Délmagyar logó

2017. 09. 24. vasárnap - Gellért, Mercédesz 12°C | 17°C Még több cikk.

Mórahalom 100 millióból segít a bajba jutott hiteleseinek

Mórahalom - 100 millió forintos hitelt vesz fel a Sikeres Magyarországért bérlakásprogramban Mórahalom, hogy segítsen annak a 6–8 családnak, amely nem tudja fizetni lakáshitelének megemelkedett törlesztőrészleteit.
– 2004-ben vásároltunk telket Mórahalmon, 3 szegedi lakásunk árából szerettünk volna családi házat építeni. Megbíztunk egy ingatlanirodát, amely megkárosított minket. Még nem volt kész a ház, a befejezéséhez vettünk fel hitelt, de nem tudjuk fizetni a megnőtt törlesztőrészletet – mesélte el-elpityeredve Szűcs Szilveszterné tegnap a mórahalmi polgármesteri hivatalban.

Már 6–8 család van hasonló helyzetben a városban, s jutott végrehajtási eljárásig – a képviselő-testület ezért úgy döntött, segít nekik. Nógrádi Zoltán polgármester elmondta: Mórahalom a Sikeres Magyarországért bérlakás-hitelprogramban 100 millió forint kölcsönt vesz fel. Az államilag támogatott hitel célja elsősorban a bérlakásállomány arányának növelése, a fiatalok, nagycsaládosok bérlakáshoz jutásának támogatása, vagy a lakásterheiket nehezen fizetni tudó családok helyzetének javítása.

Fotó: Veréb Simon
Megtalálták a kiskaput: nem árverezik el Szűcs Szilveszterné házát.
Fotó: Veréb Simon

A 100 millióból Mórahalom élhet elővásárlási jogával, megveszi az ingatlanokat, majd bérbe adja azokat a korábbi tulajdonosnak, opcióval a későbbi visszavásárlásra. A város vállalja, hogy a kölcsönszerződés megkötésétől számított 10 évig a hitelcélnak megfelelően hasznosítja a lakást – vagyis nem adja el például másnak. A családok által fizetett bérleti díj finanszírozhatja a hitelkamatokat, de lehet a későbbi vásárláshoz szükséges előtörlesztés is.

– A megnövekedett hitelterhek miatt ezek az emberek elvesztenék azt a családi otthont, amelyet egy élet munkájával teremtettek meg. Ha egy család rajta kívül álló okok miatt kerül nehéz helyzetbe, a közösség segítsen rajta – fogalmazott a megyében egyedülálló kezdeményezésről Nógrádi Zoltán, aki éppen tegnap kapott levelet az APEH-tól, amelyben egy újabb árverésről értesítik, s az adóhatóság érdeklődik: kíván-e élni elővásárlási jogával az önkormányzat.

– Aláírtuk a hitelszerződést, most egyeztetünk a családokkal, tárgyalunk a bankokkal. Egyfajta adósságmenedzselést vállal az önkormányzat. A város saját vagyonával, bevételeivel garantálja a hitelt, amelynek kedvezményes, 2,5 százalékos a kamata – mondta el a polgármester.

Olvasóink írták

49 hozzászólás
  • 49. Dema 2010. március 20. 21:05
    „47. fLeTo 2010.03.19. 14:23 Csak van egy nagy bibi!! Most lehetetlen eladni ingatlant!! NINCS kereslet!”
  • 48. macs 2010. március 19. 19:29
    „Csak érdekességként:

    2006 elején indította el a kormány a Sikeres Magyarországért bérlakás hitelprogramot, ami önkormányzatoknak biztosít kedvezményes hitellehetőséget. Vagyis a mórahalmi polgármester a ezt a lehetőséget használta ki.
    "Sikeres Magyarországért" Bérlakás Hitelprogram
    Ha önkormányzata bérlakások, nyugdíjasházak, idősek otthona építését, felújítását tervezi, a Bérlakás Hitelprogram kedvezményes kamatozású finanszírozási forráslehetőséget biztosít számára.
    A hitelprogram célja
    A bérlakásállomány arányának növelése, a fiatalok, az alacsony jövedelműek és a nagycsaládosok bérlakáshoz - ezáltal önálló lakáshoz - jutásának támogatása, az időskorúak, nyugdíjasok élethelyzetének javítása, valamint a szociálisan hátrányos helyzetű, vagy a lakásterheiket nehezen fizetni tudó, de lakástulajdonnal rendelkező családok lakhatási helyzetének javítása.
    Kiknek ajánljuk?

