Délmagyar logó

2017. 03. 29. szerda - Auguszta 4°C | 20°C Még több cikk.

Stressz: technika a megnyugváshoz

Ha valami nem jön össze, vagy nem úgy alakul, ahogy szerettük volna, el kell engedni, nem kell görcsölni, majd jön másik lehetőség – mondta Márkus Anikó, a szegedi agykontrollklub vezetője.
– Létbizonytalanság, tartozások, rohanás, ez csak néhány dolog, ami stresszeli az embereket. Felidegesítik magukat, ha nincs parkolóhely, vagy ha nem jön a lift – mondta Márkus Anikó. A vásárhelyi és szegedi agykontrollklub vezetője azt javasolja, mindig álljunk meg egy pillanatra, és gondolkozzunk el az adott szituáción. A lift majd jön, és valahol úgyis találunk parkolóhelyet.

Tovább kell lépni

– Nemcsak magunknak okozunk kárt, ha egész nap idegeskedünk, a hangulatunkat hazaérve ráragasztjuk a családtagokra is. A gyerekek különösen érzékenyek, ők sem kiegyensúlyozottak, ha stresszesek a szülők – mondta. Azt javasolja, nyugodjunk meg, csukjuk be a szemünket, és hagyjuk, hogy ellazuljon a testünk. Ébredés után gondoljuk végig az aznapi teendőinket. – Ha mégsem jön össze valami, azt el kell fogadni, tovább kell lépni, és a következő feladatra koncentrálni. Az élet úgyis ad másik lehetőséget arra, hogy megkapjuk azt, amit szeretnénk. Ha úgy tűnik, rossz döntést hoztunk, nem szabad sajnálkozni, tanulnunk kell belőle, nem érdemes már rajta agyalni, tovább kell lépni – magyarázta.

Márkus Anikó. Fotó: Kuklis István
Márkus Anikó. Fotó: Kuklis István

Időzavar ellen

Márkus Anikó szerint az időzavar ellen az a legjobb megoldás, ha fontossági sorrendet állítunk a napi tennivalók között. Ha valamire mégsem jut idő, azt hagyni kell, majd később megcsináljuk. Ne bosszantsuk fel magunkat, ha mégsem jut idő mindenre, mert akkor „vihar keletkezik körülöttünk", ami kihat másokra, és a környezetünk is feszült, ideges lesz. – Nem kell mindig mindent kézben tartanunk. Hagyni kell néha a dolgokat, hogy maguktól alakuljanak, „folyjon az energia", mert ha görcsölünk, nem kap levegőt az energiamezőnk. Mindenki legyen olyan önző, hogy a hétvégén, de legalább vasárnap, ne dolgozzon, töltse együtt az időt a párjával, a szeretteivel. Fontos a szex, amely remekül oldja a stresszt.

A Gyakorlat

Többféle agykontrolltechnika létezik, amely segít feldolgozni a stresszt. A legnépszerűbb gyakorlat, hogy összeérintjük a hüvelyk-, mutató- és gyűrűsujjunkat, miközben néhány mély lélegzetet veszünk. Ez utóbbitól az agyunk megnyugszik, és ezt a lecsillapodást összeköti a mozdulattal. Ha gyakoroljuk, és mindez tudatosul, később már az is elég, ha csak összeérintjük az ujjainkat, az agyunk rögtön tudni fogja, hogy meg kell nyugodnia – mondta Márkus Anikó.

Mondogassuk azt, hogy

– Az energiaáramlás olyan, mint a vérkeringés. Mindenki körül van energiamező vagy aura, amit csakrák és meridiánok hálóznak be. Ha idegeskedünk, stresszelünk, ezek eldugulnak, és az energia nem tud áramolni, ennek következtében elfáradunk, depressziósak leszünk. Ezt kell elkerülni. Az emberek energiái összekapcsolódnak, cserélődnek. Pozitívan kell gondolkozni. Mondogassuk például azt, hogy jól érzem magam, egyre jobban és jobban érzem magam, a világomban minden rendben van. És higgyük is el, amit gondolunk, különben nem működik a dolog. Fontosak a megerősítések, a pozitív állítások. A „nem" szót ugyanis nem értelmezi a tudatalatti, vagyis ha arra gondolunk például, hogy „nem vagyok beteg", azt úgy értelmezi, hogy „beteg vagyok". Helyette arra kell gondolni, hogy „egészséges vagyok". Nem szabad rosszat kívánni másnak, nem szabad kárörvendeni, mert visszaüt, a tudatalattiba negatív dolgokat küld, és az is kihat ránk.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Színház a divatszalonban

Új, exkluzív stúdiószínházi helyszínt avat a MASZK Egyesület Szegeden. Tovább olvasom