Délmagyar logó

2018. 02. 21. szerda - Eleonóra 0°C | 4°C Még több cikk.

Szünidei heringbuli a villamoson

Szeged - Csuklós szerelvénnyel közlekedik a héten a 3-as és a 4-es villamos, ami káoszt okoz a Centrum megállóban. Az egyetemistáknak nincs őszi szünete, az idősebbek pedig reggel gondozzák a sírokat.
– Eddig is óriási volt a tömeg reggelenként, de ez az állapot egyszerűen tarthatatlan – emelte fel a hangját tegnap reggel egy idős hölgy a Centrum megállónál, miután nem fért fel a 4-es villamosra. Előtte egy férfi lábára kis híján rácsukódott a jármű ajtaja, egy fiatalembernek majdnem a hátizsákja bánta a felszállást.

Egy betelefonáló olvasónk szerint a héten minden reggel hasonlóan telik ebben a megállóban körülbelül fél 8-tól fél 10-ig. Ilyenkor már az amúgy is tömött villamosokra próbálnak még többen feljutni. Egyetlen szerelvénnyel közlekednek a járatok.

Sokan akarnak felszállni a 4-esre a Centrumnál – pedig már szinte tele van a villamos. Fotó: Frank Yvette
Sokan akarnak felszállni a 4-esre a Centrumnál – pedig már szinte tele van a villamos.
Fotó: Frank Yvette

Az idős nő, aki nem fért fel, az alsóvárosi temetőbe indult, hogy szerettei sírját rendbe tegye a hétvége előtt. Elmondta, nem érti, hogy miért csak egy csuklós szerelvény érkezik, amikor a járművek tele vannak fiatallal, időssel, munkába igyekvő emberrel. Miért nem tudnak két szerelvényt küldeni? – tette fel a kérdést az asszony. Beszélgetésünk közben egy 3-as is megállt előttünk, szintén tömve. A következő 4-esre együtt szálltunk fel, mozdulni sem lehetett a tömegben.

– A Centrumtól Kecskés felé nem jár túl sok iskolás. Egyetemista viszont annál több – fejtette meg a tömeg okát a villamoson egy bölcsészhallgató. Náluk a decemberben esedékes szénszünet miatt nem tartanak őszi szünetet. A reggel 8-as, fél 9-es órákra sokan a 4-essel érkeznek, a Petőfi Sándor sugárúton szállnak le, az egyetemhez legközelebbi megállóban.

– Kicsit unom már a heringbulit, de szerintem nem én vagyok az egyetlen. Sajnálom az időseket, akik a temetőbe igyekeznek, de megérthetnék, hogy nekünk muszáj beérni az órára. Kicsit később, a délelőtti órákban is rendezhetnék a sírokat – mondta az egyetemista Katona Tamás.

SZKT: előfordulhat utaslemaradás

A jelenlegi menetrendben a 4-es vonalunkon 6 szerelvény közlekedik, ezek az esetek többségében csatolt szerelvények, jelenleg társaságunk nem rendelkezik nagyobb befogadóképességű járművel – tudtuk meg Tóth István Tibortól, az SZKT igazgatójától. Hozzátette, előfordul, hogy a csatolt szerelvények helyett csuklós jármű közlekedik a vonalon, akkor, ha a csatolt szerelvények közül valamelyik meghibásodik. Megtudtuk, a 3-as vonalon 7 csuklós villamos közlekedik, amelyek a jelenlegi utasforgalomnak megfelelnek. – Előfordul, hogy a reggeli csúcsidőben, jellemzően 7 és 8 óra között a járműveink zsúfoltak, azok kihasználtsága megközelíti a 100 százalékot, és lemarad az utas a járműről. Ilyenkor a forgalomirányítás igyekszik tartalékjárművet beállítani a vonalra, hogy csökkentse a zsúfoltságot. Tóth István Tibor elmondta, hogy társaságukhoz nem érkezett bejelentés utaslemaradásról sem a járművezetők, sem az utasok részéről a 3-as, illetve a 4-es vonalon. Az igazgató arra kéri az utasokat, hogy jelezzék, ha nem férnének fel. – Ebben az esetben fordulhatunk a városhoz, hogy engedélyezze a menetrend sűrítését. Társaságunk csak az önkormányzat által megrendelt menetrendet teljesítheti, attól eltérni csak különösen indokolt esetben lehet.

Olvasóink írták

70 hozzászólás
  • 70. ifj. Nagy Gábor 2013. november 01. 23:04
    „61. szatyi
    "Neked is leírom, mert látom, hogy te sem érted, hogy miről beszélek!
    Azért, mert van egy el....t tömegközlekedési rendszer amely kedvezményeket ad embercsoportoknak, nem azokat kell ekézni, akik -megérthető módon- igénybe veszik ezt a kapott kedvezményt!"