    ?helyi önkormányzatoknak
    ?önkormányzati társulásoknak
    ?többcélú kistérségi társulásoknak

    https://www.mfb.hu/tevekenyseg/hitelprogramok/onkormanyzati_infrastrukturafejlesztesi_programok/berlakas”
  • 47. fLeTo 2010. március 19. 14:23
    „46. hozzászólás lamatic 2010.03.19. 14:10

    Látom nem érted vagy én nem fogalmazok jól.Nem sajnálom tőlük,de milyen alapon kapták ők,mert azt be kell látni tutira sok ember van ilyen helyzetben .A baj éppen a szelektálással van.Te nem adnád a romáknak.A másik nem adná a rokkantaknak .A harmadik nem adná az özvegyeknek .A negyedik nem adná a külföldinek.És folytathatnám... Mitől különbek ők attól,hogy elcsaltak tőlük 10 millát?
    Tegyük fel 30 milla volt a ház .A cikkből az jön le,ha nem vágták volna át őket,akkor nem vettek volna fel hitelt.Ebből következik ,hogy meg volt rá a pénzük.Na már most 30-10=20 milla.Hiányzik nekik 10+ a kamat.
    Megoldás eladja az ingatlant a piaci ár alatt egy kicsivel pl. 28milláért abból kifizeti a hitelt és marad kb.15 millája.Abból vesz egy régebbi házat és van saját háza amit nem kell bérelnie és nincs adóssága.”
  • 46. lamatic 2010. március 19. 14:10
    „Sokáig gondolkodtam válaszoljak e nektek, de legyen megteszem.
    43. hozzászólás Csirén 2010.03.19. 13:31 Belőled árad a rosszindulat ezért rövidre fogva a válaszom: 3 panel lakás ára kb. 20 M lehet, egy ház megépítése meg kb. 30M, és ez nem is lenne baj, csak hogy több mint 10 M átvágták őket (már említettem) és több is lett a hitel felvétel. Innen már magad is számolhatsz! Ami a Te és Én pénzemet illeti, inkább ők mint a romákra (de ezt is már leírtam). Olvas!
    44. dema : Sikeres Magyarországért bérlakás-hitelprogram : elmész Botkához és ő is segíteni fog :))
    45. hozzászólás fLeTo 2010.03.19. 13:51 ha végigolvasod a hozzászólásaimat akkor tudod pontosan hogy már nincs más esély.

    Én úgy értelmezem a cikket hogy már nem az ő házuk lesz, hanem az önkormányzaté. Az önkormányzat pedig eldönti hogy milyen formában segít a családnak."A 100 millióból Mórahalom élhet elővásárlási jogával, megveszi az ingatlanokat, majd bérbe adja azokat a korábbi tulajdonosnak, opcióval a későbbi visszavásárlásra. " Sajna a Ti életetek elég gázos mert elfelejtetek valamit : Aki ad az kap. Mivel sajnáljátok, valszegh nem is adtok, ezért veletek sem foglalkoznak. Nézetek magatokban, én ehhez a cikkhez nem szólok már hozzá, mert nem bírok el ennyi negatív érzéssel. Tisztelettel felétek, lamatic”
  • 45. fLeTo 2010. március 19. 13:51
    „41. hozzászólás lamatic 2010.03.19.
    Nem az a bajom,hogy segítettek,hanem a választás ,hogy miért nekik?Egyszerűen nem lehet jó megoldást találni a helyzetre.Annyi pénz nincs,hogy mindenkinek segítsenek,de 3 generáció él a házban és biztosan nem örülnek,hogy így jártak,de annyian valahogyan ki tudnák gazdálkodni a részleteket vagy a bankkal valami más konstrukciót kitalálni.”
  • 44. Dema 2010. március 19. 13:47
    „Akkor miért emelnek ki egy települést az országból? !!!!
    Adjanak minden kölcsönt felvevőnek lét!!!
    Miért nem kapnak a Szegediek is??”
  • 43. Csirén 2010. március 19. 13:31
    „33. Ne ámíts senkit, főleg magadat ne. 3 panel árából senki nem fog három generációs családi házat építeni, de még kisebbet sem. Ezt kellett volna felmérni akkor amikor belevágtak. Az pedig, hogy egy családot kiemelsz és támogatod ( mivel? az én, a Te, és a többiek pénzével) óriási hírverésmellett, igenis kizárólag kampányfogás.
    Még nem is a legtisztességesebbek közül való.....”
  • 42. lamatic 2010. március 19. 12:10
    „39. hozzászólás fLeTo 2010.03.19. 11:54 ezzel tökéletesen egyet értek.”
  • 41. lamatic 2010. március 19. 12:07
    „Fleto "Vagy segítsen mindenkin vagy egy olyan rendszert teremtsen ahol tudja szabályozni a megfelelő segítséget." Igen, az lenne a jó ha mindenkin tudna segíteni. De ha nem megy, akkor senkin ne segítsünk?? Mert akkor ne küldjünk segélyt a katasztrófát elszenvedett embereknek sem (pl. természeti katasztrófa), mert a ledőlt házakat nem tudjuk újraépíteni (azonnal).”
  • 40. fLeTo 2010. március 19. 11:57
    „38. hozzászólás lamatic 2010.03.19. 11:51

