Délmagyar logó

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -5°C | 3°C

Röpködnek a 30 ezres csekkek

Szeged - Alsóvároson „gyorshajtás", a Csongrádi sugárúton pedig egy új megállni tilos tábla miatt apad a szegedi autósok pénztárcája.
– 45-tel mentem a Mátyás téren, az Alsóvárosi Általános Iskola előtt „kaptak le", 30 ezer forintomba került a figyelmetlenség – mesélte egy olvasónk, amikor a napokban kézhez kapta a sebességtúllépésről szóló értesítést. Az autós hibázott: az iskola környékét ugyanis 30 kilométer per órás sebességkorlátozás védi – nincs olyan nap, hogy a rádió közlekedési híreiben ne szerepelne a Földmíves utca, Mátyás tér környékére kitelepült traffipax.

A Mátyás tér környéki forgalmi rend, az általános iskolánál frissen felfestett zebra a szürkülettől sárgán, veszélyre figyelmeztető lámpával mind-mind a gyermekek védelmére született. Az eddig meglévő 30-as korlátozást viszont kiterjesztették: elég, ha 15-tel túllépjük a megengedett sebességet, máris érkezik a 30 ezer forintos csekk. Hiába tartottuk be a sebességhatárt a Földmíves utcán, szinte mindenki megelőzött bennünket – pedig a kis sietség a gyerekek veszélyeztetésén túl pénzben is nagyon sokba kerül.

A Mátyás téren újabb 30-as korlátozás keseríti az autósok életét. A szerző felvétele
A Mátyás téren újabb 30-as korlátozás keseríti az autósok életét.
A szerző felvétele

Az alsóvárosi pénztárcaapasztó forgalomváltozás nem az egyetlen, ami kifoszthatja a figyelmetlen autósokat. A Csongrádi sugárúton a 10 emeletesek közelébe zebrát festettek a 2-es villamos végállomásához, ami a házhoz közel parkoló autók miatt veszélyessé vált. Megírtuk: a sofőrök nem tartják tiszteletben a KRESZ-t, közvetlenül a kijelölt gyalogátkelőhely előtt is parkolnak, így az érkezők nem látják a takarásból kilépőket. Augusztus vége óta megállni tilos a Csongrádi sugárútnak a 2-es villamos végállomása környéki szakaszán, az utcán parkoló környékbeliek erről még megfeledkeznek. A „jutalom" pedig drasztikus: 30 ezer forintos közigazgatási bírság jár a figyelmetlenségért.

– A rendőrség, az önkormányzat képviselői is szükségesnek tartották a Csongrádi sugárúton korábban megengedett várakozás megszüntetését: a korábbi állapot rendkívül balesetveszélyes volt, ugyanis a szélső sávban várakozó járművek miatt az autósok csak az utolsó pillanatban észlelték a gyalogosokat. A megállási tilalmat jelző táblákat augusztus 27-én helyezték ki – tudtuk meg a Magyar Közút Zrt.-től.

Olvasóink írták

73 hozzászólás
  • 73. tol 2012. szeptember 16. 19:25
    „Németországban a harmincas táblánál az autósok többsége - 30 km/h-val megyen. A Porsche Carrerás is. Aki gyorsabban megy, azt - megbüntetik. Ha nagyon gyorsabban megyen, akkor elveszik a jogsiját és még pénzbírságot is kap. Ez ilyen.”
  • 72. czindi 2012. szeptember 16. 14:49
    „"Szolgálunk és szedünk", mi meg rettegünk és félünk. Derék dolog a sunyi fotózás, ehhez elég a 30 kg-os rendőr. Hogy rend legyen, ahhoz ( úgy tűnik ) a 90-100 kg-os csendőrök kellenek. Miközben a (csak kicsit szabálytalankodó, és semmi veszélyt nem okozó ) autósokat mószerolják, a bűn szabadon vigyorog: embereket vernek fél-(sőt egész!)-
    holtra, lövöldöznek a diszkókban, postákat, tak.szövöket rabolnak ki, és fekete kocsikon száguldozók integetnek ki a rend éber őreinek. Valami nagyon nincs itt rendben...”
  • 71. anya5353 2012. szeptember 16. 00:12
    „Lehet, hogy én is mentem el itt 40-nel már, amikor épp nyugi van a környéken iskolások szempontjából!
    ....de átengedem a gyalogosokat, akik NEM A ZEBRÁNÁL, HANEM A RENDELŐNÉL, A KANYARBAN SZÁNDÉKOZNAK ÁTMENNI A TÚLOLDALRA!!!!!!!
    Itt bezzeg, mérnek, mert van 30-as tábla.....Gyálaréten mikor lesz???? MIvel ott meg NINCS használható JÁRDA a játszótértől a Gyálarét vége tábláig!!!!!!!!!!!!
    AZ NEM VESZÉLYES? Vagy meg kell várni, amíg valaki meghal????
    Esetleg egy buszmegállóba gyalogoló GYEREK??????!!!
    (”
  • 70. CsImre 2012. szeptember 14. 22:00
    „68. okz63:

    Szóval, ki a másik fizetett provokátor, és ki fizeti?”
  • 69. LukSzkaivoker 2012. szeptember 14. 20:12
    „Ha jól tudom Einstein-nek (is?) volt egy olyan mondása, hogy ha az emberek valamit a büntetéstől való félelmük miatt nem csinálnak, illetve valamit a jutalomért csinálnak, akkor ott valami nem stimmel. Bizony így van ezzel a horribilis büntetéssel is, és még sok minden mással ebben az országban. A magas büntetési tételek célja egyértelműen a rendőrség bevételeinek a növelése. Mivel az átlagember úgy találkozik a rendőri "munkával", hogy a rendőr ott áll elbújva egy civil autóval fényképeket gyártva, ezért a rendőrt egyre kevésbé fogják becsülni, hozzáteszem jogosan. Hiszen nem az embereket segítik, az emberekért dolgoznak, hanem azok vérét szívják, mindezt úgy, hogy ráadásul mi fizetjük őket, hiszen termelő munkát nem végeznek. Hosszú távon ez nem kifizetődő.”
  • 68. okz63 2012. szeptember 14. 19:17
    „65. ifj. Nagy Gábor 2012.09.14. 15:19
    "Saját magadra. :-)))))"

    Nem hinném, én társadalmi munkás fórum-beíró vagyok :-)
    Egyébként meg nem is értem, miért lovagolnak egyesek a Mátyás téri 30-as táblán...már nincs kint. ;-)

    64. szatyi 2012.09.14. 14:02
    "de az iskola UTÁN egy sarokkal miért van ismét kirakva a 30-as tábla?"

    Már nincs, rájöttek, hogy ott már tök felesleges. ;-)”
  • 67. Queenmargareth 2012. szeptember 14. 19:11
    „66. Rico 2012.09.14. 16:21 :)ezt írtam én is az autósoknak, olyan ügyesen oktatják a kreszt nekünk:)”
  • 66. Rico 2012. szeptember 14. 16:21
    „Jajj de fel vagytok háborodva. Ez van be kell tartani a szabályokat vagy siettek valahova? Ti magyaráztok a kerékpárosoknak ha titeket szabályoznak egyből a plafonon vagytok? Én vezetek is kerékpárral is járok sőt gyalogosan is. És elszomorító amit látok. Nem védem a kerékpárosokat de őszinte leszek. Ott tesznek be nekik az autósok ahol tudnak..miért? Mert 1 kalap alá veszik azokkal akik szabálytalankodnak. De az autósok se mindig tartják be a közlekedési szabályokat ugye? Minap épp autóval voltam bevásárolni zebrán adtam elsőbbséget egy gyalogosnak mire a belső sávból nagy irammal majdnem el is gázolták. Ennyit erről. Sorolhatnám még. El kellene gondolkodni és kicsit jobban magatokba szállni. Mindenkinek van családja biciklisnek autósnak gyalogosnak egyaránt..és mindenkit várnak haza. Szeretném ha ezt szem előtt tartanátok és betartanátok a szabályokat. Ha van értelme ha nincs. Ennyi.”
  • 65. ifj. Nagy Gábor 2012. szeptember 14. 15:19
    „43. okz63
    "No mi van Imike? Csatlakoztál a másik fizetett provokátorhoz? (tudod, kire gondolok) :-D"

    Saját magadra. :-)))))”
  • 64. szatyi 2012. szeptember 14. 14:02
    „"A Mátyás téri egyébként jogos mert ott iskola van és elég sok gyerek szokott rohangálni..."

