Délmagyar logó

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Ritkán járnak a buszok Újszegeden

Szeged-Újszeged - Sok a panasz az újszegedi buszközlekedésre: a 71-es és 72-es ritkán jár, a 70-es vonala rövid. Az őszi utasszámlálás előtt nem érdemes fenekestül felfordítani a rendszert.
– Nyári szünetben és hétvégén is nagyon ritkán jár a 72-es és a 71-es, szombaton 20, vasárnap 30 percenként. Ha jön is busz, szóló jármű viszi az utasokat, csomagokkal nehéz boldogulni, főleg szombaton a Mars téri piacról jövet. Visszafelé a 72-es az Erdélyi térnél szinte tele van, a víztoronynál már zsúfolásig megtelik, és hol van még onnan a Mars tér! – panaszkodtak hétvégén a Hargitai utcai ABC-nél várakozó asszonyok. Ötletük is lenne, ami szerintük nem kerülne sokba: nem kellene feltétlenül sűríteni a járatokat, ha a 71-es a Fülemüle utcán megállna a Hargitai utcai sarok közelében. Szombat délelőtt pedig csuklós buszokat indíthatna a közlekedési társaság, hogy ne menjen el a Mars téri piactól annak a kedve, aki ott venné meg a vasárnapi ebédre valót.

A 71-es Katalin utca és Klára utca találkozásánál lévő megállójában Wagner Valéria várakozott a tűző napon. Pozitívumnak tartotta, hogy egyáltalán a Katalin utcán is jár a busz, de hiányolja a menetrendet és a fedett megállókat paddal. Az asszonynak ismerőse nyomtatta ki az aktuális változatot az internetről, abból tudja, mikor közlekedik alacsonypadlós jármű.

Gyakran már az Erdélyi térnél megtelik a busz.  A szerző felvétele
Gyakran már az Erdélyi térnél megtelik a busz.
A szerző felvétele

A 70-es rövidített útvonalon ingázik tavasz óta: félóránként elmegy az újszegedi Csanádi utcai megállótól a füvészkertig. A várakozók panaszkodtak, hogy nagyon rossz az átszállás, inkább járna a busz még ritkábban, de menne végig a vonalon, hiszen az Alsó kikötő soron és a Lövölde utcában is rengetegen laknak, akiket a menetrendváltozás elvágott a világtól. A Csanádi utca lakói hozzáfűzték: a buszok a várakozási időben az Alsó kikötő soron és az ABC-nél parkolnak, hogy a trolikat ne akadályozzák. Ott melegítik a motort, és a sok forgolódással üzemanyagot fogyasztanak, ehelyett átvihetnék az utasokat Szegedre.

Fedett várók

Elsősorban pénz kérdése a fedett buszvárók építése – nyilatkozta tavaly Kósa János. A polgármesteri hivatal városüzemeltetési irodájának munkatársa elmondta: egy plexifalú buszmegálló kialakítása a méretétől és a telepítésbeli különbségektől függően 500 ezer–1 millió forintba kerül. Közútkezelői hozzájárulással lehet építeni, a közművek helyzetét figyelembe véve.  

– Szeptemberben összeszedi és megvitatja az önkormányzat városüzemeltetési és fejlesztési bizottsága a polgármesteri hivatal szakirodájához és az önkormányzati képviselőkhöz érkező kéréseket, hogy megnézzék, mik a lehetőségek. A szőregiek problémáiról tudunk, a dorozsmaiak módosítási javaslata valószínűleg egyszerűbben teljesíthető – tudtuk meg Kalmár Ferenctől. A városüzemeltetési tanácsnok hozzátette: a jelenlegi tömegközlekedési szerkezet alapjait a hetvenes években alakították ki, azóta a város gazdasági, ipari és közlekedési struktúrája alapvetően megváltozott.

A vonalhálózatra ráfér a frissítés. Kisebb változtatások akár ősszel szóba jöhetnek, de fenekestül most nem érdemes felforgatni a rendszert. Célszerű megvárni az őszi utasszámlálást, ami két hónapig tart, eredménye február végére lesz. Ez alapján tavasszal újratárgyalható a tömegközlekedés átszervezése, és akkor lesz érdemes kiadni a menetrendet.

