Délmagyar logó

2017. 05. 28. vasárnap - Emil, Csanád 13°C | 25°C Még több cikk.

Közellenségnek érzik magukat a kerékpárosok

Szeged - Állampolgári kérésre a szegedi rendőrök egy hétig fokozottan ellenőrzik a kerékpárosokat, motorosokat. Csatlakoztunk a városban dolgozó járőrökhöz, kaptunk hideget és meleget is.
Fokozott rendőri jelenlétért kiáltottak a szegediek, így a Szegedi Rendőrkapitányság vezetője kiemelt ellenőrzést rendelt el a város legforgalmasabb útjain hétfőtől. Az utcára vezényelt egyenruhásokhoz kedd reggel az Anna-kútnál csatlakoztunk, ahol szabálytalankodó közlekedőket büntettek.

Közellenségnek érzik magukat a kerékpárosok. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

A szubjektív biztonságérzetet semmiféle statisztikával nem lehet befolyásolni, az viszont tény: a kerékpárosok 2012-ben eddig közel kétszer annyi balesetet okoztak, mint a teherautók. Csongrád megyében a bicajosok 74-szer, míg a nagyobb rombolásra is képes teherautók 39-szer kerültek balesetek okozójaként a rendőrségi statisztikába. Az egyre népszerűbb városi kerékpározás is indokolta, hogy a járőrök elsősorban a biciklisek KRESZ-ismeretét ellenőrizzék, ugyanis az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a kerékpárosok közül még mindig sokan nem tartják be a rájuk vonatkozó közlekedési szabályokat, vagy nincsenek tisztában azokkal. Felbukkannak az egyirányú utcában forgalommal szemben, keresztülszáguldanak a zebrán, cikáznak a Kárász utcán, sötétben, világítás nélkül, árnyként suhannak.

Vasárnapig tart az ellenőrzés

– A lakosság kérésére a város több pontján fokozottan ellenőrizzük a motorosokat, kerékpárosokat. Hét forgalmas csomópontban számíthatnak a közlekedők rendőri jelenlétre – közölte Szenti Szabolcs. A Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense kiemelte: a balesetet okozó biciklisek többsége nincs tisztában az elsőbbségadás szabályaival, a közúti közlekedés rendjével. – A kerékpár jármű, így a KRESZ szabályai vonatkoznak rá, a figyelmeztetések ideje lejárt; egyetlen eszköz maradt a szabályok betartatására: a szankcionálás.

A reggeli csúcsban az Anna-kúton át megszámlálhatatlan kerékpáros igyekezett a Fekete Sas utca felé, a Tisza Lajos körúton a Radnóti irányába viszont tilos a bicajozás: a fürdő előtti díszburkolaton „Gyalogút" tábla korlátozza a járművek közlekedését, csak pillanatokat kellett várni az első szabálytalankodóra. – Évek óta itt járok, nem fogom másra, de ez szomorúság. Nevelőszülőként nem tudom kifizetni a bírságot. Figyeljen ide, jogosítványom is van, ha tudtam volna, nem erre jövök – magyarázta egy idősödő nő, amikor a rendőrök kerékpárjáról a tilosban leszállították. 10 percig győzködte az egyenruhásokat, hogy semmilyen tábla sem tiltja a járdán biciklizést, majd elismerte a szabálysértést, és átvette a minimálisan kiszabható bírságról, 5000 forintról szóló csekkjét. Érveléséből kiderült: a jelzések hiánya a KRESZ-t ismerőket
is megtéveszti, az autók között tekerni – főként a gömbsüvegekkel szűkített körúton – pedig balesetveszélyes.

