Délmagyar logó

2017. 05. 26. péntek - Fülöp, Evelin 12°C | 22°C Még több cikk.

Rákóczi-telepi út: széttaposták és elfelejtették

Algyő - Széttaposták és elfelejtették helyreállítani az M43-as építői a Rákóczi-telepi utat, amelyen autóbusz is jár. Az állam cége levelünkre reagálva kivizsgálja a panaszt. Mindent helyre kellene állítani, amit a teherautók akkor tönkretettek – ez az elv, amely a gyakorlatban nem érvényesül.
– Itt voltak az útépítők. Nagyon örültünk nekik, mert végre elkezdték helyreállítani, amit a teherkocsik annyira tönkretettek, hogy szántáshoz hasonlított – mondja a Rákóczi-telepen élő Patai Pál. – Aztán úgy vonultak le, hogy a legrosszabb szakaszt, ami majdnem két kilométer, érintetlenül hagyták.

A tönkretett út eredetileg sem volt jó állapotban, de az itt élők – közel 30 család, és jó néhány vállalkozás –, valamint a Tisza Volán erre közlekedő autóbuszai még használhatták. Most is lehet rajta járni, de katasztrofális állapotban van. Az ügyben Patai Pál észrevétele alapján múlt héten levelet írtunk a Nemzeti Infrastruktúra Zrt.-hez. „Köszönjük levelét! A NIF Zrt. a Mérnök és a Kivitelező bevonásával megkezdte az említett panasz kivizsgálást. Egy helyszíni bejárás keretében megvizsgálják az M43 autópálya és a 4413. jelű út különszintű csomópontjánál lévő, a Rákóczi telepre vezető út állapotát" – válaszolta szerkesztőségünknek a NIF.

– Az algyői önkormányzatot eddig nem értesítették a bejárásról, pedig tulajdonosként lenne néhány észrevételünk, hiszen másfél éve kérjük a helyreállítást, és július vége volt az utolsó határidő, amiben korábban megállapodtunk – mondja Herczeg József polgármester.

A NIF itt tart szemlét. Az út, amely már csak „nyomokban tartalmaz
A NIF itt tart szemlét. Az út, amely már csak „nyomokban tartalmaz" ép aszfaltfelületeket.
Fotó: Schmidt Andrea

A ramaty részhez közeli szakaszokon a Délút Kft. dolgozott. Juhász Sándortól, a cég tulajdonosától tudjuk, hogy a Makó–Maroslele autópályaszakasz építője, a Maroslele 43 Konzorcium megbízta a Délutat néhány szakasz helyreállítására, de a vállalkozásnak csak azért érte meg elvállalni a munkát a megajánlott kis pénzért, mert helyi cég, itteniek az emberei. Miután elkészültek, a konzorciumnál azt mondták, még lenne munka itt-ott, de nincs rá garancia, hogy ennek elvégeztetésére is lenne pénz.

A NIF válasza és a bejárás hírét hallva Patai Pál elkezdett bizakodni. Ami a tönkretett utak helyreállításának hátterét illeti, a követendő elv – mint egy útépítő mérnöktől tudjuk – valóban az, hogy amit tönkretettek, azt az eredeti állapotban kellene helyreállítani. Ám egy régi, még a lovas kocsis világ idejében épült aszfaltcsíkot egy karavánnyi, nedves földdel púposra megpakolt teherautó egyszerűen szecskává aprít. Itt lehetetlen az eredetit helyreállítani – végig új út építésére viszont nem lehet kötelezni a kivitelezőt, akinek abból a keretből kell gazdálkodnia, amit az autópályára szántak. Így történik meg, hogy a tönkretett utaknak csak egy részét pofozzák helyre valahogy, ahol leginkább muszáj. Az lenne a megoldás, ha új út épülne, de ehhez plusz pénz és az állam hozzájárulása is kellene, ami nehézkesen megy. Pedig a mérnökök szerint a jó út árát akkor is megfizetjük, ha magára az útra nem költünk: ez az új gumi és a szerelés költsége, ami persze nem az államot, hanem az autóst terheli.

