Délmagyar logó

2017. 02. 19. vasárnap - Zsuzsanna -1°C | 7°C Még több cikk.

Sorképződés-érzékelő és buszsáv Újszegeden

Szeged - A Belvárosi híd újszegedi hídfőjénél telepített új lámpák miatt a hídról eltűnt a dugó. A tegnaptól üzemelő kereszteződés meglepte a közlekedőket: láttunk piroson áttekerő kerékpárosokat, tanácstalan gyalogosokat is. Az autósoknak 18 másodperc zöld jutott.
Tegnap reggeltől élesben használhatják az Újszegedről a belvárosba igyekvők a megújult Torontál téri csomópontot. A rengeteg lámpával és a liget mindkét oldalán a Belvárosi hídra vezető buszsávval felvértezett útvonal igazi nyertese a tömegközlekedés. A Szegedre tartó autósok a Székely és Népkert sori lámpáknál másfél percenként mindössze 18 másodpercnyi zöldön próbálják magukat átpréselni.

7:00
Az átépítéssel alaposan megváltozott Újszeged közlekedése. Hétfő reggel nyoma sincs a Belvárosi hídon megszokott dugónak: az új csomópont miatt a Székely sorra szorultak az autósok. Egyesek sérelmezik, hogy sokat kell várni, közben üres a híd.

7:12
A Székely soron a sportcsarnokig áll a sor. Működik a buszsáv: a 2-es szinte gond és jelentősebb késés nélkül érkezett a híd lábához közeli új megállóba. Akkor sincs tumultus, ha a troli befut, ugyanis két csuklós jármű is elfér egymás mögött.

Tegnap reggel az autósok, a kerékpárosok igyekeztek megismerkedni az új forgalmi helyzettel. A szerző felvétele
Tegnap reggel az autósok, a kerékpárosok igyekeztek megismerkedni az új forgalmi helyzettel.
A szerző felvétele

7:26
– Még az út is megjavult – jegyzi meg egy kisfiú aki anyukájával az iskolába tart. Jól látta, a környező járdákat is újraaszfaltozták. Az 5-ös trolinak még mindig nehéz a Vedres utcáról a Belvárosi híd felé kanyarodnia. Hiába építettek neki buszsávot, túl rövidre sikerült. A feltorlódó autók miatt néha a Vedres utcában ragad. Az utasoknak is meg kell szokniuk, hogy megszűnt a régi megálló. Minden Szegedre tartó tömegközlekedési járműre a híd előtti megállóban tudunk felszállni.

7:38

A buszok és trolik folyamatosan haladnak. A P+R parkolóba a buszsávon át kanyarodó autósok miatt a buszok egy-egy lámpát lekésnek. A hídon nyoma sincs a hétfői csúcsnak. Forgalom szempontjából olyan, mintha szombat délután lenne.

A lámpa is a buszokat szereti

Közösségi közlekedést előnyben részesítő jelzőlámpás forgalomirányítási rendszert is beépítettek a Torontál téri csomópontba. Három kereszteződésnél jelzőlámpákat, forgalom- és sorképződés-érzékelőket, valamint bejelentkező rendszert telepítettek. A speciális jelzőrendszert úgy hangolják össze, hogy a tömegközlekedést részesítse előnyben, és egyszerre ne engedjen fel több járművet a hídra, mint amennyi át tud rajta jutni a szegedi oldalra. 34 KRESZ-táblát szereltek fel, két szigetszerű troli- és buszmegállót létesítettek, valamint áthelyeztek egy buszmegállót.

7:52


– Piros van – szólok egy kisgyerekét cipelő, a hídra igyekvő kerékpáros után. – Na és? – jött a válasz. Szerencsére csak egy-két bicajos gondolta, hogy rá nem vonatkozik a lámpa. Gyalogosok is le-lelépnek a piroson. – Majdnem benéztem. A távolabbi zöld, ez a közeli meg piros – mondta barátnőjének egy fiatal lány, amikor észrevette, mindegyik átkelőhöz külön lámpa tartozik. A gyalogosokat úgy tűnik, zavarja, hogy a közlekedési lámpákat nem egy oldalra rakták.

7:59

Számoltunk: a Vedres utcáról a hídra egy zöld alatt 4–5 autó tudott kijutni. A Székely sori lámpa egyetlen zöldje legalább 8 autót engedett át.
Ki is próbáltuk: aki átjut a lámpán, újabb megállás nélkül vezethet a Széchenyi térig. És mértünk is. 18 másodpercnyi zöldre 1 perc 30 piros jut – mind a Székely, mind a Népkert soron. Utóbbin nem csodálkozunk, hiszen a csomópont minden egyes kereszteződése lámpával szabályozott.
Megszűntek a kis kislisszanó utcák, mindenkinek várnia kell. A Belvárosi hídra Újszegedről 4 irányból lehet feljutni, ezért lehet, hogy csak másfél percenként kapunk 18 másodperc zöldet. Várakozás közben a motort is le lehet állítani, 90 másodperc alatt túl sok üzemanyagot pöfögnénk el.