    Félre érted a helyzetet.Mindenki számára fontos a segítségnyújtás,de nem hiszem el,hogy csak ők szorulnának segítségre Mórahalmon.Vagy segítsen mindenkin vagy egy olyan rendszert teremtsen ahol tudja szabályozni a megfelelő segítséget.”
  • 39. fLeTo 2010. március 19. 11:54
    „32. hozzászólás crowd 2010.03.19. 11:28
    Akkor nézzük a konkrétumokat:Van a termelő,akiknek azért fizetnek,hogy ne termeljen.Miért is?
    Tegyük fel rossz a termés kukoricából az idén.Ennek következtében felmegy az ára.Az ember mit tesz jövőre kukoricát vet,hogy nagyobb legyen a profitja.A baj ott van ,hogy mindenki kukoricát fog vetni.Ennek következtében túltermelés fog lenni és ebből következik,hogy esik az ára.Búzát meg kevesen vetnek így annak az ára fog emelkedni.Az EU ,ezért kvótákat hoz és inkább fizet a gazdáknak,hogy ne vessenek búzát vagy adott esetben kukoricát.A magyar gazda meg imádkozik,hogy legyen fagy ,jégeső stb. ,mert több pénzt kap azért,ha megsemmisül a terméke.Tehát marad a termelő az árujával és a magas előállítási költségekkel.
    Nézzük pl. svájcot sok termőföld nincs ,de nagyon jó gazdaságok vannak .Nincs minden gazdának 25 millás traktorja és kombájnja ,hanem összefognak és egymás földjén dolgoznak.a magyar gazda mit tett ?Vette a több millás gépeket és próbálja fizetni a hitelt rá a gépek meg ott állnak az udvaron.Persze kigazdálkodni nem tudja.
    Ezért nem is tudnak olcsón termelni és igen amíg meg tudom venni a portugál burgonyát 45Ft -ért nem fogok adni 60-80-at a magyarért.
    A hazai minőségről csak annyit pl. téglaporral kevert piros paprika,makón árult kínából importált hagyma,rothadó zöldségekből készült savanyúság,otthoni sufnivágóhidakon készült kolbász,szalámi és még sorolhatnám...”
  • 38. lamatic 2010. március 19. 11:51
    „37. hozzászólás crowd 2010.03.19. 11:36 Számomra és már kifejtettem fontos a segítség nyújtás! És ez esetben indokolt. Továbbá nem zárom ki hogy másnak is fontos lenne segíteni és el is várnám hogy azon személyek melyek ez ügyben tudnak tenni, tegyenek is. Továbbra is áll a felajánlás a részemről feléd a tégla hordás. Számomra nem lényeg a pártállás, csak az eredmény. Ami népegészséget illeti, én úgy érzem, gondolom, nagyon nagy szerepe van egy társadalomban életszínvonalában.”
  • 37. crowd 2010. március 19. 11:36
    „34. hozzászólás lamatic 2010.03.19. 11:30 vagy mondjuk reagálsz rá. Nem pedig pártpreferenciámat fejtegeted vagy a magyar társadalom népegészségügyi helyzetét citálod egy bérlakásokról szóló vitába.”
  • 36. lamatic 2010. március 19. 11:36
    „35. hozzászólás crowd 2010.03.19. 11:34 Az a baj hogy nem írsz semmi konkrétumot!”
  • 35. crowd 2010. március 19. 11:34
    „34. hozzászólás lamatic 2010.03.19. 11:30 :D elég ha érdemben cáfolsz egy-kettőt azokból amit leírtam.”
  • 34. lamatic 2010. március 19. 11:30
    „crowd, kettőnk közül te vagy akinek nincs elképzelése sem, csak kötekedsz. a kevés néha több.”
  • 33. lamatic 2010. március 19. 11:28
    „3 lakás összetétele: 1 volt a dédié, 1 a nagyszülőké és 1 a szülőké (akiknek már vannak gyerekeik). Ebből szeretek volna egy közös családi házat. Ami nem is lett volna gond, ha nem vágja át őket az ügyvéd. A polgármester segít nekik. Az a dolga. A többi politikusnak is ez a dolga és várom hogy ők is segítsenek azon embereknek akiknek indokolt.”
  • 32. crowd 2010. március 19. 11:28
    „31. hozzászólás lamatic 2010.03.19. 11:24 A munkahely teremtésnek egyszerű módja van. Nem sokat hanem hazait kell venni! Ezt én így látom: ma MOn az emberek nagy része túlsúlyos, mégis inkább a sok olcsót választják, mint inkább a keveset, hazait és minőségit. Ha ezt képesek lennénk átfordítani, megoldódna több dolog.- ez, igen pickszalámit a minimálbéreseknek!”
  • 31. lamatic 2010. március 19. 11:24
    „Fleto: sok mindennel egyetértek veled. Igen is rosszak a törvények( és azt is tudjuk hogy okkal). Igenis a megoldás a szétzavarásban van, teljes cserében és új rendszerben. Ami a költekezést illeti, ott azt gondolom, sokat kell költeni mert az a mozgatóérő a gazdaságban! Igen az államtól csak ritka esetekben kellene segítséget kapni. A munkahely teremtésnek egyszerű módja van. Nem sokat hanem hazait kell venni! Ezt én így látom: ma MOn az emberek nagy része túlsúlyos, mégis inkább a sok olcsót választják, mint inkább a keveset, hazait és minőségit. Ha ezt képesek lennénk átfordítani, megoldódna több dolog. Több munkahely lenne, kevesebb kövér ember, kevesebb egészségügyi gonddal.”
  • 30. crowd 2010. március 19. 11:23
    „28. hozzászólás lamatic 2010.03.19. 11:11 : "...még akkor is ha a véleményünk nem egyezik, hisz az eszmecsere lényege pont a különböző látásmódok átbeszélése: akkor ajánlom, figyelmedbe a legelső hozzám intézett beírásod, amit ki is moderáltak.

