Délmagyar logó

2017. 01. 22. vasárnap - Vince, Artúr -9°C | 0°C Még több cikk.

M43: március végéig csak a Sándorfalvi útig készül el

Szeged - Megállapodott egymással a NIF Zrt. és az M43-as első szakaszának kivitelezője: 2010. március 31-éig csak a Sándorfalvi útig adják át a pályát, a teljes első szakasz megépítésére augusztus végéig kapott haladékot az építő.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. megállapodott az M43 autópálya 1. szakaszát építő M43 Szeged–Makó konzorciumot vezető Swietelsky Magyarország Kft. ügyvezető igazgatójával a kivitelezési véghatáridő módosításáról és a kötbér érvényesítéséről – tudtuk meg Fazakas Orsolya, a NIF Zrt. kommunikációs vezetőjének tegnap késő délután kiadott közleményéből. A lezárult tárgyalások értelmében a kivitelező és a beruházó elfogadta a szakvéleményeket. A vizsgálatok megállapították, hogy a szakaszon egy víznyomó vezeték megvédése érdekében épülő résfal kivitelezése valós indok volt a határidő módosítására.

Azt is megállapították, hogy a 43-as első szakaszának azon részei, amelyek nem érintettek a víznyomó vezeték megvédésében, indokolatlan késedelemmel épülnek. Mindezek alapján a NIF Zrt. ezen szakaszrészekre 2009. november 30-ától kötbért állapít meg. Ennek mértékéről még tárgyalnak.

A sztrádaépítő gépek és emberek haladékot kaptak, de a kötbér ketyeg. Fotó: Karnok Csaba
A sztrádaépítő gépek és emberek haladékot kaptak, de a kötbér ketyeg.
Fotó: Karnok Csaba

A megállapodás a módosított szerződés véghatáridejét 2010. augusztus 31. dátummal határozta meg. A NIF Zrt. azonban, figyelembe véve a szegediek érdekeit, az M43-as autópálya 5-ös főút és a Sándorfalvi út között elkészülő szakaszát és a Csongrádi sugárúti csomópontot ideiglenes forgalomtechnikai megoldásokkal 2010. március 31-éig átadja a forgalomnak. A majdnem a 47-es útig tartó teljes első szakasz azonban csak a nyár végére készül el, együtt adják át az M43-as autópálya Makóig elérő darabjaival.

M43 Szeged-Makó vizualizáció.

Mégsem

Legutóbb december 2-i lapszámunkban a NIF Zrt. akkori közleménye alapján azt írtuk: kizárólag a 2010. március 31-i határidőt tudják elfogadni. Amennyiben a kivitelező ezt nem vállalja, haladéktalanul fölbontják vele a szerződést. Tegnap kiadott, fönt idézett közleményükből kiderül: nemhogy szerződést nem bontanak, 4 helyett 9 hónapos csúszást engedélyeznek.

Olvasóink írták

39 hozzászólás
12
  • 39. Neszemetelj! 2009. december 12. 22:47
    „Nem is fogja leállítani, hülyék lennének..., hiszen a Sándorfalvi polgármester homokbányájából termelik ki a homokot a pályaépítéshez!
    Kakas Úr tudja hogy kell "várat építeni", hiszen FIDESZ-es :)

    Ideje lenne ennek a pályázatnak is utána járni...!”
  • 38. vuk 2009. december 12. 18:05
    „39. hozzászólás zolcsi44 2009.12.11. 12:51

    Ennek nincs tul sok valoszinusege, mivel mire a fityisz barmit is elkezdhet csinalni kb junius lesz, ahonnan 2-3 honap az atadasig. Semmi ertelme leallitani barmit.”
  • 37. zolcsi44 2009. december 11. 12:51
    „Én attol félek, hogy amilyen aljas banda a fityesz, hatalomra jutása esetén leállitja a beruházásokat. Csupán bosszubol, mert mszp-s vezetésü város Szeged s Makó. Szerintem van okunk félni és lehet, hogy az épitő is ilyen parancsot kapott.”
  • 36. Neszemetelj! 2009. december 11. 03:04
    „Sajnos nem látom a kerékpárutat Szegedtől Ópusztaszrig..., Sánndorfalván át :(
    Tudom, ez nem arról szól, de az az érzésem hogy ezzel nem foglalkoznak, csak ígéret volt 3 évvel ezelőtt!!!!!
    Érdekes Mórahalom megtudta valósítani Domaszékig, és jövőre elkezdik az új kerékpárutat kiépíteni Kelebiáig...
    Ez azt jelenti hogy ott jó a polgármester, és nem csak ígérget, hanem valóban azt akarja hogy fejlődjön Mórahalom, ellentétben Sándorfalvával, ami hamarosan újra FALU lesz, ha így halad :)

    Szánalmas!!!”
  • 35. seggempartja 2009. december 10. 09:47
    „30. senko001 2009.12.09. 20:13

    Ha itt is egy hét alatt akarnánk utat építeni, akkor vagy a minőség, vagy az ár miatt nyafognál. Aki a mai rétegrendek szerint akár csak egy méternyi utat is megépít egy hét alatt úgy, hogy minden rétegre megkéri az eltakarási engedélyt és nem három napos CKt-4-re húzza az aszfaltot, annak megcsókolom a segge lukát.”
  • 34. ifj. Nagy Gábor 2009. december 10. 09:00
    „30. senko001 2009.12.09. 20:13
    "Emlékszem arra, mikor a német egység létrejött, ők egy hét alatt 100 km autópályát építettek meg egy hét alatt."