Megfigyeltük: a bicajosokat nem zavarja a bírságoló rendőrök látványa. Egy fiatal férfi épp csak el nem csapott minket, olyan tempóval tekert a Radnóti felé – tilosban tekerésért megkapta a maga 5000 forintos „jutalmát". A zebrán épp csak átért egy idősödő férfi, amikor az intézkedő rendőröknek odakiabált: egyes számú közellenséggé váltak a kerékpárosok. – Dühös vagyok, mert megbüntettek, de amikor mindent lelopnak a bicikliről, a tettest persze nem találják – értékelte az akciót az 5000 forinttal szegényebbé vált Mariann. A fiatal lány éppen munkába igyekezett, amikor a járőrpárosba akad. – A József Attila sugárút és a Fekete Sas utca eleje között nincs kerékpárút; elég széles ez a járda, elférnénk a gyalogosokkal egymás mellett – vélekedett Mariann. Miközben a rendőrök sorra írták a csekkeket, újabb és újabb szabálysértők érkeztek: egy óra alatt 12-en kaptak bírságot.

Olvasóink írták

433 hozzászólás
  • 433. vuk 2012. szeptember 18. 12:02
    „Lehet, hogy azert kozlekednek az Anna kut es a Radnoti kozott a jardan, mert az "ontudatos" autosok ledudaljak oket onnan, ahol nekik kozlekedniuk KELL?... Csak tipp...
    Vagy azert, mert az ennel joval keskenyebb jardakon viszont kotelezo kerekparozni? (Kalvaria)
    Fo, hogy egysegesen es logikusan van kialakitva a kozlekedes...”
  • 432. ametiszt51 2012. szeptember 17. 11:29
    „Re. 431.
    Írod, hogy a régi hídon a gyalogosok a kerékpárúton slattyognak. Ez nem csak ott van így, hanem sok más helyen a kerékpárutakon, pl. a Múzeum oldalánál, a régi híd szegedi oldalánál, a Szilléri sgt. elején, a Római körúton.
    A Múzeum oldalánál a múltkor a szabályosan és lassan közlekedő férjemre ráordított egy pasas, hogy még jó, hogy nem üt el. És rendőrségi feljelentéssel fenyegetőzött. Erre a férjem tájékoztatta, hogy nyugodtan, ő/ők mentek rossz helyen, a férjem pedig a kijelölt helyen.
    A gyalogosoknak nem kötelező betartani a közlekedési szabályokat? A kocsiúton sem szokás gyalogolni, akkor a kerékpársávot miért nem hagyják meg a kerékpárosoknak.”
  • 431. u78 2012. szeptember 16. 11:27
    „431. papagalya !
    én a fél várost letekertem a héten,de sehol nem találkoztam ellenőrzéssel,bár ami cikket illeti,látod volt egy órányi razzia,de semmi több és vége.”
  • 430. papagalya 2012. szeptember 16. 10:37
    „Na. Vasárnap van és vége a nagy ellenőrzésnek.
    De, látott valaki ellenőrzést a -talán legtöbbet emlegetett- Régi hídon? Mert én nem. Viszont ott mentem át meg vissza és MINDÉG találtam gyalogosokat oda vissza slattyogni, néha hárman egymás mellett, néha félrehúzódva.
    Azt hittem a szabályokra akarják szoktatni a közlekedőket, de csak ..szogatták.
    És ezt a közönség kérésére. De amit annyit kértünk, a híd, kimaradt.”
  • 429. ivivan 2012. szeptember 15. 21:00
    „428. okz63

    Össze van hangolva (hiszen visszafelé sosem kell megállni), de nagyon nehéz ilyen sok lámpánál oda-vissza is zöldhullámot kialakítani. Ehhez képest szerintem egész jól sikerült - ha a Kálvária sugárútnál nyugodtan, ráérősen indulsz el, akkor éppen zöldül a lámpa az Árkád előtt is...”
  • 428. ivivan 2012. szeptember 15. 20:55
    „424. ifj. Nagy Gábor

    "A két bekezdésed legalábbis részben ellentmond egymásnak"

    Nem mond.

