Délmagyar logó

2017. 12. 16. szombat - Etelka, Aletta -1°C | 11°C Még több cikk.

Szerdai legesleg: melyik lenne a legfontosabb szegedi fejlesztés?

Szeged – Kedden megírtuk, a 2014-2020-as uniós költségvetési ciklusban Botka László polgármester tíz nagy projektet valósítana meg. Ön melyikkel kezdené?

Ön is megnézi a legújabb Star Wars epizódot?

Szavazok!

Szavazás állása
Bendegúz teljesen másképp vélekedik, mint eddig bárki: Mindenki a déli Tisza-hidat, a belváros rekonstrukcióját és a trolibuszokat emlegeti. Sajnos ez nem oldja meg Szeged legnagyobb és legégetőbb problémáját, a munkanélküliséget. A lézer-projekt és a "Tudásváros" segítségével kutatás-fejlesztésre épülő cégek, és az azok eredményeire épülő ipar telepedhetne meg hosszútávon, munkát adva a diplomástól kezdve a kétkezi munkásig egy elég széles rétegnek. A többi fejlesztés látványos lenne ugyan, és az élet bizonyos részeit egyszerűsítené, de amíg Szegeden nincs munka, addig itt nem tudnak letelepedni a fiatalok, nincs jövőkép, ami az egész régiónak nagy problémája.

Telstar ezt szeretné: A járdák és burkolatok felujitása. A jelenlegi állapot enyhén szólva is siralmas.

Zsolt listája: Ami nincs a listán: nemzetközi repülőtér, hogy regionális központ lehessünk (ezzel és a fapadosok idevonzásával a turizmus és az üzleti élet is fellendülhet). Déli Tisza-híd, hogy a reptér mellé a vasúti központ is lehessünk („minden egy helyen" mottóval). A Fő fasort Deszkkel összekötném. A belvárosban a Széchenyi teret tényleg fel kellene karolni, de nem vöröses térkövekkel, hanem az eredeti kialakításakor használt kő-árnyalattal (most mindenki képzelje el vörösben a teret, az eredetihez hasonló szürkés térkő lehetne a jobb választás). Bartók téret nem hagynám ki, parkosítanám plusz egy rendőrségi bódét helyeznék oda. Illetve a Mars térről nem költöztetném el a pályaudvart.

v.imre is „Déli Tisza-híd-fan": A Déli Tisza-híd megépítése lenne a legfontosabb a következők miatt. Először is a belváros megszabadulna az ott átmenő gépjármű forgalom többségétől. Ekkor vehetné kezdetét a belváros rekonstrukciója. Másrészt a Boszorkány sziget és a megszüntethető volt Tisza-pályaudvar hatalmas területével a város nagy bevételeket eredményező telekügyleteket indíthatna. A város centrumához ez sokkal közelibb, elérhetőbb terület, mint a jelenleg észak felé való terjeszkedés iránya.

Bálint Péter nem rövidlátó: Hosszútávú stratégia szempontjából 1. nemzteközi járatok fogadására alkalkmas repülőtér építése, 2. magas hozzáadott értéket előállító iparágakat támogató tudományos és innovációs központ és 3. déli Tisza köz- és vasúti híd.

Városépítő nagyban gondolkodik: Szerintem egy átfogó belvárosi rehabilitációra volna szükség, amely kiterjedne az épületek felújítására, a Széchenyi tér, és annak vonulatának szélességében sétáló-, és vegyes forgalmi utcák kiépítésére volna szükség, hiszen a város ezen részén találhatók a legtöbb, és legszebb látnivalók, amelyek most elég pocsékul néznek ki.

Saturnus így vélekedik: Déli Tisza-híd, rakpartfejlesztés, intermodális központ, klinikai központ, új trolibuszok. Mindenféleképpen a Déli Tisza-híd a legeslegfontosabb gazdasági érdek Szeged fejlődésének. Utána a lézerközpont. És a Szegedet körülvevő községek integrálása Szeged életterébe közelebb hozni a falvakat! Röszke, Zsombó, Domaszék, például. Szerintem nagy hiba volt és politikai manipuláció Zsombó Mórahalomhoz csatolása járási ügyben.

Szilvi bringásként tekint kérdésünkre: Szerintem végre ki kellene építeni a városban a teljes bicikliúthálózatot. Hihetetlen, hogy ekkora városban, mint Szeged, ez a probléma még mindig nincs megoldva, pedig évről-évre több a biciklis.

Niki két dolgot szeretne fejleszteni: A Mars tér felújítása, valamint a külső városrészben a kerékpárutak fejlesztése.

Lukrécia véleménye: A Led-es világítás korszerűsítést választottam. Miért? A felkínált listán egyedül ezt találtam hatékonyság szempontjából előrevivőnek. A geotermikus fejlesztést választottam volna a „Botka-listából", de itt nem volt felsorolva. A saját listám szerint mindenképpen egy nagy termelő cég számára írtam volna ki egy támogatási formát. A centrum gödör, Budalakk terület, és hasonló régi öskövületek nyomainak eltüntetése is prioritást kapna. Botka-listán szereplő dolgok nem megfelelőek számomra. (Kedves Lukrécia: szerepel a listán a geotermikus fejlesztés, Biomassza kazánok telepítése néven - a szerk.)