    És erre az emlékeden kívül valami konkrét forrást tudnál belinkelni? Érdekelne...”
  • 33. qrumpli 2009. december 10. 08:48
    „Nem megcsinállni a kunszt ,hanem engedélyezni!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
  • 32. ifj. Nagy Gábor 2009. december 10. 08:35
    „31. TrombiFrédi 2009.12.09. 20:21
    "Tehát ha minden így halad jövő nyáron is a város nyakába zúdul a vendégmunkás áradat!!!"

    A híd átadása eleve nyár végére volt ütemezve, anélkül meg így is, úgy is Szegeden át zúdul a forgalom.”
  • 31. Memnel 2009. december 09. 23:44
    „32. hozzászólás leeannlarue 2009.12.09. 22:08

    Vicces, hogy már ottis a csalást látod, ahol nem kéne. Azt a kis videót (jobb esetben) az építőmérnök csinálta, aki az egészet megtervezte. Szerintem rohadtul nincs köze a videónak se az mszp se a fideszhez. Fölösleges még ezért is pattogni, mert csak magadat égeted le.”
  • 30. leeannlarue 2009. december 09. 22:08
    „mit vártak???? meleg hógolyót? világosan lehetett látni, hogy ez a büdös életben el nem készül. megnéztem az őzikés videót az autópályáról... hát, elég nagy sz@rság. kíváncsi lennék, mennyit zsebeltek be ezért a "látványtervért"! a bizbasz-résfal meg már akkor tudható volt/lehetett volna, amikor a pályázatot beadták, mert anélkül, ugyebár, nem adunk be pályázatot, hogy a körülményeket, pontos dokumentációt, helyszínt, etc. ne ismerjük... jaaaaa, hogy erről szó sincs! akkor ennyi. minden megmagyarázva. a híd szépen épül, de mind azt várjuk, mikor lehet közlekedni rajta. addig minden szó ("hír") csak porhintés meg időhúzás.

    egyébként már hiányzik a régi 43asnak ez, mint egy falat kenyér, mert egyre ramatyabb... bár, akkor a sündőrök nem kaszálnának annyit sebességtúllépési bírságokból =D”
  • 29. TrombiFrédi 2009. december 09. 20:21
    „Tehát ha minden így halad jövő nyáron is a város nyakába zúdul a vendégmunkás áradat!!!Köszöjük, hogy ezt is megcsinálták, és tették, amit tenni kell...!!!:)”
  • 28. senko001 2009. december 09. 20:13
    „Átmásolom mert ide is tökéletes (Boldogasszonyról, aki már lehet nem boldog)
    Emlékszem arra, mikor a német egység létrejött, ők egy hét alatt 100 km autópályát építettek meg egy hét alatt. A gépek olyanok voltak mint itt. Az emberek nem. A költségvetés sem. Gyalázat ami itt folyik.”
  • 27. senko001 2009. december 09. 20:05
    „Kérünk a kötbér fejében egy Maros hidat, a keleti ekerülő út megépítéséhez, hogy ez, az elfelejtett, de termelő közösség is kapjon valamit, a forgalom csökkenésen (gazdasági hátrányon) kívül. (Deszk, Szőreg, Klárafalva, Tiszasziget, Ujszentiván) (Ujhelyi Úr)”
  • 26. nobody 2009. december 09. 19:41
    „valakit lefizettek megint csunyan.ekkora szarsagot”
  • 25. madártej 2009. december 09. 17:05
    „Mondjuk, jobban haladt volna, a síkságon nem emeltek volna hegyet az útnak...”
  • 24. CID 2009. december 09. 16:31
    „zhn : Az olaszok, pár hónap alatt szerintem csak a látványtervét csinálhatták meg :)”
  • 23. strangerr 2009. december 09. 16:21
    „23. kedves zehn. Erről valami forrást tudsz nekem adni?
    Mármint, hogy mikor, hol, pontosan mennyi idő alatt készültek el az általad említett "pár hónapos" olasz vagy német új autópálya szakaszok ? Előre is kösz:)”
  • 22. zehn 2009. december 09. 16:17
    „Hát,egyszer csak elkészül.Az olaszok,németek pár hónap alatt megcsinálnak annyit, amennyit itt hosszú évek alatt,nagy veszekedések közepette.Igaz ott csak hegyeket kell átfúrni és nem kell ezzel fránya, alattomos emberpróbáló alföldi talajjal küszködniük.”
  • 21. Tapasztalt 2009. december 09. 15:55
    „Yoda
    ne magadból indulj ki kötbér ügyben. Egyébként köztudott, hogy a Swietelsky fidesz érdekkörbe tartozó cég. Figyeld meg, az áprilisi ogy választás után hogy felgyorsul a továbbépitéssel, hogy OV minél elöbb avathasson az önk.-i választás elött....”
  • 20. YoDa 2009. december 09. 15:34
    „6-oskának igaza van! Ugyan ez a helyzet a Szegeden belüli építkezésekkel is...

    Szándékosan lehetetlen határidejű pályázatot írnak ki, hogy aztán lehessen kötbérezni és a kötbér ugye ÁFA-mentes, mert büntetés...

    Aztán, hogy kinek hova jut a napi 10-20 millió Forintos kötbérből, az már más kérdés...

    Jó esetben, minután a zsebeket teletömték, a maradékot a város útjaira költik...

    Így ugye mindenféle pályázat és kuncsorgás nélkül jut a Város egy kis plusz pénzhez...”
39 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem hiányzik senkinek a fókázás

Öt éve fogyott el a centi: megszűnt hazánkban a sorkatonai szolgálat. Szerződéses állomány teljesít a szentesi és vásárhelyi laktanyában is – a krumplit már civilek hámozzák. Tovább olvasom