Délmagyar logó

2018. 04. 24. kedd - György 13°C | 25°C Még több cikk.

Szerdai legesleg: hogyan puskázott anno az iskolában?

Csongrád megye – Közelednek az első dolgozatírások szerte az iskolákban. Nosztalgiázzon velünk! Ön hogyan készült fel, amikor nem tanult?
LOL nagypályás volt: Gimiben úgy puskáztunk a padtársammal, hogy mindent a tanári asztalra irtunk fel grafit ceruzával, mivel az úgy is össze-vissza volt firkálva más egyébbel. Az asztal mindig a dobogón volt és a padtársammal mindig elől ültünk, közvetlenül a tanári asztal előtt, így sosem volt feltűnő. Leginkább fizika- és kémiadolgozatnál vettük hasznát a 'segítségnek'. Emlékszem egyszer a kémia tanárnő lattá, hogy puskázom és azt hitte, hogy a tolltartóm alján van a puska. Nagy vehemenciával odajött hozzam, elégedett mosolyával felemelte a tolltartót és leesett az álla, mert ott puska nem volt. Közbenézegetett, megnézte az ölemet, de semmit nem talált. Hihetetlen érzés volt, hogy nem találja a puskámat! Utána szünetben pedig radíroztuk le a szöveget. Így soha nem maradt nyoma neki.
Főiskolán emlékszek egyszer puskáztam, ami nyilvánvaló puska volt, és az anyagot egyáltalán nem tudtam. Szépen mindent leírtam angolul otthon egy fehér lapra, majd leosztályoztam, mintha angolból lenne egy dolgozat. Kiraktam a padra, és mikor elkezdődött a dolgozat akkor szépen visszafordítottam mindent magyarra. A kutya se vette volna eszre és a tanár sem vette eszre! 5-os is lett egy jelentéktelen tantárgyból.


Koromarcsi kalandjai: Esti iskolába jártam (a felnőttek is diákok, ha az iskola padban ülnek) és dolgozat íráskor a puskát a képletekkel a vékony szálú harisnyámba tettem a combomnál. Tanár nagyon gyanakodott, fel is állított, a padba is benézett, de mégsem mondhatta: Húzza fel a szoknyáját!

Zöldbéka, "dióhéjban": Nekem barna színű raktáros köpenyem volt, melynek belsejébe írtam szép nagy betűkkel, kék golyós tollal, doga íráskor csak fel kellett hajtani.
Labor gyakorlaton beszöktünk a laborba és a matt fekete műanyag munkalapra grafittal írtam fel a puskát. Olvasás egyszerű, megfelelő szögben kellett nézni. Ugyan ez a technika gyufásdobozzal is, persze a 32 évvel ezelőtti fadobozos, melynek sötétkék papírborítása volt.
Régen volt olyan toll, amin szorzótábla volt, tekergetni kellett. A benne lévő számokat tartalmazó papírhengert kellett kicserélni a puskára. Csak feltűnés nélkül kellett használni, ami nem volt túl nehéz, hisz evvel írtam.
Matek dogán azért kaptam egyest, mert észre vette a tanárnő az orosz puskát a köpenyem külső részén, mivel a belseje már betelt.
Nálunk nehéz volt a puskázás, mert a tanáraink elég rutinosak voltak a lefülelésben, ezért sokszor csak arra volt elég a puska, hogy a doga hármasnál jobb legyen. Persze nem minden tantárgyból lehetett max. dogát írni, hisz a tanár azért tudta, hogy a diák nem tud ennyit és kilógott volna a lóláb.
A puska gyártás arra is jó volt, hogy mire kidolgoztam, addig meg is tanultam, tehát csak egy biztonsági háló volt.
Így volt ez szerves kémiából a sok szerkezeti képlettel.
Ennyi dióhéjban!

Haresz a szerkóban bízott: Dolgozatkor vagy vizsgán a kedvenc zakómat vettem fel. A belső zsebe kicsit át volt alakítva. Magamra húztam az asztalt, majd bal kezemmel a zakó belsejében forgattam a puskát. Végére mindig elzsibbadt a karom. Eddig még nem buktam le vele, de zseb alja ki van vágva. Így ha beütött volna a vész, akkor elnyelte volna a zakó a puskát.

Eminens "szőr menti sztorit" küldött: A történet, ami eszembe jutott, nem annyira puskázós, de nagyon tanulságos volt. Egy nagy földrajz témazáró dolgozat előtt a tanár bejelentette, hogy a térképet lehet használni a dolgozathoz, ráadásul a dupla földrajzórát elválasztó nagyszünetben bömbölő iskolarádiót se kapcsolta le. Ehhez képest valószínűleg egyedül én figyeltem oda az órán, mert egyedül én voltam, aki a dolgozatírás napjára földrajzatlasszal felszerelkezve jelentem meg, amiből aztán persze minden választ szépen ki lehetett olvasni. Máig nem értem, hogy hagyhatták ki az osztálytársaim ezt a ziccert?
Ezen kívül csak egyszer puskáztam, már az egyetemen, mikor egy zh közben a tanár egy lepedőméretű újságot kezdett olvasni elég látványosan az asztalnál, és úgy gondoltam, hogy ez azért már ráutaló magatartás a részéről, hogy még a legbénábbak/leggyávábbak is vegyék elő a segédeszközöket... (Ja, mert én főleg azért nem puskáztam, mert azonnal rám volt írva, ha valami stiklit csináltam, túl nagy lett volna az esélye a lebukásnak. Kénytelen voltam tanulni...)