    "folyamatosan felhozzák és fel lehet hozni, akármennyit is javítunk a tömegközlekedésen"

    Ez nem igaz. Lehetne olyan a tömegközlekedés, hogy egyértelműen az legyen előnyösebb mindenki számára - de egyelőre ez messze nincs így.
    Véleményem szerint három szempontot mérlegel mindenki a közlekedésével kapcsolatban: az árát, a szükséges időt, és a komfortosságát.
    Az gondolom egyértelmű, hogy az auto mindig is kényelmesebb lesz, mint a tömegközlekedés, szóval nézzük a másik két szempontot az én és a nejem munkába járása tekintetében: jelen számításaim szerint havonta nagyjából 3 ezer forintba kerül a napi munkába járásunk - ezzel szemben két bérlet 13 ezer forint lenne. Tehát az árban az autó már jelentős előnyre tett szert. Most nézzük az időt: autóval nagyjából 8-10 perc az út, ezzel szemben villamossal (a várakozást és a megállóig tartó elsétálást is beleszámolva) kb 40 percig tart ugyanez.

    A végeredmény: a 3 szempontot nézve, mintháromban az autó került ki győztesen a tömegközlekedéssel szemben. Szerinted milyen szempontok figyelembe vételével kellene az autósoknak tömegközlekedésre váltaniuk?”
  • 427. okz63 2012. szeptember 15. 06:47
    „412. ivivan 2012.09.14. 15:53
    "Ez olyan pesties "csinálunk dugót, hogy vonzóbb legyen a BKV" módszer."

    Jaja, ezt nap mint nap megteszik, amikor bebizonyítják, hogy képtelenek összehangolni az Árkád előtti közlekedési lámpákat a többivel. Valamiért azoknál mindig megtorpan a forgalom és dugó alakul ki. De sebaj, mindjárt jön Nagy Gabi és elmagyarázza, hogy ez így jó, ahogy van. ;-)”
  • 426. okz63 2012. szeptember 15. 06:45
    „417. nelek 2012.09.14. 20:01
    "Nem vagyok jós, de lehet 10 év múlva az autókban GPS alapú rendszer lesz, induláskor bedugod a bankkártyát és amint szabályt szegsz (gyorshajtást, egyirányú utcát, szabálytalan parkolást szűrne) már szívja is le a pénzt és gazdagodik az államkassza."

    Azért én megnézném, hogy egy GPS által "bemért" sebesség mikor lesz hiteles sebességmérési adat, ami alapján bírságolnak, merthogy az jelenleg egy tájékoztató jellegű, közelítő értékű mérési eredmény. És azt is megnézném, hogy egy "forgalommal szembe parkolást" hogy fog a rendszer regisztrálni, illetve hogyan fogja esetleg azokat a szabályokat alkalmazni, amikor egyirányú utcában baloldalt úgy parkolsz, hogy nincs meg a megfelelő távolság a szembeoldallal. Vagy még említhetnénk a különféle várakozási határokat (saroktól 5 méter, zebra és buszmegálló előtt-után, stb.) Szóval ehhez a GPS-t használni eléggé merész vállalkozás lenne ;-)”
  • 425. okz63 2012. szeptember 15. 06:40
    „420. u78 2012.09.14. 20:14
    "végül is nekik is kell egy kis fekete ,hogy könnyebben menjen a "munka":)"

    Akkor menjenek ki a Cserepes sorra dolgozni, ott van bőséggel "fekete" :-D”
  • 424. okz63 2012. szeptember 15. 06:31
    „421. nelek 2012.09.14. 20:15
    "És sok 50000-est is.:-("

    Ez a hét most az "egy nyomon közlekedő" járművekről szól.
    Nem a másikra kell mutogatni, amikor szabálytalankodsz, hanem vállalni kell érte a felelősséget. ;-)

    419. nelek 2012.09.14. 20:09
    416. okz63 2012.09.14. 20:00
    "413. u78 2012.09.14. 19:22"

    "Nos, te tükrözted leírásoddal legjobban a valóságot. Felsoroltál egy rakás szabálytalan bringást és mindössze néhány autóst tudtál megemlíteni, akik nem engedtek el a zebrán."

