Délmagyar logó

2016. 05. 30. hétfő - Janka, Zsanett 19°C | 27°C

Késett a visszakapcsolás, vagy mégsem?

Szeged - Több, mint egy napot kellett várnia az áram visszakapcsolására műhelyében egy szegedi férfinak. Az EDF DÉMÁSZ ugyanakkor 24 órás garanciát vállal a visszakapcsolásra, ha az adós rendezte tartozását és otthon van.
Kovács Miklós újszegedi műhelyében kapcsolta ki az áramot a szolgáltató.

– Elnéztem a dátumot, 11 ezer forint volt a tartozásom. A kikapcsolás után azonnal befizettem az összeget, és még aznap délelőtt elmentem az áramszolgáltató ügyfélszolgálatára, ahol befizettem a 18 ezer forintos visszakapcsolási díjat is. Azt mondták, hogy este 7-re újra lesz áram a műhelyemben. Vártam rájuk, de nem jöttek: este 7 óra után telefonáltam nekik. Közölték, hogy el voltak foglalva, de másnap már biztosan lesz áramom. Egész nap a műhelyemben szobroztam, majd mikor a visszakapcsolási díj befizetése utáni 24 óra letelt, ismét telefonáltam nekik. A számlán ugyanis az áll: a befizetés után 24 órán belül garantálják az újbóli szolgáltatást – mondta Kovács Miklós.

Ön mit gondol, már óvodás korban el kell kezdeni játékos formában a nyelvtanulást?

Szavazok!

Szavazás állása
A férfi egy késő délutáni új időpontot kapott, de mikor az EDF DÉMÁSZ emberei ekkor sem jelentkeztek, úgy döntött, hogy hazamegy. – Este 7-kor hívtak, hogy ott vannak az újszegedi műhelyem előtt. Szegeden lakom, és ekkor pont nem tudtam visszamenni a cégemhez – magyarázta olvasónk. Következő délelőttje ismét az ügyfélszolgálaton telt, majd aznap délután végül visszakapcsolták az áramot. – A garantált 24 óra letelte és a visszakapcsolás között több mint 100 ezer forint károm keletkezett: minden eszközöm árammal működik, nem tudtam dolgozni velük – magyarázta.

Az EDF DÉMÁSZ Kommunikációs csoportja az adatvédelmi szabályok miatt csak általánosságban adhatott tájékoztatást. – A villamosenergia-ellátásból kikapcsolt ügyfeleinket a felhalmozott tartozás és a visszakapcsolási díj hiánytalan rendezésének hitelt érdemlő igazolását követően 24 órán belül visszakapcsoljuk. A visszakapcsolások ütemezése folyamatos, de szerelőink a munkafeladatokat fontosság szerint végzik: például több ügyfelet érintő áramkimaradás hibaelhárítása elsőbbséget élvez. A 24 órán belüli visszakapcsolásra az EDF DÉMÁSZ garanciát vállal, így annak nem teljesülése esetén az érintett ügyfélnek kötbért fizetünk. A visszakapcsolás idején a fogyasztási hely tulajdonosa vagy megbízottja jelenléte szükséges, mert egy esetlegesen bekapcsolva hagyott berendezés tüzet okozhat. Jogszabály nem kötelezi rá társaságunkat, de munkatársaink telefonon megpróbálják elérni az ügyfelet, ha a tulajdonosok részéről senki nem tartózkodik a helyszínen. Amennyiben sem a tulajdonos, sem megbízottja nem tudja átvenni a visszakapcsolt fogyasztási helyet, meghiúsultnak tekintjük a visszakapcsolási rendelést, és ebben az esetben kötbérfizetési kötelezettségünk sincs.

Olvasóink írták

  • 19. tol 2012. szeptember 13. 20:12
    „helyesen ragoztad a férfit. Megörültem. :)”
  • 18. Pandora 2012. szeptember 11. 08:56
    „17. kiring 2012.09.11. 08:25

    arról nem is beszélve, hogy a minden eszközét árammal működtető menő, reggeltől estig robotoló vállalkozó csak egy 11 ezer forintos áramszámlát tudott összehozni egész hónapban.
    nem paradox ez egy kicsit? :)”
  • 17. kiring 2012. szeptember 11. 08:25
    „"minden eszközöm árammal működik, nem tudtam dolgozni velük - magyarázta."