    Szerintem pedig te nem értesz engem: én nem a kedvezményt igénybevevőket ekéztem, hanem éppen az "el....t tömegközlekedési rendszer" módosítására írtam le egy lehetőséget, amely az "el....t"-ség mértékét csökkentené.”
  • 69. bzoli-41 2013. november 01. 22:40
    „Ezért járhatnának még az FVV Bengálik...”
  • 68. zoolii 2013. november 01. 18:53
    „47. Ferrer
    Szüleid nem lennének rád büszkék, ha ezt olvasnák...”
  • 67. queenmargareth1 2013. november 01. 18:32
    „az én diákkoromban amikor 98 ft volt a villamos-troli bérlet, 4-6 percenként járt az 1-es.Éjszaka is közlekedett!!!akkor, hogy tudták megoldani?és nem voltak üresek.”
  • 66. állatbarát3 2013. november 01. 18:24
    „22. J.G. 2013.10.31. 11:46
    Egyetértek a gondolatmeneteddel.

    31. szatyi 2013.10.31. 14:08
    Senki nem akarja lerugdosni a nyugdíjasokat,csak a diákok és az aktív dolgozók időhöz vannak kötve.”
  • 65. J.G. 2013. november 01. 12:38
    „Nekem az a gyanum, hogy ez is csak a biciklizesnek fog kedvezni. Ez persze nem baj :)”
  • 64. 3ikutas 2013. november 01. 11:39
    „Csak annyit szeretnék megkérdezni minden hozzászólótól,hogy ha a péknek is úgy kellene adni a kenyeret a zembereknek, ahogy a közösségi közlekedést igénybe lehet venni, akkor vajon hány nap után dobná be a törölközőt? Egy hétig se bírná. Mint minden másnak, úgy a közösségi közlekedésnek is ÁRA van, mégpedig nem csekély, és ha ezt folyamatosan a bekerülési költség kb. 40%-áért értékesíti, akkor ez soha nem lesz jobb, csak rosszabb. Az egyik ilyen cégnek évek óta tartozik Állam bácsi az árkiegészítésekkel, nagyságrendileg közel 1 mrd. Ft- tal .Talán ha mindenki megfizetné a teljes árat, akkor lehetne színvonalasabb is, pusztán annál az egyszerű oknál fogva, hogy jelentősen lecsökkenne feleslegesen utazgatók száma, mert akkor lehet nem érné meg húsz forintért elmenni a város másik végébe, naponta többször, mint most ingyen!!!!!!!!!!!!!!!!”
  • 63. Zotya100 2013. november 01. 11:17
    „Csak tájékoztatásul: A Rádió 88-ban hallottam a hét elején (de lehet, hogy a múlt hét végefelé), hogy hétfőtől- csütörtökig (tehát okt. 28-31-ig) iskolaszüneti munkanap, november 1-től (mától) nov. 3-ig, tehát vasárnapig pedig munkaszüneti nap szerint jár a tömegközlekedés. Ez sajnos mindkét esetben ritkított járatokat jelent.
    Külön temetői járat pedig van: meglepődve láttam a napokban kiírva Makkoson, az Ortutay megállóban, hogy ott is föl lehet szállni egy temetői körjáratra, ami több temetőt is érint, -- ha jól emlékszem, óránként indul.”
  • 62. J.G. 2013. november 01. 10:18
    „61. szatyi 2013.11.01. 09:36

    Na itt ket dolog van: (en legalabbis) nem a nyugdijasokat hibaztatom, hanem a rendszert.
    De ha mar a rendszer rossz, es nem hajlandoak megvaltoztatni, akkor azert lehetne annyi jozan felismeri kepesseg egyesekben, hogy a kora reggeli tomegben nem indulok neki, hacsak nincs fontos dolgom es raerek kesobb menni. Nem?...”
  • 61. szatyi 2013. november 01. 09:36
    „"52. ifj. Nagy Gábor 2013.11.01. 00:09 "

    Neked is leírom, mert látom, hogy te sem érted, hogy miről beszélek!