8:05

Elfogyott a sor, mindenki átért Szegedre. Az új rendet meg lehet szokni, a csomópont nyertesei a tömegközlekedési eszközök. – Igazi próba akkor lesz, ha minden elkészül a városban. Most sokan kerülőutakon át közelítik meg a belvárost. Ha visszaáll a rend, kíváncsi leszek, akkor hogyan fog működik – vélekedett egy férfi.

Megtudtuk, a következő hetek tapasztalata alapján finomhangolják a kereszteződés lámpáit.

Olvasóink írták

128 hozzászólás
  • 128. zoli363 2011. október 01. 21:19
    „Gyönyörű ez a cikk ami megjelent a délmagyarban!kiállt egy újságíró és fél órán át nézte hogy milyen flottul megy itt minden!!!
    Miért nem kérdeztek meg buszvezetőt hogy neki mi a véleménye mert ö naponta többször közlekedik és esetleg jobban átlátja a dolgokat!!De semmi gond én majd leírom!Ez egy luxus beruházás volt mert ha egy út naponta kb.egy órára bedugul akkor szerintem nem kell ötszázmillióért egy ilyen beruházást csinálni!!!Most min öt perc mire keresztül vergödűnk a három lámpán meg a megállón!!!!!de semmi gond ez így a frankó!
    Úgyanez a helyzet a rókusi krt. is!Állnak a járművek mert jön a villamos amit most kezdtek el gyártani .....”
  • 127. csiperke73 2011. szeptember 29. 09:38
    „A fene ötte vóna mög azt ai odarakta az egészet ,biztosan nem újszegeden lakik.
    A hídról nem lehet percekig lejönni ,miért??????????????????????????”
  • 126. atomboy 2011. szeptember 28. 22:52
    „123. deszkás
    Nem KRESZ szerint ertettem, hanem fizikailag. Ugy vettem eszre, az autosok nagy resze hertizalas nelkul lepik at a zarovonalat, lassunak talaljak a kb 30 kmph-s sebessegemet.
    Egyebkent, a kerekparos szervezet meg tavaly jelezte a varoshazanak, hogy szuk lesz a forgalmi sav, de lathatod, mennyire vettek figyelembe.”
  • 125. papagaly 2011. szeptember 28. 21:32
    „A hídról átkerült a sor a beömlő utcákba, és az üres híd miatt sokkal hosszabb ideig kell várakozni.”
  • 124. apel 2011. szeptember 28. 21:15
    „Csatlakoznék azok népes(nek tűnő) táborához, akik nem tartják jó ötletnek, hogy VAN lámpa, és hogy egész nap be van kapcsolva. Hozzátennék még egy mai észrevételemet, Újszegedre biciklizéssel kapcsolatban: én az újszegedi hídfőnél balra kanyarodás után rögtön a Forrás felé kanyarodó sávba szoktam volt besorolni (arra lakom), de ez a sáv az új buszsáv miatt sokkal előrébb kezdődik, és ott már sokkal nehezebb a lámpákon végre átvergődött, és emiatt (joggal) felbőszült autósok között valahogy eljutnom a balkanyarig. Arról nem beszélve, hogy akik meg a hídra felfelé állnak a fürdő sarkánál lévő piros lámpa miatt, nem feltétlenül vesznek tudomást arról, hogy az ott egy kereszteződés, amibe nem kellene beleállni... és akkor beragadok biciklivel keresztbe a buszsávba, és jön a busz...”
  • 123. deszkás 2011. szeptember 28. 20:22
    „Most olvasom ATOMBOY (109 hsz) :"záróvonal nem akadály előzéshez".. Tudod mit beszélsz? Kerékpárosnak is a záróvonal az záróvonal. Ma u.ezt tapasztaltam a hid közepén ,nem rajta múlt hogy nem ütöttem el. Figyelem:felvétel van róla!”
  • 122. J.G. 2011. szeptember 28. 18:29
    „120. man 2011.09.28. 17:39
    Tehát nem a buszsáv a rossz, hanem hogy kicsi. Több buszsáv kellene amúgyis Szegedre... Pl. Stefánia a Vár u-ig.”
  • 121. cvu 2011. szeptember 28. 18:06
    „Lehet-e még tovább rontani a szegedi közlekedést?