    "Én meg múltkor Bp. és Szeged között az autópályán nem láttam egyetlen szabálytalan kerékpárost sem."

    Mint ahogy autóst sem láthattál, aki nem állt meg a pirosnál, vagy a stop táblánál, hogy elengedje a bringást. :-D”
  • 423. ifj. Nagy Gábor 2012. szeptember 15. 00:49
    „412. ivivan
    "Ez olyan pesties "csinálunk dugót, hogy vonzóbb legyen a BKV" módszer. Csak szerintem nem működik."
    (...)
    A fordított dolog viszont működhet: nem elrettenteni kell az autótól az embereket, hanem a tömegközlekedést vonzóbbá tenni."

    A két bekezdésed legalábbis részben ellentmond egymásnak. A második idézett mondatod meg a tipikus autós duma, folyamatosan felhozzák és fel lehet hozni, akármennyit is javítunk a tömegközlekedésen. Okz63 a 415-ösben már hozza is az élő példát. Ezért gondolom, hogy a kétféle szabályozót egyszerre kell alkalmazni.

    -----------------
    414. okz63
    "Miért nem úgy próbáljátok elképzelni a jövőtöket, hogy autós is marad, parkolni is lehet és kerékpáros infra is készül?"

    Mert ehhez a város felé le kellene bontani. Nem vicc, kiszámolták!”
  • 422. ivivan 2012. szeptember 14. 22:11
    „415. okz63

    "a város meg az utóbbit képtelen megalkotni"

    Sajnos ez nálunk sokkal gazdagabb országoknak sem megy - pénz nélkül pedig gyakorlatilag lehetetlen.

    "Nem PESA villamosokkal kell elárasztani Szegedet"

    Szerintem nagyon is jó beruházás volt a PESA - mondom ezt úgy, hogy jó eséllyel soha az életben nem fogok ülni rajta. Nekem nagyon tetszik, főleg az, hogy a végén volt merszük az évtizedes buszjáratokhoz hozzányúlni és racionalizálni a párhuzamosságokat. Csak így tovább - ezen az úton el lehet jutni oda, hogy a város minden része jól megközelíthető legyen tömegközlekedve.

    "bérletek árát az emberek pénztárcájához igazítani, hogy érdemes legyen nekik megvenni"

    Én is ezzel kezdtem a listát arról, hogyan lehetne vonzóbbá tenni a tömegközlekedést. Ettől persze ez még erősen a "nincs rá pénz" kategóriába tartozik, sajnos.

    "No de amíg egy havi bérlet a 3 gyerekes családnak több, mint az autóhasználat költsége, addig ne várják, hogy átszáll az illető villamosra, buszra, trolira"

    Még három gyerek se kell - mi ketten vagyunk és igazából egyikünk havi bérlet árának feléből megoldjuk a munkába járást autóval. Így nem lesz könnyű, de mint írtam: plusz pénzügyi források nélkül nem lehet olcsóbb, különben oda jutunk, ahol a BKV tart.”
  • 421. u78 2012. szeptember 14. 20:22
    „417. nelek!
    én a sávomat nem hagytam el,csengetem,arrébb mentek,de közben visszapof..tak,hogy nem férek el?de igen,így elférekés,mint írtam jobbról meg beelőzött egy szöszi.hozzá teszem jogsim nincs,de a KRESZT tudom és betartom.a neten nem csak fészbukkolni lehet,aki akar tanulhat is.”
  • 420. nelek 2012. szeptember 14. 20:15
    „418. okz63 2012.09.14. 20:01
    "Az a szomorú, hogy az egyik legszabálytalankodóbb ponton, a Hősök kapujánál egész héten egy darab rendőr nem dolgozott. Pedig ott nagyon sok 5 ezres csekket kioszthattak volna... :-("