Farkas András is mást fejlesztene: Szerintem egy repülőtéri normális leszállópálya építésere lenne szükség, ami megváltoztatná Szeged gazdasági, turisztikai, kereskedelmi életét, és a várost bekapcsolná Európa és a világ vérkeringésébe.

Gábor rögtön két, az eredeti listán nem szereplő projektet javasol: A szegedi vár mögötti ásatási gödröt kéne eltüntetni, hasonlóan a Centrum mögötti gödörhöz.


Korábban írtuk:
Már fel sem tűnik, hogy folyamatosan átépítenek, felújítanak Szegeden – szerencsére. A következő uniós ciklusban megvalósítandó közül melyik volna a legfontosabb? Szavazzon, illetve a lenti űrlap segítségével állítson fel sorrendet a projektek között! Melyik az, amelyért foggal-körömmel harcoljon a polgármester, van-e olyan, amelyik nélkül kibírja? Esetleg valami kimaradt? Írja meg javaslatát!

Olvasóink írták

  • 9. mfos 2012. szeptember 20. 15:04
    „jó tervek ezek, de tényleg kimaradt a közlekedés egészének átszervezése és olyan kerékpárutak kialakítása, amin normálisan lehet közlekedni se autóst, se gyalogost nem zavarva (és viszont), amin el lehet férni és biztonságos, ill. ami(ke)n keresztül a várost széltében-hosszában át lehet tekerni. Hogy pl. ne kelljen leszállni fél percenként a zebráknál, vagy használni a járdát, meg fizetni a bűntiket ezért... Nem akarom folytatni, de ezt fel lehetne tenni bónuszként, 11. programként!

    Amúgy szerintem a LED-es világítást, vagy a biomassza kazánokat kellene elsőnek, amikkel sejtésem szerint pénzt lehetne megspórolni és idővel a többi projektbe transzferálni.”
  • 8. Erko91 2012. szeptember 20. 14:11
    „7. vuk 2012.09.20. 08:26
    Most éppen nem a piac részére gondoltam (persze szép meg minden) De nézzük meg a buszpályaudvar és környékét és az utat a környéken?! A trolik buszok alig tudnak már beállni a megállóba mert nincs alattuk útréteg.”
  • 7. vuk 2012. szeptember 20. 08:26
    „6. Erko91 2012.09.19. 21:09
    te aludtal eddig? a mars ter nagy reszet eppen nemreg ujitottak fel”
  • 6. Erko91 2012. szeptember 19. 21:09
    „Szerintem a Mars tér is elég rossz állapotban van...Sőt megkockáztatom hogy a legrosszabb állapotú környék és rontja a városképet. Azt mikor fogják felújítani? Mintha csak kerülgetnék...”
  • 5. Vakantanka 2012. szeptember 19. 19:16
    „Déli Tisza-híd - 48%
    de ha nem lesz hova átmenni akkor mire szavaztok???”
  • 4. UtólagKapitány 2012. szeptember 19. 17:14
    „A legfontosabb fejlesztés a munkahelyteremtés legyen!”
  • 3. sobrij1 2012. szeptember 19. 16:18
    „Munkahely, munkahely, munkahely, magas bérek!!!”
  • 2. zehn 2012. szeptember 19. 13:54
    „A rakpart és a Széchényi tér nagyon kilóg. Az előbbi egyenesen borzalmas. Lehangoló, sivár ,szürke. A Stefániai parkrész, kavicsos cipőromboló sétáló útjai elavultak, 50 es 60 as éveket idéz. Széchényi tér burkolata leromlott csúnya,nem különben a szökőkút és környezete. A Pásztor János féle szobrok gyönyörűek, de egy igényesebb és szebb szökőt érdemelnének.Akár két különállót, mondjuk egymással szemben és akkor a Városháza előtt, teret lehetne kialakítani. Egykor volt ilyen terv,az is maradt,szokás szerint. LED úgyis lesz,mert ezt nem kerülhetjük meg. Ez a jövő és olcsóbb üzemű is. A gázlámpákat is leváltottuk egykor.”
  • 1. vuk 2012. szeptember 19. 11:40
    „"Szerintem végre ki kellene építeni a városban a teljes bicikliúthálózatot."
    Jaj csak azt ne... Inkabb szuntessek meg a nagy reszet... Lassan mar lehtetlen kozlekedni a sok (keskeny, rossz minosegu ellenben kotelezo) kerekparut miatt. Persze ha nem lesz kotelezo hasznalni felolem annyit epitenek amennyit akarnak.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Se felelés, se dolgozat a szakiskolákban

Az új szakiskolai tanterv szerint a diákok gyakorlati oktatására kell a hangsúlyt fektetni - csak heti egy magyar-, illetve matematikaórájuk lenne. Tovább olvasom