Délmagyar logó

2017. 02. 26. vasárnap - Edina -3°C | 10°C Még több cikk.

Fél 8-ig tartott az autómentes nap

Szeged - Teaosztás, ingyenes villamosozás és a szokásos reggeli torlódás jellemezte az autómentes napot. Fél 8-ig a közlekedéssel sem volt gond.
Mit csináljunk az autómentes napon? Hát autózzunk! Hiszen, ha a többség leteszi kocsiját, mi gyorsan célba érhetünk. Ezzel a nagyszerűnek tűnő gondolattal vágtunk neki a péntek reggeli szegedi közlekedésnek, de rövid idő alatt kiderült: csak a kerékpárosok „ünneplik" az autómentes napot.

Fél 8-ig tartott az autómentes nap - GALÉRIA

Reggel 7 órakor ültünk kocsiba, először a Bertalan, majd a Belvárosi hídon át Újszegedre, onnan a belvárosba autózzunk. A sokszor problémásnak mondott Székely sor-Híd utca-Aradi vértanúk tere útvonalat 7 óra után nem sokkal alig 5 perc alatt letudtuk. Autós forgalmat alig, biciklist annál többet láttunk. A rászoruló szegedi gyerekeket támogató Egy Ebéd Egy Esély Gyermekétkeztetési Közhasznú Alapítvány, a Lipóti Pékséggel a Dóm téren teát osztott az arra haladó kerékpárosoknak reggel 7 és 9 óra között, ami jól jött a bicajosoknak a 8 fokos őszi időben.

Fél 8-ig kellett várni, hogy felébredjenek a szegedi autósok, és az autómentes napos is a szokásos módon útnak induljanak. 7 óra 40-re bedugult az Aradi vértanúk tere, a Hősök kapuját elállták az iskolába tartó szülők autói: mit sem törődtek a forgalom feltartásával. Lelassult a Tisza Lajos körút, a Dugonics téri körforgalomig ért a rakpart felé araszoló kocsisor. Gyors forduló után újra Újszegedre mentünk, majd beálltunk a Sportcsarnokig érő Székely sori kocsisorba.

Fél 8-ig tartott az autómentes nap - GALÉRIA

Míg fél 8 előtt alig 5 perc alatt, addig 8-kor már 15 perc alatt értünk Újszegedről a Boldogasszony sugárútra. Eközben boldog kerékpárosok tekertek zavartalanul az egyre erősödő napfény melegében.

Az Európai Autómentes Nap még nem ért véget: egy érvényes forgalmival egész nap ingyen lehet utazni az SZKT és a Tisza Volán helyi járatain, a Rotaract Club szervezésében 11 órától a Huszár Mátyás rakparton egy élethű baleseti szimuláción tekinthetik meg a diákok egy felelőtlenségből adódó súlyos autóbaleset következményeit.

Olvasóink írták

100 hozzászólás
  • 100. ifj. Nagy Gábor 2013. szeptember 30. 19:27
    „98. okz63
    "No és ezek a kerékpárosok küzdenek azért, hogy kétoldali bringasáv legyen az Oskolán meg a Stefánián? Szégyen...gyakorlatilag jól látszik, hogy követelni tudnak, de a kötelességeiket mindig elfelejtik, ami azért cserébe nem ártana... :-("

    Én nem fikáztam a videódat és a kötelességeimet >90%-ban teljesítem, akkor én követelhetek bringasávot? :-)

    Másrészt meg azt felejted el szokás szerint, hogy normális körülmények között a kerékpáros közlekedők is szabályosabbak. Lásd a Belvárosi hidat, amíg nem volt semmilyen kerékpáros infrastruktúra, 50% biciklizett a járdán, ma ez az arány néhány százalékra csökkent.”
  • 99. okz63 2013. szeptember 26. 19:13
    „95. ivivan 2013.09.23. 15:28
    "Már gondoltam én is arra, hogy veszek az autóba egy ilyen autós kamerát"
    Gagyit ne nagyon vegyél. Bár az olcsó kamera se rossz képet csinál, csak ne használd hozzá az eredeti autós töltőjét. Az enyém attól füstölt el éppen, mert hirteln 3,6 V-ról felment a töltőfeszültség 12 V-ra, az egy olyan 5-6 ezres kategória volt, azóta eladtam alkatrésznek. Mostanában a fényképezőgépem használom erre, egészen jó kis videokat csinál, rögzíteni meg ugyanúgy lehet a szélvédőn. Lehet még egyszer majd megpróbálok valami értelmesebb kamerát beszerezni, mert jó, ha időnként az ember kirívó szabálytalanságokat tud rögzíteni, hiszen úgysem hiszik el, ha nem látják. Bár sokan még azt is megmagyarázzák... :-)”
  • 98. okz63 2013. szeptember 26. 19:06
    „93. ivivan 2013.09.23. 13:17
    "Az ciki - igazi öngól? :-)"
    Megnézheted az videot te is, ha érdekel, aztán dönts a lelkiismereted szerint a véleményedről!