    Ha ilyen fontos neki az áram, mért nem fizet időben? Feltüntetett dátum nélkül is tudja mindenki, mikor kell neki áramot fizetni. Rossz beidegződés : Menő vállalkozó vagyok, nagyon elfoglalt, tessék a világnak hozzám igazodni.”
  • 16. nagyen 2012. szeptember 10. 18:59
    „Tisztelt hozzászólók !
    A 14-es hozzászólássl tökéletesen egyetértek.
    2012.09.06-án befizettem a hátralékomat, elintéztem a DÉMÁSZ-partner felülvizsgálatát 12.000,- Ft számla ellenében ( egy 10 éve működő tetőtér beépítésseel bővült társasházban erre miért van szükség, számomra érthetetle. Akkor a DÉMÁSZ szabványosnak minősítette, kikapcsolás után mitől lett szavolna szabványtalan? Lehet, hogy szaabványtalan aaz egész társasház, mely 30 évvel ezelőtt épült ? A megfelelő felülvizsgálati jegyző- könyvek a közös képviselőnél rendelkezésre állnak. Ez azonban a DÉMÁSZ illetékesit nem érdekli, csak az 5 perces partneri szeemrevételés 12.000,-Ft-ért . Etetni kel a birkát , ha nyírni akarjuk, -Mária Terézia )
    Örömmel olvasom a kommunikációs osztály kártérítésre vonatkozó igérvényét. A 2012.09.06-án bemutatott csek és partneri jóváhagyás alapján az ügyfélszolgálaton 2012.09.10-i visszakapcsolási haatáridőt adtak meg, tekintettel a sok munkára és a hétvégére ! Valóban a pénteki nap közelít a hétvégéhet, de a szombat és vasárnap a szolgáltatónál is munkanap ( járnak az autóbuszok , a villamosok, van víz és gázszolgáltatás, járnak a vonatok, stb, csak a DÉMÁSZ -nál van készenléti ügyelet
    Ha jól számolok, a akkor a 24 órás garandálr visszakapcsolás több mint 80 óra . Szeretném tudni, hogy ezért milyen kártérítés jár? fentiek alapján gondolom, hogy ezt nem peres úton intézik, ismrrve a magyar jogrendet.
    Bízom a kommunikációs osztály erre vonatkozó gyors és kedvező válaszadásában.”
  • 15. murphyka 2012. szeptember 10. 16:52
    „Még egy fontos dolog:Ne írj alá semmit, amivel nem értesz egyet!!! Ha aláírsz valamit azt úgy kezeli a szolgáltató és a hatóság is, hogy az abban foglaltakkal egyetértesz, elismered. Utána már nehezebb az ellenbizonyítás. Érdemes az iratra saját kezűleg ráírni ",,Jogfenntartással egy példányt átvettem" és ezt követően (nem a kipontozott helyen) aláírni. Bármit vitatsz (eljárás jogszerűségét, szabályszerűségét, a szolgáltató megállapításait,...), akkor rögzítsd az iraton, hogy "vitatom .... , ezért külön panasszal élek az illetékes hatóságnál."”
  • 14. murphyka 2012. szeptember 10. 16:46
    „A DÉMÁSZ nagyon sok olyan dolgot csinál amit nem lenne neki szabad.Pl megjelenik egy háznál, matat a vilanyóránál két pofa azután alá akarnak valamit íratni vele.Ennek sorja van mint a lepényevésnek.Ime a sorja:A minisztérium szerint a következő garanciális szabályokkal érdemes tisztában lennie a fogyasztónak

    o A felhasználási helyen végzett ellenőrzés eredményét minden esetben írásbeli dokumentumban kell rögzíteni.
    o A felhasználási helyen végzett ellenőrzés csak a felhasználó, vagy képviselője, vagy tanú jelenlétében folytatható le.
    o Az ellenőrzést végzőknek az ellenőrzés megkezdésekor egyértelműen közölniük kell a felhasználóval, képviselőjével, vagy a tanúval az eljárás célját.
    o Az ellenőrzést végzőknek fel kell kérni a felhasználót, képviselőjét, vagy a tanút, hogy az ellenőrzés teljes időtartama alatt tartózkodjon az ellenőrzés helyszínen. Ha a felkért személy ennek a kérésnek nem tesz eleget, ennek tényét az írásbeli dokumentumban rögzíteni kell.
    o Az ellenőrzést végzők nem intézhetnek a felhasználóhoz, képviselőjéhez vagy a tanúhoz olyan kérést, amelynek teljesítése az ellenőrzés helyszínének elhagyását igényli.
    o Ha az ellenőrzés során az ellenőrzést végzők szerződésszegést, vagy annak alapos gyanúját állapítják meg, arról videofelvételt vagy fényképet kell készíteni olyan módon, hogy az alkalmas legyen a jegyzőkönyvben rögzített tények bizonyítására.
    o Az ellenőrzéssel, annak körülményeivel, illetve eredményével kapcsolatos állásfoglalását a felhasználó vagy képviselője jogosult a jegyzőkönyvben feltüntetni.”
  • 13. szatyi 2012. szeptember 10. 16:24
    „"10. freeboy 2012.09.10. 14:35 "