    Ez rendben is van, de az iskola UTÁN egy sarokkal miért van ismét kirakva a 30-as tábla? Ezt is meg tudnád magyarázni?”
  • 63. lj510126 2012. szeptember 14. 12:48
    „Miért engedik az autókat 30-al száguldozni? Kötelezni kellene őket, hogy bizonyos szakaszokon szálljanak ki az autóikból, aztán kézzel tolják át a kritikus szakaszokon, nehogy véletlenül elüssék a zebrákon mindenféle körültekintés nélkül áthajtó bicikliseket.”
  • 62. geza 2012. szeptember 14. 11:20
    „# 57 A Mátyás térnél mindig is volt 30-as tábla ezzel nincs gond, tényleg iskola gyerekek...
    DE a másik irányba most tettek ki egyet (a képen látszik), azt miért?? A körforgalomig semmi nincsen...”
  • 61. szegedivagyok 2012. szeptember 14. 10:28
    „Elárulom, hogy az ilyen és ehhez hasonló sebességkorlátozások többnyire a helyi lakosság kérésére valósulnak meg.Ugyanis aktív levelezők az emberek, bármilyen baromsággal képesek levelet írni a Polgm.Hivatalba, vagy elmenni a képviselő fogadóórájára és elpanaszolni ,hogy azok a fránya, gyalogos gyilkos autóvezetők szándékosan tönkreteszik az életterét, és különben is nem tisztelik az önkormányzatiság alkotmányban rögzített elveit blabla...

    A képviselők meg nem mondanak nemet, hiszen ők a zemberekért vannak, csakis az ő érdekeit szolgálják (mondják ők), tehát ha valami majom korlátozást kér, egyirányúsítást vagy bármit, azt elvégzik.Utasítják a hivatalban dolgozó szakembert, és máris legális a dolog. Szinte kivétel nélkül a politika diktál ezekben az ügyekben, néhány esetben történik kimondottan szakmai szempontok alapján a forgalomszervezés, közlekedéstervezés.

    A lényeg, hogy saját magunkat kell szidni, a honparasztok találják ki ezeket.”
  • 60. papsajt 2012. szeptember 14. 09:55
    „59. Linka11 -"Csongrád megye éllovas akar lenni a beszedett bírságokból és ez ügyben mindent meg is tesznek a közlekedést szervezők is."

    Sajnos nagyon igazad van.
    Nincs szabályozva rendelettel,csak eszetlenül teszik ki a táblákat.
    Értem én,hogy az iskolák környékén óvatosnak kell lenni, de erre van megfelelő táblája a Kresznek."Gyermekek"
    Még azt is támogatnám,hogy iskola bejáráatától 50-50 m-re legyen 30as tábla.
    De hogy a Mátyás téren minek?!?!?
    Nem elég lassú a 74es busz?”
  • 59. Linka11 2012. szeptember 14. 09:24
    „A józan észnek kellene dominálni a közlekedésben ! MERT ha valahol a szabályok megengedik a nagyobb sebességet
    de a környezet és a körülmények nem, akkor normális ember nem megy annyival amennyivel megvan engedve. A sok
    30-as tábla úton, útfélen immúnissá teszi a közlekedőket és így fordulhat elő,hogy már ott sem veszik komolyan ahol
    illene.Nem egy helyen tapasztalom a megyében ,hogy ugyanazon az úton pld Csongrád megyei szakaszon korlátozás van míg mondjuk ennek az útnak a Békés megyei frekventáltabb részén 20km-rel feljebb van a sebesség határ.Sajnos tudomásul kell vennünk ,hogy Csongrád megye éllovas akar lenni a beszedett bírságokból és ez ügyben mindent meg is tesznek a közlekedést szervezők is.”
  • 58. qrumpli 2012. szeptember 14. 07:57
    „54. tsc 2012.09.13. 23:48 Hahó, a probléma a figyelmetlenséggel van általában, nem a sebességgel. (persze értelmes keretek közt) Elértük már azt a pontot, ahonnan nincs értelme szigorítani, mert nem fognak javulni a statisztikák látványosan. Nulla baleset csak akkor lesz, ha nem lesz jármű az utcán, ezt el kell fogadni. Addig inkább figyelni kell a vezetésre, észnél kell lenni, a tehetségteleneknek ne adjanak jogsit... a rendőrség meg húzzon bűnt üldözni, ami a dolga. Ha már muszáj mérni, azt meg tegye valami betanított majom.