    "Ne ültessünk kukoricát mert várni kell még megnő, tehát, ha nincs azonnal növő kukorica akkor ne is kezdjük el valahol. Várjuk a csodát! Te csak várd, mások elkezdik valahol az elején és tudásukhoz, lehetőségeikhez mérten próbálnak valamit tenni. Te mit teszel? Az mszp pártod mit tesz? Igazából nem tudom mi szúrja szemed? Hogy segítenek családokon? Vagy hogy neked nem segítenek? Vagy igazából mi?"

    Számtalan sokkal rosszabb helyzetben lévő, még ennyi mozgástérrel sem rendelkező ember van ebben az országban, akiknek tudna segíteni az adott önkormányzat, ha megfelelő bérlakásprogrammal rendelkezne.
    És nem a pártom az mszp, ahogy az se érdekel, hogy tiéd melyik. Vagy tudsz érvelni valami mellett vagy nem.
    És nincs három panellakásom és a segítségét sem kérem senkinek. Viszont támogatok egy olyan esetleg önkormányzati bérlakásprogramot, amely mobilissá teszi az embereket.”
49 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nyáron nyílhat a Virág

Megvásárolja a város 300 millió forintért a Virág cukrászdát – határozott tegnap rendkívüli ülésén a szegedi közgyűlés. Tovább olvasom