    http://5mp.eu/web.php?a=unio&o=bpFcgsPNoy”
  • 120. man 2011. szeptember 28. 17:39
    „119. Ha annyira OK lenne, nem próbálnád egyedül a 119-ből bizonyítani. De idézek:
    "Az 5-ös trolinak még mindig nehéz a Vedres utcáról a Belvárosi híd felé kanyarodnia. Hiába építettek neki buszsávot, túl rövidre sikerült. A feltorlódó autók miatt néha a Vedres utcában ragad. Az utasoknak is meg kell szokniuk, hogy megszűnt a régi megálló."”
  • 119. J.G. 2011. szeptember 28. 17:34
    „118. man 2011.09.28. 16:47
    Ehelyett ezt megoldották rendesen. Nem kell furakodni mindig.
    Szokott lenni buszvezető a fórumon, neki kéne megmondani, szerinte jó-e ez így.”
  • 118. man 2011. szeptember 28. 16:47
    „117. Lesz lyuk, amikor látják, hogy az a nagydarab kocka bizony oda akar befordulni.”
  • 117. J.G. 2011. szeptember 28. 16:21
    „114. man 2011.09.28. 15:37
    Ennyi erővel azt is mondhatod, hogy "eddig is gond nélkül átjutott a hídon, szoval az egészre nincs szükség".

    Ha kocsisor van és nincs benne luk (és nem is hajlandóak vagy tudnak csinálni), akkor vagy nem tud kijönni a busz, vagy eltorlaszolja a hídról jövő forgalmat, amíg lukra vár. Így egyik sem.”
  • 116. man 2011. szeptember 28. 15:48
    „115. Az a 2/60/60Y, JG pedig az 5/7/70-es járatokról ír. Abban egyetértünk, hogy "furcsa" a középre helyezett buszsáv...”
  • 115. mocisautos 2011. szeptember 28. 15:43
    „114. man 2011.09.28. 15:37
    Hogy a Vedres utcából ne kelljen a kocsisort kereszteznie
    Így most a busz keresztezi a sportcsarnoknál.

    112. J.G. 2011.09.28. 15:26
    Azon a 40 méteren tényleg muszáj? Utána már van bicikliút. Isten ments, hogy a járdán legyen (ami ott a híd felé nincs is).

    Szerintem a szaggatott rész csak a lekanyarodásra szolgál és nem előzésre, ill. szabályosan vissza is kéne menni a sávba.
    Ez a középső buszsáv úgy hülyeség ahogy van.”
  • 114. man 2011. szeptember 28. 15:37
    „112: "Hogy a Vedres utcából ne kelljen a kocsisort kereszteznie."
    Eddig is gond nélkül keresztezte, és még el is jutott odáig...”
  • 113. man 2011. szeptember 28. 15:35
    „109. "A busz ritkán jön" - Jaj ilyen labdákat ne dobj fel :D :D”
  • 112. J.G. 2011. szeptember 28. 15:26
    „111. mocisautos 2011.09.28. 15:19
    "Valaki elmagyarázná, miért rakták a buszsávot a belső sávba ?"
    Hogy a Vedres utcából ne kelljen a kocsisort kereszteznie.

    "Biciklist, hogy lehet előzni a záróvonal mellet, v . mögötte kell battyogni ? Kellene egy kerékpár út is. pl a járdán."
    Azon a 40 méteren tényleg muszáj? Utána már van bicikliút. Isten ments, hogy a járdán legyen (ami ott a híd felé nincs is).”
  • 111. mocisautos 2011. szeptember 28. 15:19
    „Valaki elmagyarázná, miért rakták a buszsávot a belső sávba ? Biciklist, hogy lehet előzni a záróvonal mellet, v . mögötte kell battyogni ? Kellene egy kerékpár út is. pl a járdán.
    Az autósokat most jól kisegítették, most nem a hídon , hanem előtte kell sokat várni, pedig a szűk keresztmetszet a szegdi oldalon a híd lába és a Victo Hugo -ra kanyarodás. Reggelente 1/2 8-8 közt a rendőri irányítás megoldotta a dugót. Aki ezt kitalálta nem sokszor közlekedett erre reggelente.”
  • 110. kilo 2011. szeptember 28. 14:47
    „Hat ha jovok a belvarosbol es az usziba akarok bringaval menni, akkor a Liget kozepen tekerni nem tunik tul jonak...
    Ez kulonben ilyen magyar sajatossag, hogy "jajj de szukek a savok". Nagyon sok orszagban szukebbek ennel, megsem irtjak ki egymast az emberek par het alatt :)”
  • 109. atomboy 2011. szeptember 28. 14:31
    „108. Adnil
    Tabla nem tiltja. A zarovonal nem akadaly elozeshez. A busz ritkan jon.”
128 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Stohl motorján ment életeket Siklósi Gábor

Stohl András színész 1100 köbcentis chopperjét adományozta balesete után a fővárosi Főnix Mentőrobogó Szolgálatnak. Tovább olvasom