    Kommented csak feltételezéseket tartalmaz, ezért csak azt tudom válaszolni, hogy "ha véletlenül" úgy lenNE, akkor más lenNE a véleményem.
    De arról sehol nincs említés, hogy a szerelő ott volt-e négy órán belül?!
    Ezért kérdésed a fikció témakörbe tartozik!”
  • 12. polo 2012. szeptember 10. 16:19
    „Érdekes mert ha elmaradás van mielőtt kikapcsolnák a szolgáltatást előtte küldenek felszólítást legalább két levelet.
    Ha meg rendezte a számlát és 24 órán belül nem kapcsolták vissza akkor legalább a visszakapcsolási díjat elengedhetnék.
    Számomra meg érthetetlen, hogy 11.000 Ft tartozás miatt kikapcsolják az áramot mások meg 200.000-400.000 Ft is felhalmoznak és nem kapcsolják ki őket azonnal vagy ez csak a dolgozó becsületes emberek kiváltsága, hogy azonnal megszüntetik az áram ellátást vagy vizet, gázt, központi fűtést”
  • 11. booo 2012. szeptember 10. 15:58
    „Ez a szavazás hülyeség és inkorrekt!
    Az illetőnek 2x kellett "elnéznie" a dátumot, ugyanis felszólító levelet is kellett volna kapnia! Tehát csak "duma" az "elnéztem a dátumot" - kifogás! A DM meg felül minden hőbörgő embernek! Mindegy, csak csámcsogjon a magyar! Gratula!”
  • 10. freeboy 2012. szeptember 10. 14:35
    „6. szatyi 2012.09.10. 09:22
    9. zémann 2012.09.10. 13:39
    Ha véletlenül az derülne ki, hogy a visszafizetést követően 4 órán belül ott volt a szerelő visszakapcsolni de a kedves fogyasztó nem volt ott akkor mit írnál? Szívesen elolvasnám, jó lenne ha leírnád.”
  • 9. zémann 2012. szeptember 10. 13:39
    „Felhalmozott tartozásnak nem neveznék 11 ezer forintot. Ahol évekig nem fizetnek, pedig vígan használják az áramot. A szolgáltatók pedig inkább behajtók! Az elmaradás befizetése után elvárható, hogy legalább olyan tempóban hozzák helyre a szolgáltatást, mint kikapcsoláskor.”
  • 8. klj-54 2012. szeptember 10. 13:08
    „Fordítsuk meg a dolgot
    Befizettem?
    Akkor AZONNAL kapcsolják vissza!
    A démász előszeretettel nem vonja le a számlámról a díjat, hátha nem veszem észre és akkor ő kikapcsolhat...”
  • 7. szegedivagyok 2012. szeptember 10. 09:37
    „Ez az ember kamuzik."Elnéztem a dátumot".Biztos nem váratlanul érte a kikapcsolás és biztos nem 1 hetet késett a befizetéssel.Jobb lett volna, ha csendben marad.”
  • 6. szatyi 2012. szeptember 10. 09:22
    „Ebben az esetben lényegtelen, hogy miért/ki miatt volt kikapcsolva! Felesleges ezért a fogyasztót ekézni!
    " A számlán ugyanis az áll: a befizetés után 24 órán belül garantálják az újbóli szolgáltatást "

    Ezt a szolgáltató vállalta és ő nem teljesített! Jogos a fogyasztó kötbérigénye.
    Az EDF DÉMÁSZ Kommunikációs csoportja -élén a bukott VTV-s vezetővel- meg elmehet a francba a sablonos magyarázatával!”
  • 5. adó 2012. szeptember 10. 08:45
    „azért 2 hónapot meghaladóan elnézni a határidőt nem kicsit gáz.
    vállalkozónál nem 2 hónap, 30 nap és hiába mondják nincs 2 értesítés”
  • 4. masaka 2012. szeptember 10. 08:39
    „Ember 2-3 hónapot késik a MÁR elhasznált energia díjának a kifizetésével, és sérelmezi, hogy a szolgáltató a saját maga által vállalt határidővel csúszik 1-2 órát?
    És ezt közzé is teszi, hogy én ugyan nem szeretek fizetni, de elvárok magammal szemben minden jóindulatot?
    Tipikus idióta hozzáállás.
    Megeshet simán, hogy olyan helyen végeztek hibaelhárítást, aki rendesen fizeti, vagy fizetné a díjakat.
    Nyilván az az első, nem a hátralékos. Addig a néhány hónapig nem volt neki sürgős?
    Nem is kötném vissza neki, csak a feltöltőkártyás óra felszerelésével egy menetben.”
  • 3. p79 2012. szeptember 10. 08:04
    „Így néz ki egy "szolgáltató" "ügyintézése" ma Magyarországon.”
  • 2. papsajt 2012. szeptember 10. 08:01
    „"Elnéztem a dátumot"- kicsit kamunak hangzik, mert gondolom volt felszólító levél és csekk másolat az elmaradásról.
    Ezzel "megnyerte" a 18 ezer forintos visszakapcsolási díjat.
    Nem hibázott, csak így járt.
    Viszont a szolgáltató,ha 24 órát vállal,akkor azt tartani kell,ha nem akkor az ? Gondolom ÁSZF be nem tartása.”
  • 1. Pandora 2012. szeptember 10. 08:01
    „azért 2 hónapot meghaladóan elnézni a határidőt nem kicsit gáz.
    biztosan kapott legalább 2 fizetési felszólítást mire kikapcsolták nála az áramot.
    az ilyen balfékek miatt miért a szolgáltatót kell csesztetni?
    és még cikket is írnak belőle.. szánalmas.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kilencből öt Pesa-villamos a remízben áll

Tóth István Tibor azt mondja: négy új villamos az egyedi gyártásból adódó típushibák miatt áll. Elődje szerint minden megrendelésre egyedi villamost épít a gyártó. Tovább olvasom