    http://www.youtube.com/watch?v=VquTksiEdB8

    Nem bringásfikázó video volt, hanem egy utamat vettem fel videora, amikor Alsóvárosról Újszegedre mentem és az erős borulás ellenére, ami miatt szinte minden autós világított, egyetlen lámpával ellátott kerékpárost nem találtam - pedig ez számukra a korlátozott látási viszonyok között kötelező - ez volt a legfőbb gondolatmenet. No és emellett voltak bőségesen pirosozók, és más egyéb kisebb-nagyobb szabálytalanságot elkövető kerósok a videon. Ehhez képest természetesen benne maradt egy rész - amit persze vállaltam is - hogy másfél méterrel egy zebrára már lelépett gyalogos előtt elgurultam az autómmal. Természetesen ugyanannak a gyalogosnak a kerékpárosok részéről is kötelező elsőbbségadás járt volna, amit naná, hogy nem kaptak meg, de hát szerintük én majdnem "elgázoltam" és itt meg is akadt a lemezük. Volt, aki azt mondta, hogy a híd felöl semmilyen tábla nem jelzi a gyalogos átkelőhelyet, tehát nem is kell nekik elsőbbséget adni...

    No meg olyan marhaságokkal kötözködtek, hogy kb. 10-20 cm-t bemozdult előre piros lámpánál az autóm, és hát rám akarták kenni, hogy gyorsabban mentem a hídon 30 km/h-nál, amit persze lazán cáfoltam egészen pontos mérési eredményekkel, de úgy látszik, hogy amikor letámadod a kerékpárosokat bármivel, akkor részükről a rágalmazás nem ismer határokat. Számukra ha őket szabálytalansággal vádolják, akkor mindig az a magyarázat, hogy "az autósok is így, meg az autósok is úgy". Egyszer csak eljutunk oda, hogy nem a másik közlekedésnemet szekáljuk, hanem végre elismerjük, ha hülyeséget csináltunk. ;-)

    No és ezek a kerékpárosok küzdenek azért, hogy kétoldali bringasáv legyen az Oskolán meg a Stefánián? Szégyen...gyakorlatilag jól látszik, hogy követelni tudnak, de a kötelességeiket mindig elfelejtik, ami azért cserébe nem ártana... :-(”
  • 97. kipe 2013. szeptember 25. 15:19
    „Azért azt kétlem, hogy ennyi mindent az előírásoknak megfelelően az általatok leírt idő alatt el lehetne végezni. http://users.atw.hu/holloauto/segedlet/jarmukezeles2012.txt”
  • 96. kipe 2013. szeptember 23. 15:35
    „92. J.G.
    "En meg jartam ugy, hogy amig en biciklivel megalltam, addig par autos szabalytalanul megelozott. (sot ugy is jartam, hogy kozepen alltam meg es nem hagytam magam elozni, ekko hosszu dudalas lett a jussom)."
    Hát igen. Sajnos előfordul az ilyen. És még ezek után magyarázzák, hogy a bringás nem ismeri a KRESZT.
    93. ivivan
    "Igen, sajnos ilyenre is van példa, bár szerencsére nem gyakori (nem, az se gyakori szerencsére, hogy a bringás előzzön meg)."
    Sajnos nem is kevés. Az előzéses felvetéssel egyetértek. Ritka pillanat az ilyen.
    94. J.G.
    lol :-)”
  • 95. ivivan 2013. szeptember 23. 15:28
    „94. J.G.

    Már gondoltam én is arra, hogy veszek az autóba egy ilyen autós kamerát, hogy objektíven mérhetővé tegyem, hogy ténylegesen többször szabálytalankodnak a bringások, vagy én csak azokat veszem észre? De egyelőre drága egy ilyen kamera és most nem telik rá...”
  • 94. J.G. 2013. szeptember 23. 13:24
    „93. ivivan 2013.09.23. 13:17
    Az igazi pikanteria az, hogy ahelyett h meghuzna magat meg nagyobb szajjal nyomatja, hogy bezzeg a biciklisek sem (akik mellesleg a gyalogos tulfelen voltak, okz pedig a kocsijaval koztuk es a gyalog kozott huzott el. Ne hidd, hogy egy ilyen ongol elveszi a kedvet a trollkodastol :) De mar reg mindenki csak rohog rajta.”
  • 93. ivivan 2013. szeptember 23. 13:17
    „92. J.G.

