Délmagyar logó

2017. 07. 27. csütörtök - Olga, Liliána 16°C | 26°C Még több cikk.

Jó kezekben: embermesés történeteket vár Szilárd András

Szeged, Tápé - Helyesli Szilárd András tápai háziorvos, hogy Jó kezekben címmel meghirdetett akciójával lapunk is hozzájárul az egészségügyben dolgozók erkölcsi megbecsüléséhez. Ő az egyik szakember, aki olvasóink gyógyítással, gyógyulással kapcsolatos történetei közül kiválasztja a legszebbeket.
– Hiányolom a történeteket – nézi a jelöléseket a Jó kezekben az egészségért akciónk szakmai testületi tagjának fölkért Szilárd András. A Háziorvosok Csongrád Megyei Egyesületének elnöke szerint megtisztelő, hogy az eddigi közel száz orvos, ápoló, gyógyszerész többségéről azt írják a páciensek, hogy „jó szakember". De árnyalná a képet, ha a jelölők részletesebben leírnák a lehetetlen körülmények között is hivatástudatból, szakmaszeretetből, emberségből gyógyítókhoz kötődő történeteket.

Az igazságügyi orvostani intézetben kezdte pályáját Szilárd András. A szegedi orvosegyetemen így eltöltött másfél évre hasznos tapasztalatszerző időszakként emlékszik vissza. Gyógyítani akart, ezért körzeti orvosi állást keresett és talált – Jánoshalmán. Ám visszavágyott szülővárosába, Szegedre, s 1988-ban örömmel lett a tápaiak doktora.

Éveken át követi páciensei életét Szilárd András. Fotó: Karnok Csaba
Éveken át követi páciensei életét Szilárd András.
Fotó: Karnok Csaba

– Éveken át követhetem, miként alakul a pácienseim élete, egészségi állapota. Így aztán nemcsak azt tudom megállapítani a hozzám fordulóról, hogy mi a baja, hanem azt is, számára mi az alkalmas terápia – válaszol Szilárd doktor arra a kérdésünkre, hogy mi a legszebb a háziorvoslásban.
Megvehették a doktorok a rendelőket, de megszűnt az a támogatási forrás, amiből fejleszteni lehet felszereltségüket, miközben nyolcadik éve változatlan a finanszírozás. Ezért jelentős tett, hogy a szegedi önkormányzat pénzalapjára pályázhattak eszközfejlesztést tervezve – említi az elnök a háziorvosi egyesület egyik eredményét.

– Milyen a jó páciens? – kérdez vissza Szilárd András elgondolkodva. – Például betartja az orvosi utasításokat. Nem vár két hónapig, hogy panaszával felkeresse az orvost. A pácienseket azonban nem szabad beskatulyázni, az orvosnak figyelnie kell a rendelőbe érkező minden rezdülésére, hogy kideríthesse, mi rejtőzik a panaszok mögött. Sokak hiedelme, hogy „kivizsgálást" csak szakorvostól, vagy kórházban fekve kaphat, pedig az alapellátásban dolgozók is szakorvosok – hangsúlyozza. Így aztán nem csoda, ha a minap is azzal lépett be a rendelőbe egy tápai, hogy megköszönje a doktor úrnak a diagnózist és a terápiát, amivel helyreállította egészségét.

6 kategória

Jó kezekben akciónk hat kategóriás: orvos – kórházi, illetve nem kórházban dolgozó; ápoló – kórházi, illetve nem kórházban dolgozó; munkahelyi közösség; az egészségügyben egyéb munkát végző. Olvasóink kategóriás javaslata alapján szakmai testület választja ki azokat a személyeket és csoportokat, akiket, amelyeket egy-egy héten bemutatunk. Közülük hathetente választjuk ki és jutalmazzuk a legszebb történet főszereplőjét, illetve a legérdekesebb sztori jelölőjét.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szerepcsere emuéknál

Az emupároknál a nőstények "hordják a nadrágot": miután lerakják a tojásokat, a kotlást a hímekre hagyják. Tovább olvasom