    És sok 50000-est is.:-(”
  • 419. u78 2012. szeptember 14. 20:14
    „azt kifelejtettem az előbb,hogy a héten már 100km-t letekertem,de rendőrt nem láttam az utakon,ellenben a szegedi piacon egyszerre többet is látni a kávézóban.végül is nekik is kell egy kis fekete ,hogy könnyebben menjen a "munka":)”
  • 418. nelek 2012. szeptember 14. 20:09
    „416. okz63 2012.09.14. 20:00
    "413. u78 2012.09.14. 19:22"

    "Nos, te tükrözted leírásoddal legjobban a valóságot. Felsoroltál egy rakás szabálytalan bringást és mindössze néhány autóst tudtál megemlíteni, akik nem engedtek el a zebrán."

    :-)))) Én meg múltkor Bp. és Szeged között az autópályán nem láttam egyetlen szabálytalan kerékpárost sem.”
  • 417. okz63 2012. szeptember 14. 20:01
    „Az a szomorú, hogy az egyik legszabálytalankodóbb ponton, a Hősök kapujánál egész héten egy darab rendőr nem dolgozott. Pedig ott nagyon sok 5 ezres csekket kioszthattak volna... :-(”
  • 416. nelek 2012. szeptember 14. 20:01
    „413. u78 2012.09.14. 19:22

    elég lenne akár 500 ft-os büntetés, ha minden szabályszegésnél fizetni kéne. De persze ezt nem lehet megvalósítani. Annak gondolom te sem örültél volna, hogy amikor a gyalogos csoportot kikerülted és elhagytad a sávot, előpenderült volna egy rendér a bokorból és 30000?

    Nem vagyok jós, de lehet 10 év múlva az autókban GPS alapú rendszer lesz, induláskor bedugod a bankkártyát és amint szabályt szegsz (gyorshajtást, egyirányú utcát, szabálytalan parkolást szűrne) már szívja is le a pénzt és gazdagodik az államkassza. Kár is volt ideírni, lehet, hogy elolvasták és már írják is a megvalósíthatósági tanulmányt.”
  • 415. okz63 2012. szeptember 14. 20:00
    „413. u78 2012.09.14. 19:22

    Nos, te tükrözted leírásoddal legjobban a valóságot. Felsoroltál egy rakás szabálytalan bringást és mindössze néhány autóst tudtál megemlíteni, akik nem engedtek el a zebrán. Pontosan ez van jelenleg, de annyiban igazad van, hogy a hülyeség járműfüggetlen. De akárhogy is nézzük, sokan csakis azért keróznak, mert ott kevesebb cseszegetést kapnak a rendőrségtől. De ha ez rendszeresebbé válna, akkor meg lehetne nézni, hogy mekkorát csökkenne a számuk. ;-)”
  • 414. okz63 2012. szeptember 14. 19:57
    „412. ivivan 2012.09.14. 15:53
    "A fordított dolog viszont működhet: nem elrettenteni kell az autótól az embereket, hanem a tömegközlekedést vonzóbbá tenni."

    Nálunk egyik se működik. Nagy Gabi az előbbit szeretné, a város meg az utóbbit képtelen megalkotni. Nem PESA villamosokkal kell elárasztani Szegedet, hanem meg kéne próbálni egy kicsit a jegyek, bérletek árát az emberek pénztárcájához igazítani, hogy érdemes legyen nekik megvenni. No de amíg egy havi bérlet a 3 gyerekes családnak több, mint az autóhasználat költsége, addig ne várják, hogy átszáll az illető villamosra, buszra, trolira. És hát főleg nem egy tömegközlekedési csábítás, hogy egyes városrészekből csakis két busszal lehet manapság már bejutni, tetemes idő alatt. :-(”
433 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gyimesi, Kozma, Rácz és az LMP a Keresztúri Farkas-ügyről

Megkérdeztük a pártok szegedi vezetőit, mit szólnak ahhoz, hogy az ügyészség vádat emelt és felfüggesztett börtönt kért Keresztúri Farkas Csaba jobbikos önkormányzati képviselőre. Tovább olvasom