Délmagyar logó

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Hód-Mező-busz: két hét múlva lejár az engedély

Sorshúzás is eldönthette volna, ki üzemelteti a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő gyorsjáratokat. A Hód-Mező Kft. engedélye május végén lejár. A vonalra kiírt pályázat azonban eredménytelen lett, nem tudni, júniustól kinek a buszai közlekednek a vonalon.
A közlekedési miniszter dönti el, ki indíthat júniustól a szegedi nagyállomásról Vásárhelyre buszokat. Fotó: Segesvári Csaba
Napokon belül lejár a Hód-Mező Kft. engedélye, és még nem tudni, ki üzemelteti a jövőben ezeket a járatokat. A kis vásárhelyi cég 1991 májusában indította első buszjáratát. Három Ikarus-
szal kezdték, ma 12 járművük van. 1996-ban írta ki a koncessziós pályázatot a szaktárca a Szeged és Hódmezővásárhely közötti vonalra. Az így elnyert engedély most, hónap végén jár le.

A Hód-Mező annak idején több újdonságot is bevezetett. Ütemes gyorsjáratokat indított, az átszállókra figyelve Szeged és Hódmezővásárhely vasútállomása között közlekedteti buszait. 2001-ben hűthető, korszerű buszokat szereztek be. Árait alacsonyan tartja a cég, a versenybe kedvezményes bérletek révén a Volán is beszállt. A két cég küzdelme nyomán az átlagosnál szebb buszokra ülhetnek ma is az utasok Szeged és Vásárhely között.

A Hód-Mezőre váltott bérletek azonban nem érvényesek a Volánnál és viszont, így a két város közt – a vasúttal együtt – három különböző szolgáltató utaztat, háromféle tarifával és menetrendi rendszerrel. Hiába járnak tehát félóránként a két város között a buszok, ha az utas a bérlete csak az egyikre érvényes.

Egyeztetnek

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium közleményben válaszolt lapunk kérdéseire. Ebben az áll, hogy az eredménytelen pályázat után a miniszter tetszőleges vállalkozót bízhat meg legfeljebb 1 évre a szolgáltatás fenntartása érdekében. Ez idő alatt új pályázatot kell kiírni. „Jelenleg ennek az üzemeltetőnek a kiválasztása van folyamatban, ez a munka sorozatos egyeztetéseket igényel." A Hód-Mezőnél azt mondták, velük nem egyeztetett senki.

A közlekedési tárca pályázatán a Tisza Volán és a Hód-Mező is indult. Pályázott még a különjáratokat üzemeltető Hódbusz Kft. és egy szlovák cég is. A Volán és a Hódbusz pályázata kapta a legmagasabb pontszámot. A jelenlegi szolgáltató, a Hód-Mező nem vállalta alacsonypadlós buszok üzemeltetését, ezért hátrébb szorult.

– Indokolatlannak tartjuk városközi forgalomban az
alacsonypadlós buszt. Nem olyanok az útjaink, hogy ezt lehetővé tegyék, hóban egyenesen elképzelhetetlennek tartom. Új, de nem alacsonypadlós, hanem városközi forgalomra tervezett buszt ajánlottunk – mondta a Hód-Mező ügyvezetője Vecseyné Bartók Andrea.

A tárca a két győztesnek, a Volánnak és a Hódbusznak sorshúzást ajánlott. Ezt azonban egyik fél sem vállalta, a pályázat így eredménytelen. Hogy júniustól ki üzemelteti a most a Hód-Mező által közlekedtetett buszokat, azt nem tudni.

– Dolgozik a cégünknél húsz ember, akiknek nem tudok mit mondani. 15 éve közlekedtetjük a járatokat, de semmilyen információ nem jut el hozzánk az átmeneti időszakról. Egy éven belül ugyanis újra kiírják a pályázatot – tette hozzá a cégvezető. Vecseyné Bartók Andrea azt panaszolta: a feltételek nem egyenlőek. Az állami tulajdonú Volánnal ugyanis tavaly 8 évre szerződött a minisztérium, ezt velük is megtehette volna, ehelyett őket kemény versenyre kényszeríti.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A száraz medence nem balesetveszélyes

Szeged napjára hagyományosan lezárják a Móra-múzeum előtti szökőkutat, de az idén el sem indul… Tovább olvasom