Délmagyar logó

2017. 12. 13. szerda - Luca, Otília 2°C | 12°C Még több cikk.

Nyár közepén nyithat a szegedi kereskedelmi repülőtér

Nyár közepén szállhatnak fel az első gépek a szegedi regionális kereskedelmi repülőtérről - jelentette be Dózsa Gábor, a repteret üzemeltető Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatója csütörtökön.
A közlekedési társaság célja, hogy nyártól a légikikötő ideiglenes határnyitási joggal rendelkező nyilvános kereskedelmi repülőtérként üzemelhessen és beinduljon a kereskedelmi repülés - mondta az igazgató Szegeden, turisztikai és légi közlekedési szakembereknek rendezett konferencián.

A cég középtávú célja, hogy a reptér évente 60 ezer utast fogadjon és az üzleti, valamint sport célok mellett a környező kisebb légikikötők reális alternatívájaként működjön - tette hozzá.

Az 1915-ben katonai céllal létrejött, az 55-ös út mellett 195 hektáros területű reptér fejlesztésének első ütemeként a Betonút Rt. április 20-ig elkészíti a 30 méter széles és 1185 méter hosszú betonozott kifutópályát, a hozzá kapcsolódó gurulóutat és gyeprácsos tárolót. Ez a kifutópálya ötvenfős, legfeljebb 20 tonna össztömegű gépek fogadására lesz alkalmas - közölte a szakember. A társaság elkezdte a fogadóépület tervezését, a csomagok és az utasforgalom kezeléséhez szükséges berendezések beszerzését - tudatta az igazgató.

A tervek szerint a jövőben a kifutópályát 45 méter szélesre és 2500 méter hosszúra bővítik. A repülőtér közel 1,5 milliárd forintos fejlesztését az önkormányzat saját forrásai mellett a regionális fejlesztési tanács 540 millió és a Csongrád Megyei Önkormányzat 100 millió forintos támogatása tette lehetővé. A Magyar Terület- és Regionális Fejlesztési Hivatal eddig 250 millió forinttal járult hozzá a beruházáshoz, az idén pedig további 130 millió forinttal támogatja a reptér fejlesztését - mondta Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester.

Nem a szegedi ugyanakkor az egyetlen vidéki repülőtér, ahol a közelmúltban komoly fejlesztéseket hajtottak végre. Várhatóan márciusra befejeződik nettó 1,026 milliárd forintért a pécs-pogányi repülőtér fejlesztése, melyet fővállalkozásban a Villanyszerelőipari Rt. hajt végre. Az Austrian Airlines tavasztól Bécs-Pécs járatokat is üzemeltet majd, de felmerült annak a lehetősége is, hogy a kezdetben Sármellékről induló Ryanair Pécsre is szállítson utasokat.

Mint arról korábban az mfor.hu beszámolt, a debreceni reptér lehet a jövőben a legnagyobb vidéki légibázis. Győri Gyula repülőtéri tanácsnok szerint Debrecen önkormányzata eddig közel hárommilliárd forintot fordított a repülőtérre, illetve fejlesztésére. Az önkormányzat 2005-ös tervei szerint 373 millió forint jutott erre a célra. Tavaly a navigációs-fénytechnikai berendezést bővítették, a gurulóút fénytechnikáját építették ki és megnövelték a gurulási pálya íveit.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jótékonysági bál, beteg gyerekekért

A szegedi Független Civil Fórum négy év szakértői munka után szövetségeivel elindul az őszi… Tovább olvasom