Olvasóink írták

47 hozzászólás
  • 47. papagalya 2012. október 14. 14:08
    „Magára az úttestekre is ráférne a javítás, a 71-es Védőnő képzőnél levő megállójában akkora a víz, már kisebb eső után is, hogy a busz beteríti a járdát teljesen.
    Egy sikeres képviselő volt itt nálunk, dr. Szabó László, aki még vagy 20 évvel ezelőtt egy képviselői meghallgatáson
    azt mondta eredménynek 15-20 választójának, hogy " sikerrel megakadályozta a Középfasor felújítását".
    Azért siker, mert a közművek föld alá tételével úgyis fölvernék az utat és úgy járna mint a Szengyörgyi (akkor Gyapjas Pál) utca melyet rögtön aszfaltozás után fölvertek és majdnem ugyanolyan lett mint előtte, hullámos, gödrös.
    Nahát a siker máig tart, igaz a fia is besegített egy képviselői időszakban.
    Bizony az a rész nagyon megérdemelne egy általános fölújítást, igaz nem tudják, mert nincs nagynevű, politikus lakó a környéken. Ahol van, ott megy is a fölújítás.
    (na itt is lesz modera!)
    Egyébként errefelé a tömegközlekedés is ritka időben és térben is. A Szentgyörgyi és Tárogató u. is megérdemelne egy buszvonalat, a Tisza-partról elég sokat kell gyalogolni a 71-esig.”
  • 46. gunther92 2012. augusztus 24. 17:16
    „45. szegedivagyok 2012.08.24. 11:49

    ki az a majom,aki a választásoknál bejelenti, hogy
    "hé emberek, ha rám, ránk szavaztok, szét<moderálva>ük a közlekedést!"”
  • 45. szegedivagyok 2012. augusztus 24. 11:49
    „Nem ezt akarták a városlakók?Dehogynem.Akkor most lehet befogni.A szavazáskor kellett volna gondolkodni és odafigyelni a külvilág történéseire, nem leragadni a tv bámulásánál.Csak az a baj, hogy most más is szív, nem csak a birkák.”
  • 44. anyamano 2012. augusztus 23. 15:16
    „Ne a Volánt szidjátok, ezt az Önkormányzat dönti el!!!!!!!! Az a baj hogy nagyon sokan ezt nem tudják!!! Az Önkormányzat dönti el hol járjanak szóló buszok, hol csuklósok és milyen időközönként. A dorozsmai piacra is szóló buszokat rendelt el! Ez NEM A VOLÁN SARA!!!!A cikkíró is jobban utána járhatna a dolgoknak mielőtt ilyeneket megjelentet!”
  • 43. gunther92 2012. augusztus 22. 16:31
    „33. Maros13O 2012.08.21. 20:19
    30. gunther92 2012.08.21. 18:24
    Már vártam az első nethuszárt :) Ki a <moderálva>t érdekel hogy veletek kolegistakkal mi van, titeket sem erdekel hogy a masik 30 xy ember hogy jut el A-bol B-be :) Errol ennyit te nyomott !

    na figyelj, húzz el a panelodból akkor.
    és mivel ez egy cikk a tömegközlekedés hibájáról, gondoltam leírom, hogy én mint kollégista hogy látom.
    de nyugodtan jelentkezhetsz,ha neked tökéletesen megfelel a tömegközlekedés. de szívesen cserélnék én veled, old meg minden héten 100 km vonat után még a 40 perces tömeg"közlekedést" rókusi vasúttól újszegeden a koleszig.”
  • 42. berzebúb 2012. augusztus 22. 14:41
    „40.bgea
    Köszi, hogy leírtad helyettem is. Ráadásul szépen és tömören. És az igazat!
    Sajnos egyébként egyre többféle olyan eset van, amikor nem azonos a szolgáltatás azzal, amennyit kérnek érte.”
  • 41. smalltown 2012. augusztus 22. 13:25
    „23. Maros13O 2012.08.21. 16:03
    Akik Újszegeden laknak azok fogják be a szájukat, lehet jönni ide a panelba lakni, azt akkor utana mehet a siras-rivas. Na nezzem melyik kulak Újszegedi sefteli be velem a lakását ;) Cheers

