Délmagyar logó

2017. 01. 22. vasárnap - Vince, Artúr -9°C | 0°C Még több cikk.

Gála baseballütővel és láncfűrésszel

A szegedi operatagozat látványos cáfolatát szeretné adni „töpörödésnek" azzal a monstre olasz gálával, amit Molnár László zeneigazgató vezényletével kínál a nagyszínházban. A produkciót ma és holnap este láthatja újra a közönség.
Bátki Fazekas Zoltán lóhátról énekelte Dandini áriáját. Fotó: DM/DV
Húsz énekes szólista, a színház teljes tánc-, ének- és zenekara fellép a népszerű olasz operaslágerekből összeállított reprezentatív gálaesten, ami nem egyszerű hangverseny, inkább koncertszerű színházi előadás. Érezhetően az operatagozat vitalitását hivatott demonstrálni a sokszínű produkció. A korábbi évtizedek kedvenc szegedi énekesei éppúgy lehetőséget kaptak benne, mint a középgeneráció és a fiatalok.

A gála rendezőjének, Toronykőy Attilának köszönhetően egyes áriák, duettek szellemes színpadi megvalósításban csendültek fel. Például A sevillai borbély-blokkban Dér Krisztina, akit egy díszletelemként belógatott függönyre vetítettek, médiasztárként nyilatkozva, a kamerának pózolva énekelte Rosina kavatináját. Bátki Fazekas Zoltán Dandini áriájával lóháton gurult a színpadra. A parádés páros, Gregor József és Vághelyi Gábor pedig az elmaradhatatlan Hadaró-duettben újított: baseballütővel és láncfűrésszel nevettették meg a közönséget.

Az Operaház fiatal szopránja, Cecilia Lloyd Violetta virtuóz áriájával méltán aratott óriási sikert. Gyimesi Kálmán a Cortigiani-jelenetet énekelte a Rigolettóból. Aki 73 évesen is olyan hévvel, odaadással képes színpadra lépni, mint a népszerű szegedi baritonista, akkor megérdemli a rokonszenvező vastapsot. Az operatagozat fiataljai is kitettek magukért: Simon Krisztina A kegyencnő legnépszerűbb áriájával, Gábor Géza Fülöp királyként, Tóth Judit Azucena, Kelemen Zoltán Luna áriájával. Ebben az évadban szerződtették Wittinger Gertrúdot, aki nagy drámai erővel, szépen megformálva Maddalena áriáját adta elő az Andrea Chenierből.

Az igazi meglepetést a Honvéd Együttes tagja, a hőstenor Cselóczki Tamás jelentette, aki Manrico áriájával és a Strettával szép sikerrel mutatkozott be a szegedi publikumnak. Szonda Éva és Vajda Júlia a megszokott muzikalitással énekelte Eboli, illetve Cso-cso-szán nagyáriáját. Nagy szeretettel fogadta a hallgatóság Misura Zsuzsát, aki Németh Józseffel az Aida-Amonasro-duettet, valamint Santuzza áriáját énekelte, egy-egy jellegzetes gesztusával, zenei megoldásával pedig régi nagy alakításainak hangulatát is képes volt felidézni.

Eltekintve attól, hogy A végzet hatalma-nyitány első felének volt némi tűzoltózenekari csinnadrattás hangzása, mindvégig élvezetesen, karakteresen, finoman muzsikált a színház zenekara. Molnár László zeneigazgató dirigálása bravúr: stílusosan és fáradhatatlanul vezényelte végig a több mint háromórás monstre műsort, amelyben Rossinitől Pucciniig több korszak meghatározó operakomponistáinak legnépszerűbb szerzeményei felcsendültek. Jó ötlet, hogy finálénak nem az elcsépelt Brindisit választották a Traviatából, hanem a Falstaff záró együttesét. Ez a világ mily furcsa, lám mily bolond az ember. Kacagjuk egymást! – énekelte Gregor József, s vele a többiek: Legjobban az nevet, aki a végén nevet. Kicsit kimerítő, mégis kellemes este volt.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Használt mobilok

Továbbra is vevők a használt mobilokra a szegediek, noha az utóbbi években jelentősen esett az új… Tovább olvasom