Sarah rutinos: Én a tenyerem méretéhez igazodva csináltam egy kis harmonika kinézetű puskát, ami bele fért az egyik kezembe, és a hüvelyk ujjammal tudtam lapozgatni mint egy kis könyvet. Elég sokszor megmentett az egyestől. :)

Jozkó vallomása: "Történelem hamisító" lettem másodikos gimnazista koromban- a világ leg..leg.. leg leányáért! Történelem tanárunk /Dr. PM - nyugodjék békében!/ -csodálatos ember és nagyon elegánsan öltöző úriember volt. Makulátlan öltönyt, hajtókás nadrágot viselt mindig. Szívem hölgyét ettől függetlenül megvágta volna, segítenem kellett!
Az ötletet én is úgy "vettem át": a dolgozat kidolgozott vázlatát /összehajtott papírlapot/ a padsorok között sétáló tanár úr nadrághajtókájába csúsztattam és ha nem is fürge, de komótasan lépkedő , biztos lábakon jutott el a címzetthez. Természetesen a külemény/ek/ meg volt/ak/ beszélve, többször is működött a futárposta.
Az inkriminált dolgozatnál hibáztam: nem ez Ő tételét dolgoztam ki... PM tanár úr ugyanis padsoronként más témájú dolgozat feladatot adott! Jellemző a Drágám /akkori!/ történelem tudására, hogy a tök eltérő címre is kidolgozta az én verziómat! Mondhatjuk persze azt is, hogy vakon megbízott bennem - mennyivel jobban hangzik!
Következő töri órán a tanár úr bejelentette, hogy ...kisasszony remek dolgozatot írt, csak valószínű, hogy más címre koncentrált... a puskázás gyanúja fel sem merült, a padszomszédja megint más témát dolgozott ki. Így kapott csak négyest.
Egyik érettség találkozón aztán töredelmesen beismertem a "történelemhamisítást"!
A "rendszerváltás" jócskán túltett rajtam is - kiderült, hogy nem minden úgy volt, ahogy a tankönyveinkben le volt írva!
Rehabilitálva érzem magamat!

Seawasp hosszas, empirikus megfigyelés után „lőtt": Nem volt nagy cselekedet, de akkor ez sokat ért, mint az Életbe tartó legénykének! :-D Volt az A, és B osztály, és ehhez egy tanár. Az A-val írattak egy dolgozatot, és a megfigyelésem szerint - napokkal később - a B is azokat a kérdéseket kapja majd! Egy sikeres dogit megszerezve, szóról szóra lemásoltam, és láss csodát, az 5-öst érte is! Amúgy, nem volt okom az ötösre, de csak próbának szántam, és bejött! :-D


Korábban írtuk:
Várjuk a legvadabb, legjobb, legbénább módszereket! De megoszthatják velünk a legbanálisabb lebukásuk történetét is! Sőt, várjuk a tanárok élményeit is!

Olvasóink írták

  • 2. tol 2012. október 03. 13:39
    „a puskázás alapvető szabálya, hogy 100 %-osan észre lehet venni,ha valamely tanár észre akarja venni. Ezek után mindenképpen javasolom, hogy készítsenek a nebulók puskát minden egyes dolgozat előtt, hiszen ezzel összefoglalva koncentráltan még egyszer - vagy legalább egyszer - átveszik az anyagot. A tanulás legintenzívebb formái közé tartozik a puska készítése ugyanis. Nekem különben a mandzsettapuska jött be a legjobban: csuklóra szerelve körbeforgatósan, az ing gombolóján át nézve szinte észrevehetetlen.”
  • 1. dendri 2012. október 03. 10:06
    „Komolyan ez a legfontosabb dolog a szerkesztőségben, hogy a gyerekeknek tipped adjunk? Jobb lenne nekik azt mondani, amit nekünk is mondtak a szüleink: Tanulj, én is tanultam. Ne szentesítsük a csalásokat. Így is nehéz a tanárok dolga, manapság ha nem tanul a gyerek, a tanár a hibás. Régen még a szülő volt az. Érdekesen változik a világ.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Életfogytiglant kapott a hűtőládás gyilkos

Hiába kért második esélyt a Szegedi Ítélőtáblától a 25 éves Tóth István. Tovább olvasom