Olvasóink írták

  • 7. bánki 2011. augusztus 21. 21:49
    „A 43-as programtervében és az EU-s pályázatban szerepelt az út ,,eredeti állapotában" való helyreállítása. ( UTIBER Zrt.) Az igazság kedvéért meg kell említeni, hogy a utakat használja a MOL ,,nagy tengely terhelésű" járművei. 9.-es és a 1 és 7 tankállomások és működő kutak. ( víz, gáz és olaj kb. 40-50 kút, 4-6 tankállomás)

    80 - 20 % a tisztességes tárgyalási alap !”
  • 6. ValakiaSOKKözül 2011. augusztus 18. 21:22
    „Ha nincs pénz helyreállítani az utat, akkor minek mentek arra az utepito autói???
    Gusztustalan dolog amit az íróasztal mögött zajlik....”
  • 5. alex007fl 2011. augusztus 18. 13:31
    „Ez az út készen van, nem látjátok? Most készítik és hamarosan kihelyezik majd a megfelelő sebességkorlátozó táblákat. Mondjuk 10km/óra és senkinek egy szava nem lehet ezek után. Különben is hova sietnek az emberek, Európában vagyunk, ki van írva!”
  • 4. ferdzso 2011. augusztus 18. 12:26
    „Én, már, vagy 6-7 éve nem autóztam arra, de akkoriban is, (folt, folt hátán), kátyús, rossz út volt. Tényleg nem "Európa kapuja"! Képzelem, mi lehet azóta! (Mikor a gyálai csatornázást csinálták, akkor a Tisza Volán, megszüntette az alacsony padlós buszok közlekedését arra a rossz minőségű aszfalt miatt). Állítólag, az üzemanyag árak egy része, a közutak fenntartására fordítódik.Nem csodálkoznék, ha (az arra járók, és lakók bosszúságára) megszüntetnék, még a "normál" magasságú járműveik védelme miatt is, a buszközlekedést! Na, hát azért nem kell "Rákóczi-telepig" menni, még a régi 5-ős főút is kezd foltossá, pár év múlva. A hétvégén, az Észak-Dunántúlon jártam. Ha "kis hazánkat" egy bolthoz hasonlítanám, ott a kirakat, és itt a sufni, esetleg, wc. (Sz..-ni bele..!) Ott jó utak, európai színvonalú vasút, és járműpark),Szegednyi méretű Ipari park Tatabánya, és Tata között, stb. Ha ott valaki nem tud elhelyezkedni, az meg is érdemli, ha kukát túrni lesz kénytelen! Óriási a különbség a két régió között, (politika mentesen), hiszen, mi nem vagyunk a "nyugat" vonzáskörzete! Utak tekintetében sem...”
  • 3. gubanc 2011. augusztus 18. 10:58
    „Az a szégyen, hogy a kivitelező nagy sumák.
    Azt hiszi, hogy az út nem látszik Szeged felől, pedig Ő épített erre pályát.
    Azért abból a 280 millás marostői családi házból tellene, igaz...ép?”
  • 2. Együgyű 2011. augusztus 18. 10:55
    „Rákóczi-telepi út: széttaposták és elfelejtették
    Kedves Algyőiek!
    Szegeden a felújításokat nem felejtették el. De itt pár polgártársnak az a baj, hogy felfordulást okoz. Algyőn meg az, hogy elfelejtették? Ki mondja meg a tutit?
    Az igazság az államnak erre nincs pénze, mert szabadságharcot folytat mindennel és mindenkivel!
    Javaslom: Herczeg József polgármestert kérjék meg újítassa fel és hozassa rendbe!!! Ez lenne a gyorsabb helyreállítás?
    Vagy még sem?

    Hajrá: Algyő!”
  • 1. Icelander 2011. augusztus 18. 09:39
    „Nagyon(!) meg kellene csinálni ezt az utat, szégyen a nagy EU-tag országunkra nézve... :(”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bőrönddel evickélnek a munkaterületen

Hónapok óta tart a felújítás az Indóház téren. A munkagépek a nagyállomás bejárata előtt is dolgoznak. Hol szabad az út a gyalogosnak? Tovább olvasom