen bekövetkező, de egy ilyen jövőbeli lehetőséget lényegében semmilyen szinten nem kezelő négysávosítása.”
  • 69. egyszegedi 2010. augusztus 11. 05:39
    „Tényleg alig-alig lehet és ritkán munkásokat látni az építkezés helyszínén. Viszont például a közmunkásokat ide lehetne irányítani és nem az egyesületekben látszat munkára felvenni őket. Egy pár négyzetméteren 45-50 közmunkást is foglalkoztatnak milliókért, ezt megtetézik támogatott emberek látszatfoglalkoztatásával. És mindezt az önkormányzat fizeti, barátságból.”
  • 68. szpalika 2010. augusztus 10. 23:10
    „az utak átépítése nem a tömegközlekedési projektben lesz...
    a Kossuth Lajos talán nem is önkormányzati út végig...

    persze az állam és vagy az önkormányzat beütemezhette volna a nagyprojekt mellé az útfelújítást is.”
  • 67. nellyke11 2010. augusztus 10. 23:04
    „Van még aki hisz a csodákban ? Sem a Boldogasszony, sem a Kossuth lala nincs kész, már több mint egy éve.
    Ami meg kész van az nem is kis túlzással, de járhatatlan, ill. kátyús, felgyűrődött! CSatornafedelek szintje meg egy külön tanulmány. Néhány primiív meg azt hiszi, hogy attól leszünk világváros, hogy betonbütyköket rakunk az út közepére, mert ha valaki elkottázza, az tuti dögöljön meg.”
86 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Rombusz alakú körforgalom a 47-esen

Tavaly óta épül, hétfőn már a rombusz alakú körforgalom íveit is használhatták az autósok a 47-es főút és az M43-as kereszteződésében. Tovább olvasom