    "addig par autos szabalytalanul megelozott"

    Igen, sajnos ilyenre is van példa, bár szerencsére nem gyakori (nem, az se gyakori szerencsére, hogy a bringás előzzön meg).

    "Azert irtam ezt okznak, mert feltett egy bringasfikazo videot, amit vezetes kozben videozott, csak epp o maga nem adott elsobbseget a zebranal"

    Az ciki - igazi öngól? :-)”
  • 92. J.G. 2013. szeptember 23. 12:29
    „91. ivivan 2013.09.23. 11:16
    En meg jartam ugy, hogy amig en biciklivel megalltam, addig par autos szabalytalanul megelozott. (sot ugy is jartam, hogy kozepen alltam meg es nem hagytam magam elozni, ekko hosszu dudalas lett a jussom).
    Azert irtam ezt okznak, mert feltett egy bringasfikazo videot, amit vezetes kozben videozott, csak epp o maga nem adott elsobbseget a zebranal :)”
  • 91. ivivan 2013. szeptember 23. 11:16
    „90. J.G.

    "nem csak biciklivel!"

    Nem "csak"? Láttál már biciklist megállni zebránál? Én még nem sokat... Sőt, már többször megesett, hogy mikor megálltam elsőbbséget adni a gyalogosnak, aközben a biciklis kívülről - tök szabálytalanul - megelőzött!”
  • 90. J.G. 2013. szeptember 23. 10:14
    „88. okz63 2013.09.22. 20:01
    A zebranal pedig gepjarmuvel is elsobbseget kell adni, nem csak biciklivel!”
  • 89. okz63 2013. szeptember 22. 20:07
    „82. kipe 2013.09.21. 17:38
    "Bár a 10 év sztem sok. 5 évente kellene, de csak a változásokról és 10, vagy 15 évente az egészből vizsgázni."
    Ezt majd akkor emlegesd, ha a kerékpárosoknak is végre kötelező KRESZ-oktatást írnak elő,
    mint közlekedésben aktívan részt vevő járművezetőknek. ;-)”
  • 88. okz63 2013. szeptember 22. 20:01
    „74. kipe 2013.09.21. 08:53
    "Egyébként gondolom minden reggel fékpróbát, világítás próbát,
    és persze gumi nyomás és mélység mérést tartasz."

    A fékpróba megvan az első pár méteren.
    Világítás próba kb. 10 másodperc.
    A gumik ellenőrzése megint kb. ugyanannyi.
    Ja, és a kormányművet kifelejtetted a sorból, de az is gyorsan ellenőrizhető. :-)

    Viszont ami autóra az, az kerékpárra is, hiszen hogy is szól a szabály?

    "(2) A jármű vezetője, mielőtt a járművel a telephelyről (így különösen a garázsból) elindul, köteles a kormányberendezés, a fékberendezés, a gumiabroncsok, valamint a kötelezően előírt világító- és fényjelző berendezések állapotát (működését)...ellenőrizni."

    Bakker, mintha JÁRMŰVET írtak volna, nem pedig GÉP-járműveket.
    Tehát ez bizony kőkeményen rád is igaz, mint bringásra. :-)”
  • 87. okz63 2013. szeptember 22. 19:53
    „70. kipe 2013.09.21. 07:04
    "Az autómentes napról szóló cikk csakis számodra "kerekes" cikk. ;-)"
    "Neked egyébként is mindegy, mert bármilyen témába bele tudod beszélni."

