Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

M43: még nincs aláírt szerződés

Csongrád megye - Tegnap sem írta alá a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. a szerződést a tendernyertes Duna Aszfalt Kft.-vel az M43-as sztráda továbbépítésére Makótól az országhatárig. Információink szerint ennek az az oka, hogy egy másik pályázó, az EuroAszfalt Kft. megtámadta a döntést.
Tegnap sem írta alá a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. a szerződést a tendernyertes Duna Aszfalt Kft.-vel az M43-as sztráda továbbépítésére Makótól az országhatárig. Információink szerint ennek az az oka, hogy egy másik pályázó, az EuroAszfalt Kft. megtámadta a döntést. Ezzel az ötödik időpontot kell módosítani, és veszélybe került az autópálya-szakasz 2014 év végi befejezése. Még nem tudni, mikor születik döntés.

Augusztus 24-én írtuk meg, hogy a 23,1 kilométeres sztrádaberuházás kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési eljárást a legelőnyösebb és legolcsóbb érvényes ajánlatot benyújtó Duna Aszfalt Kft. nyerte meg mintegy 46,5 milliárd forintos nettó ajánlati árral. A tenderre két pályázó nyújtott be érvényes ajánlatot: a másik az EKMS-M43 Konzorcium volt (tagjai: EuroAszfalt Kft., KÖZGÉP Zrt., Magyar Aszfalt Kft., Swietelsky Magyarország Kft.). Az országhatárig érő autópályát a NIF Zrt. 2014 szeptemberében adta volna át a forgalomnak.

Az új gyorsforgalmi út 2×2 sávos autópálya-keresztmetszettel, burkolt leállósávval csatlakozik az M43-as Szeged és Makó közötti szakaszához. Három csomópont épül: a 4415, valamint a 4425 jelű útnál, illetve a 4451 jelű utak keresztezésénél külön szintű csomópontot alakítanak ki. Az M43 gyorsforgalmi út új nyomvonala a Hódmezővásárhely–Makó és a Mezőhegyes–Újszeged vasútvonalat keresztezi, itt vasúti felüljáróval oldják meg az átvezetést. Az új útszakaszon két pihenő létesül, egy egyszerűbb a Krak-érnél, a másik egyoldali komplex autópálya-pihenő lesz Kövegynél. A fejlesztés az Új Széchenyi Tervben, az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Olvasóink írták

  • 10. dmonlájn 2012. szeptember 06. 08:41
    „Ez miért nem lesz/lett kiemelt beruházás? Ja, mert Szegeden és Makón MSZP-s polgármester van! Dögöljön meg a kormány a NIF-fel együtt!

    Egyébként a Tisza-híd tényleg kriminális!”
  • 9. tótkomlósi 2012. szeptember 05. 23:32
    „Valaki aláígért a közgépnek? Vagy nem találtak hibát az ajánlatban?”
  • 8. Cillit_bang 2012. szeptember 05. 21:54
    „Mire lösz, addigra a Tisza-híd járhatatlan lesz! Mintha lépcsőre hajtanál föl!!Tragédia köll???”
  • 7. kormoska 2012. szeptember 05. 19:51
    „Szeged környékén minden állami fejlesztést jegelnek,de az ország legnagyobb részén leálltak az autópálya építések(és sok egyéb más is)!
    2 év alatt azt a pár kilóméternyi M0-ás pályát tudták átadni.....
    Azt mondják,inkább a mellékutakat teszik rendbe.Jó lenne az is,de alig haladnak vele.
    Növekvő bürokrácia,össze-vissza pályáztatások csókosoknak,egymást szénné perelő egymás alá licitáló cégek.
    Ezt kaptuk a fidesztől,ez lesz még legalább két évig.Eközben a sztrádadíj csak nő,és a főutak fizetőssé tételén agyalnak.Botrányos!”
  • 6. TrombiFrédi 2012. szeptember 05. 19:47
    „Amíg nem a közgép nyertes addig nem lesz szerződés?!”
  • 5. macs 2012. szeptember 05. 19:07
    „Mi van az ELI-vel?”
  • 4. zehn 2012. szeptember 05. 18:36
    „Ha a kormányon múlik,nem is lesz.”
  • 3. kilo 2012. szeptember 05. 18:14
    „Ki lett a vesztes ajánlattevő? Ott a megfejtés!”
  • 2. roxper 2012. szeptember 05. 17:37
    „Köszönjük drága kúrmány!”
  • 1. TELSTAR 2012. szeptember 05. 17:16
    „mindennel csak a tökölés megy.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pesten nem, Szegeden lesz Critical Mass

Szegeden a kerékpáros felvonulás szeptember 22-én délután 4 órakor indul a menet az Aradi vértanúk tere, Rerrich Béla tér kereszteződésétől. Tovább olvasom