    Teljes mértékben igazat adok,viszont probálj meg a piacon 5 percre egy helyen megállni és számold meg mennyi en fognak neked menni,vagy rád szólni hogy menj arrább.”
  • 57. butagyerek 2012. szeptember 14. 06:22
    „Az indokolatlan 30-as táblákat kellene összeszedni és megkenni vajjal rá a parizert és megetetni azzal aki kirakatja őket. Valamikor az autózás őskorában egy gyalogosnak kellett minden autó előtt gyalogolnia, figyelem felhívás címén. A közlekedés biztonsági szabályozásra hivatkozva pedig újabb táblák, és újabb bevétel a hivatalnak. A Mátyás téri egyébként jogos mert ott iskola van és elég sok gyerek szokott rohangálni.”
  • 56. mygl 2012. szeptember 14. 01:56
    „Rendben van, erről mindig szólnak a hírek. Az újságíróknak valószínűleg nincs autójuk vagy nem közlekednek a városban.
    Percenként találkozni a zebrán átszáguldozó, a kerékpárról le nem szálló biciklisekkel. Az autós egyet tehet: satufék. Ha csak 5-5e ft-tal büntetnék őket a rendőrök, az életüket is megóvnák, és legalább annyíit szedhetnének be, mint az autósoktól.
    De ilyen hírről még ekkora cikket nem olvastam! Meg kisebbet sem!”
  • 55. qrumpli 2012. szeptember 14. 00:22
    „Azt én megértem ,hogy a biciklis nem tudja melyik a jobb keze,de sok autós sem tudja mi az a jobb kéz szabály.
    Egy néhány esetben már rám hozták a frászt és még fel is volt némelyik háborodva.
    Továbbra is igaz:elsőbbsége annak van akinek megadják.
    A tábla hatálya pedig vizsgakérdés a tanfolyamon.
    Ja igen az a hölgyemény aki fel volt háborodva ,mert a tele zöldnél elém kanyarodott ,mivel neki "zöld"
    volt viszont én egyenesen mentem volna.Bizonyára boldog volt hogy neki van elsőbbsége.(frászt)”
  • 54. tsc 2012. szeptember 13. 23:48
    „Az kell csak, 30-as táblát mindenhova! Meg 20-ast! Elhangzottak lentebb ilyen kifejezések, hogy "45-el száguldozni". Ez az, börtönbe az olyanokkal!

    Félre a tréfával: ez már kabaré. A sok véresszájú (gondolom nem autósok) meg még tapsikol is hozzá, ha már autója nincs, legalább szívassák azt, akinek van. Persze elütött iskolásgyerekekkel a legkönnyebb érvelni. Nekem is van két gyerekem, de ettől még nem örülök, hogy lassan már csak lépésben engednek közlekedni és rajtam - mint autóson - tervezik behajtani a jövő évi költségvetés teljes hiányát. Majd egy jó nagy 30-as övezet lesz a város, csak idő kérdése... Aztán ha mindenki belassult, találnak másfajta módot a pénzbehajtásra, mert igény lesz rá! (már a kerékpárosokat vegzálják, majd sorra kerülnek a gyalogosok is... hehe)
    Mellesleg egy tűrhetőbb autóban a 30 kb. olyan érzés, mintha állna az ember. Én nem tagadom, nekem az agyamra megy hamar (bicajjal se megyek sokkal lassabban).
    Hahó, a probléma a figyelmetlenséggel van általában, nem a sebességgel. (persze értelmes keretek közt) Elértük már azt a pontot, ahonnan nincs értelme szigorítani, mert nem fognak javulni a statisztikák látványosan. Nulla baleset csak akkor lesz, ha nem lesz jármű az utcán, ezt el kell fogadni. Addig inkább figyelni kell a vezetésre, észnél kell lenni, a tehetségteleneknek ne adjanak jogsit... a rendőrség meg húzzon bűnt üldözni, ami a dolga. Ha már muszáj mérni, azt meg tegye valami betanított majom.”
73 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Felsővárosi napok: programok a Pille utcában

Kilencedik alkalommal rendezi meg pénteken és szombaton a Szegedi Felsővárosiak Civil Egyesülete a Felsővárosi napokat, Tovább olvasom