    te idiota, nezzel mar korul Ujszegeden, emberek laknak ott is, panelban is, szereny korulmenyek kozott is. Savanyu a szolo vagy csak zsigerbol vagy ilyen sotet?”
  • 40. bgea 2012. augusztus 22. 13:04
    „A bérlet és jegyárak az utóbbi években szinte megduplázódtak. A cserébe kapott szolgáltatásokat pedig RITKÍTJÁK!
    Néhány éve (2005-6?) még 1000 Ft körüli volt a diákbérlet - ma már 3000. A fizetések nem követik ezt...
    Elvileg több pénzért több szolgáltatás jár. De nem nálunk...”
  • 39. bgea 2012. augusztus 22. 12:45
    „Ha jól emlékszem, a DM a járatok ritkításáról szóló régebbi cikkében néhányszor 10 millió Ft-os megtakarítás szerepelt évente. Talán 30-40 millió? Ez ma Szegeden egy jobb ház ára. Kérdésem: SZEGED városának ekkora az ereje? Ennyit ér itt a lakosság megelégedettsége, komfortérzete, nyugalma, kényelme? Ugyanez vonatkozik a fedett megállókra - fél milla darabja, de szerintem, ha felét nem lopnák el, akkor fele.
    Valaki itt korábban felvetette: miért tűrik ezt a szegediek? Mert nincs mit tenni. Négy évente a választófülkében odateszünk egy x-et - sokszor nem a jó helyre - ennyi a SZABADSÁG. Aztán mienk a felelősség is: TI választottátok!
    Utasszámlálás lesz ugyan, de felmérik azt is, mekkora károkat okozott a családoknak az átszervezés? Átszállás 20-30 perces várakozást és dupla költséget jelent.
    Szerintem is fizethetnének a nyugdíjasok is - úgy mint régen, annyit, mint a diákok.
    10-es állítólag a legkihasználtabb járat. Mégis ritkán jár és kisbuszokkal. Általános a káosz az átszervezés óta.
    Szerintem, a diákok igénye is jogos. A Szegedi Egyetem minden nappali tagozatos hallgatójának - jó néhány ezer fő!!! - előre egy összegben fél évre megvásárolja a helyi bérletet. Nem kis összeg ez. Talán cserébe elvárható lenne, hogy a kollégiumok és egyetemi épületek között jó legyen a közlekedés.
    Nonszensz az is, hogy este 10.30 után szinte minden leáll. Egy ekkora városban legalább éjjel 1-ig min. félóránként járhatnának legalább a villamosok.”
  • 38. makos_01 2012. augusztus 22. 11:11
    „Ha jól emlékszem iskoláskoromra akkor se jártak sokkal sűrűbben a 71-es buszok az meg volt 20 éve már. Újszeged meg nem olyan nagy, lehet gyalogolni is:)

