Délmagyar logó

2017. 11. 24. péntek - Emma 4°C | 11°C Még több cikk.

Három kérdés, aki válaszol: Pócsik Ilona,a Reklám-világszövetség Magyar Tagozatának elnöke

Szeged - 3 kérdést teszünk fel olyan embereknek, akik valamiért az érdeklődés középpontjába kerültek, és olyanoknak, akik válaszolni hivatottak aktuális témákra. A médiatudatosságot elemző szegedi konferencia után Pócsik Ilonát, a Reklám-világszövetség Magyar Tagozatának elnökét a reklámpiac és a médiaműveltség alakulásáról kérdeztük.
– A globális médiapiac több mint 5 százalékkal nő. A televízió megtartja vezető szerepét, a nyomtatott sajtó és az internet helyet cserél – ez a médiapiac nemzetközi trendje. Igaz ez a hazai médiapiacra is?
– A sajtó tartja második helyét a magyar médiapiacon! A nyomtatott újságok olvasása mint médiafogyasztási szokás még jó pár évig megmarad. A helyi sajtó helyzete különösen erős: saját régióján belül gyakran megelőzi az országos lapokat. A lakosoknak helyi információra van szükségük. A fiatalok körében népszerű internet a piacból 13–14 százalékot szakít ki, de ez az arány növekszik – az egyéb médiumok terhére.

Pócsik Ilona. Fotó: DM/DV
Pócsik Ilona. Fotó: DM/DV

– A reklám hogyan vesz részt a médiafogyasztási szokások átalakításában?
– A reklámozó oda áramlik, ahol a legkönnyebben el tudja érni a fogyasztót. Magyarországon 9 olyan tévécsatorna működik, amely naponta minimum egymillió embert elér. Amíg az az árstruktúra jellemzi a magyar reklámpiacot, mint most, vagyis relatíve alacsony a tévéreklám ára, addig marad a televíziók uralma. Ez a helyzet hat a hírek tartalmára. Míg a rövid, figyelemfelkeltő és jórészt bulvár tartalmú információk kerülnek előtérbe az internetes, vagyis online újságokban, addig az elemzés, a témakörök részletesebb kibontása a nyomtatott sajtó szerepe.

– Mennyire tudatosan használjuk a médiát?
– Kritikusan kell gondolkodni arról, amit a média mutat. A felnőtteknek is meg kell tanulniuk, így a gyermekeket meg tudják tanítani arra, hogy lássák a valóság és a média által bemutatott világ közti különbséget, hogy képesek legyenek fölkutatni a hír forrását, hogy ismerjék az adatkezelési szabályokat. Az interneten is elérhető Médiatudor elnevezésű oktatási programunk igazolja: a médiaműveltség nem pusztán lexikális tudás, hanem eligazodási készség és képesség a digitális kor mediatizált világában.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elkészült a Tisza-parti iskola

Véget ért a Tisza-parti Általános Iskola felújítása: hétfőn birtokba vehették a diákok a modernizált épületet. Tovább olvasom