    Nem én vagyok az, aki egy autómentes cikkben el akarja magyarázni, hogy bármilyen javító-szerelő munkát lehetne kerékpárral is végezni hatékonyan. Sőt szerinted a friss kenyeret, tejet, húst is triciklivel kellene kiszállítani a boltokba, ugye? Igaz, hogy ezért mindenki téged idiótának néz, de sebaj, majd megszokod, ha ezt az utat választottad, hogy "téríteni" akarsz. :-D”
  • 86. Vega 2013. szeptember 22. 17:32
    „nincs 3 gyerekem, nem szállítok létrát vagy 5 köbméter sódert naponta, nem 30 kilométerre van a munkahelyem, nem kell fizikoterápiára járnom, az időjárás pedig mindig alkalmatlan a kerékpározásra. teljesen egészséges vagyok, csak mivel lusta is, a fentiekre nem hivatkozom mindig, amikor autóba ülök, mert megtehetem. (jogsig egyébként is csak azoknak adnék, akik tényleg értik a fenti két mondatomat...)
    erről nekem az alkoholisták és a drogfüggők jutnak eszembe. ők is mindig ráfogják valami külső tényezőre, hogy miért is teszik azt, amit. mert hát ugye az is egyfajta életmód, amin nehéz változtatni, akár még egy nap erejéig is. a rávalót pedig így vagy úgy, mindig előteremtik...”
  • 85. BFerry 2013. szeptember 22. 11:11
    „Sziasztok,
    mar latom az automentes nap az masodtema (vagy tizeditema) lett itt, mint mondtam, nalunk No. ma van, mindeki lazan veszi, kevesebb az Auto, teherforgalom csaknem nincs, akinek meg mennie kell (peldaul a nagymamatit viszi az autoval valasztani, mert nem tud menni) az meg nem bünözö, mert ez az egyetlen megoldas, meg ha öt biziklija van is!
    Ugyhogy aki teheti az csinalja, aki meg nem az sincsen kiközösitve - igy funktional ez nalunk!
    Ferry Stuttgartbol”
  • 84. ivivan 2013. szeptember 21. 20:22
    „83. kipe

    "Ha így csináltad a vizsgát is"

    Én olyan régen vizsgáztam, hogy nekem még ténylegesen volt műszaki része a vizsgának. A mai vezetők többsége azt se tudja, hogyan kell kicserélni egy kereket...

    Egyébként te ennél alaposabban nézed meg reggel a bringádat? Az általad leírt minden kritériumot megfelelő alapossággal ellenőrzök - melyik ellenőrzés nem tetszik? (sőt, ezen kívül néhány naponta reggel benézek az autó alá esetleges olaj vagy víz csöpögést keresve - pedig egyik autóm se nagykorú még)

    Autóval az általam leírt ellenőrzés bőven elég egy rendszeresen használt és rendesen karbantartott autónál. Az ennél komolyabb átvizsgálások már szakemberre tartoznak - ahova nem csak akkor kell vinni az autót, amikor valami baj van, hanem rendszeresen és bármilyen hiba első jelére...”
  • 83. kipe 2013. szeptember 21. 17:40
    „81. ivivan
    Ha így csináltad a vizsgát is, akkor most már talán okz63 is megérti, hogy régebben miről beszéltem.”
  • 82. kipe 2013. szeptember 21. 17:38
    „79. kormoska
    "Akkor már te is megértettél és már részben egyet is értünk....,ez az igazi értelme a kommentelgetésnek:A vélemények ütköztetése és egymáshoz közelebb hozása!"
    Ezt szépen mondtad és ez így is van.
    "Amúgy tavaly nyáron vettem a 8 pótórát a régi oktatómtól frissítés gyanánt és bizony a 97´-es jogsiszerzésem óta rengeteg minden megváltozott."
    Nem kell olyan réginek lennie a jogsinak, mert sztem aki 2-3 éve szerezte annak is lennének újdonságok.
    "A közlekedési minisztériumban évek óta tervezik,hogy az autósoknak időszakonként(asszem 10 évenként)ismétlő KRESZ vizsgát kell tenniük.Ezt én támogatnám,akárcsak a kerékpáros Kresz kötelező iskolai oktatását!"
    Ezzel teljes mértékben egyetértek az utolsó szóig. Bár a 10 év sztem sok. 5 évente kellene, de csak a változásokról és 10, vagy 15 évente az egészből vizsgázni.”
  • 81. ivivan 2013. szeptember 21. 16:43
    „77. kipe

    "Azért kétlem, hogy mindez 10 mp-be belefér"

    Simán - rápillantok a kerekekre, mielőtt beszállok. 0mp. Ha éjszaka megyünk vagy országúton, akkor fölkapcsolom a lámpát és a feleségem egy pillantással ellenőrzi, hogy világítanak-e még mielőtt beszállna. 2mp. Fékpróbát pedig minden elindulás után csinálok - még mielőtt elhagynám a gyér forgalmú környékünket, csak hogy biztos legyek a dologban, bár egyébként inkább hagyatkozom vezetés közben a motorfékre, mint az üzemi fékre. Szintén 0mp...”
100 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egy év türelmet adtak a gázkészülék-felülvizsgálatra

A gázszolgáltatónak kell bejelenteni az 1981 előtt üzembe helyezett kazánokat, a kötelező felülvizsgálatra egy év haladékot adott a minisztérium. Tovább olvasom