    Meg sokan írták is újszegediek többség úgyis autóval jár és nem buszozik.”
  • 37. igazságkereső 2012. augusztus 22. 10:22
    „Nemcsak a busz, hanem az egész troliközlekedést meg kellene reformálni, mert az mégis csak tarthatatlan, hogy egyszerre indulnak el a megállókból és utána egyetlen járat sem jön hosszú percekig, pedig az élet nem áll meg sehol! Persze az SZKT igazgatójának, Tóth István Tibor úrnak nem okoz ez gondot, de így van ez Szeri István v.igazgató úrral is, hiszen kinek kocsit tesznek a feneke alá, az nem érzékeli, hogy mit jelent közel húsz percet várni. De az 5-ös trolijárat még ennél is siralmasabb, arról már nem is szólva, hogy a Gyermekkórház végállomásból "autóbusz pályaudvart" alakítottak ki úgy, hogy sok esetben a troli nem tud rendesen beállni! De hát kit is érdekel ez a probléma az illetékesek közül?!”
  • 36. igazságkereső 2012. augusztus 22. 10:22
    „Nemcsak a busz, hanem az egész troliközlekedést meg kellene reformálni, mert az mégis csak tarthatatlan, hogy egyszerre indulnak el a megállókból és utána egyetlen járat sem jön hosszú percekig, pedig az élet nem áll meg sehol! Persze az SZKT igazgatójának, Tóth István Tibor úrnak nem okoz ez gondot, de így van ez Szeri István v.igazgató úrral is, hiszen kinek kocsit tesznek a feneke alá, az nem érzékeli, hogy mit jelent közel húsz percet várni. De az 5-ös trolijárat még ennél is siralmasabb, arról már nem is szólva, hogy a Gyermekkórház végállomásból "autóbusz pályaudvart" alakítottak ki úgy, hogy sok esetben a troli nem tud rendesen beállni! De hát kit is érdekel ez a probléma az illetékesek közül?!”
  • 35. gubanc 2012. augusztus 22. 09:08
    „Tehetősek? Na ne röhögtessetek! Nekünk már buszjegyre se telik! Kerékpár ozt jó Napot! Egyébként egy buszjegy ára egy sör. Hát akkor igyunk inkább! Egészségesebb!”
  • 34. Queenmargareth 2012. augusztus 21. 21:31
    „Inkább örülni kell, hogy ilyen árak mellett közlekedik valami:)))))))”
  • 33. Maros13O 2012. augusztus 21. 20:19
    „30. gunther92 2012.08.21. 18:24
    Már vártam az első nethuszárt :) Ki a fszt érdekel hogy veletek kolegistakkal mi van, titeket sem erdekel hogy a masik 30 xy ember hogy jut el A-bol B-be :) Errol ennyit te nyomott !”
  • 32. klj-54 2012. augusztus 21. 19:24
    „@zazie:
    Szerény kiegészítés :
    Én 1982-84 között melóztam az SZKV (Szegeden Kocogó Vacak)-nál, még Csuka Zsiga idejében.
    Bizony már akkor fel voltak készülve az autóbuszok napi reviziójára és a javításukra.
    Amúgy mi hoztunk le akkor a meglévő GF 02-10 mellé három vatta új 280-as csuklóst a mátyásföldi gyárból...
    Nem kell itt butaságokat írni, mert roppant gyorsan kiderül az, hogy lövésed sincs a dologról.
    Amúgy nem gazdaságos ilyen kevés buszt üzemeltetni!”
  • 31. Nornora 2012. augusztus 21. 18:39
    „Szegény-szegény nyugdíjasok. Költözzenek falura, majd örülnének annak is, ha óránként járnának buszok, azok is tömve, hogy a dolgozó, bérletet fizetők biztos ne tudjanak leülni.”
  • 30. gunther92 2012. augusztus 21. 18:24
    „23. Maros13O 2012.08.21. 16:03
    Akik Újszegeden laknak azok fogják be a szájukat, lehet jönni ide a panelba lakni, azt akkor utana mehet a siras-rivas. Na nezzem melyik kulak Újszegedi sefteli be velem a lakását ;) Cheers

    hogy te mekkora <moderálva>vagy.
    én koleszos vagyok újszegeden, és és hidd el a tehetősebbek nem buszoznak és azok le is szarják ezt. de mi pl koleszosok tudnánk örülni, ha vasárnap , amikor visszamegyünk a sok cuccal, akkor nem kéne félórát várni arra, hogy induljon egy busz ,ami jó helyen tesz le. és ne kelljen még a cuccunkkal sétálni húsz percet. bírom,hogy te is csak a saját jólétedet nézed. . . és nem gondolsz bele, hogy más mit érezhet.”
  • 29. izsi 2012. augusztus 21. 18:13
    „Persze, csak mióta átadták a 2-es villamost és megszűnt jónéhány közvetlen járat Újszegeden, azóta lényegesen romlott a megközelíthetőség”
  • 28. Figyelő 2012. augusztus 21. 18:13
    „A környezetszennyezés a ifj.N.G. félék demagógiája!
    Itt, ennél leragadt!
    A Rókusi körúton sem csökkent a - de nem is volt olyan magas soha mint állította a fent nevezett "úr" - a környezetterhelés a kettes villamos beindításával, illetve azt megelőzően!
    Azért ott egy valami változott, ott úgy burjánzik a parlagfű mintha vetették volna a villamos pálya mentén!
    24!
    Ennek az ifi embernek hiába magyarázod, akkor lehet, hogy még nem is élt, amikor az - akkor még - ideiglenes járatot "kettes" -re keresztelték!
    Egyébként, valóban trolijárat lett volna!”
47 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nálunk nincs hol ledolgozni a bírságot

Elvileg lehetséges, hogy a pénzbírságot közérdekű munkával váltsuk ki – de a megyében már több mint 150-en várnak. Tovább olvasom