    Azért, mert van egy el....t tömegközlekedési rendszer amely kedvezményeket ad embercsoportoknak, nem azokat kell ekézni, akik -megérthető módon- igénybe veszik ezt a kapott kedvezményt!
    És ebben az összefüggésben semmi köze az SZKT-nek a temetőhöz!
    Azt is mondhatnám, hogy demagóggá váltál, nem így ismertelek meg eddigi kommentjeid alapján!”
  • 60. J.G. 2013. november 01. 09:36
    „56. csonakos 2013.11.01. 07:35
    A ketto egyutt. En most a rendszer bevezeteset nem csak helyi kozlekedesre ertem, hanem mindenre: vonatok is, tavolsagu buszok is. Itt nem bitzos, hogy lehet am suriteni! Arra mindenkepp szukseg van, hogy aki raer kesobb is, menjen kesobb. Erre pedig nem szepszoval kell hatni, hanem penztarcaval.”
  • 59. vmagdi 2013. november 01. 09:32
    „egyébként nem csak a nyugdijasoknak, hanem az egyetemistaknak is kedvezmenyes az utazas, raadasul a hallgatok orabeosztasa nem ugy muxik, hogy 8tol.. hanem bizony delben is sokan kozlekednek karok, kollegiumok kozott... raadasul nem a "nyuggerek" adjak az orvosoknal az idopontokat, nem ok osztjak be a hivatali idoket, szoval a kozlekedesnek minden napszakban ki kell szolgalnia mindenkit ha mar az a neve, hogy kozossegi kozlekedes.. sajnos kalmarur irrealisan hozzaertes nelkul dilettans modon beleavatkozik olyanba amihez nem ert.. . mar egyebkent is zsufolt volt a kozlekedes, ezt meg rosszabba tette a nagy otletevel.”
  • 58. vmagdi 2013. november 01. 09:22
    „az utasok jelezzék, ha nem férnek fel? ez nonszensz... egyébként a 9-es troli hasonló, hála a nagyokos kalmárnak, aki megritkította a járatokat”
  • 57. polo 2013. november 01. 08:18
    „47. Ferrer 2013.10.31. 23:01
    Igazadvan így gondolkodnak. Mert ő 40 éve igaz elismerésre méltó de akkor iskolázatlanul 14-15 évesen berakták a gyárban a szalag mellé dolgozni, de ezt elfelejtik.”
  • 56. csonakos 2013. november 01. 07:35
    „45. J.G. 2013.10.31. 18:01
    Esetleg járatsűrítés? Hallottad már ezt a szót? Adott keresztmetszeten úgy tudom elszállítani az adott tömeget ha sűrűbben járatom 24 pecnél a járműveket! Még csak több villamos sem kellene hozzá pl a háromas vonalán csak amíg igényli a "tömeg" végigjáratni a 3F-es vonalán! Igaz a sűrűbben járatás az 1-2-4- es vonalán is! Van még egy jó pár bengáli ami addig előjöhetne meg nosztalgia járat is van. Csak akarat kérdése lenne a megoldás. No, meg nem focistadionokra magán kisvasútra kellene költeni az adózók pénzét!”
  • 55. f.gabriella 2013. november 01. 07:13
    „Méregdrága jegy és bérletárak mellé csapnivaló szolgáltatás jár.Ezt még nem látja be a vezetőség addig ez mindig is probléma marad,és nemcsak a villamosokon.Órákig tudnám ecsetelni mi folyik nap mint nap a dorozsmai járatokon.”
  • 54. joy 2013. november 01. 06:57
    „47!
    Miért kell hazug rágalmakat gyártani?
    Ezt a tahóságot hagyd meg a v.ezér és bandájának, ők jobban művelik!”
  • 53. joy 2013. november 01. 06:54
    „Csakhogy az önkormányzat által megrendelt menetteljesítményt úgy is lehet pontosan teljesíteni, hogy a kiemelt forgalmú időszakokban, napokon nagyobb, a szédelgős időszakokban kisebb járgányt küldünk a frekventált vonalakra.
    Ilyen a halottak napja, és a Mindenszentek ünnepe.”
  • 52. ifj. Nagy Gábor 2013. november 01. 00:09
    „46. szatyi
    "De te sem! Eltekintve attól, hogy a nyugdíjrendszernek semmi köze ehhez, nem tudtál meggyőzni!
    Van a város egy elbaltázott tömegközlekedési rendszerrel, menetrenddel, forgalomszervezéssel, kedvezményekkel.
    Ezeket a hiányosságokat miért kívánjátok embercsoportok korlátozásával orvosolni, hiszen nem ők tehetnek róla!"

    Egy hasonló példával élve a mai emberek nem tehetnek pl. arról, hogy 1879-ben még nem terveztek az autóval, amikor a városszerkezetet kialakították, de a mostani kereslet-kínálat rendszerében őket kell ezügyben szabályozás (parkolási díjak) alá vetni, hogy működőképes legyen a rendszer.

    A tömegközlekedést bárki használhatja az utazási feltételek szerint. Az utazási feltételekben jelenleg van egy pozitívan diszkriminált csoport, amely ingyen utazhat. Azt gondolom, a reálisan és nem indulatból és ész nélkül kommentelők részéről teljesen jogos egy olyan felvetés, hogy a szabályozástechnikával befolyásoljuk a tömegközlekedési járművek terhelésének egyenletességét oly módon, hogy a pozitív diszkriminációt csökkentjük vagy megszüntetjük a legterheltebb időszakban, ezzel az ingyen utazókat arra késztetve, hogy _átgondolják_, melyik utazásuk _valóban_ halaszthatatlan és csak azt tegyék a reggeli csúcsban!

    _Szerintem_ az SZTK ilyen, a temető nem.”
  • 51. ifj. Nagy Gábor 2013. október 31. 23:28
    „38. joy
    "Jé?
    Én azt reméltem, a Holtak napja, és a Mindenszentek ünnepe megérdemli, hogy a temetői csúcsforgalmat PESA-kkal teszik némileg könnyebbé.
    Deltázni tudnának, hiszen láttam a 3-ason próbázni őket."

    3-ason valóban láthattad. Sajnos a temetőbe a 3F-es és a 4-es visz, azokra viszont a pályaállapotok miatt tudtommal nem engedik őket.

    De tavaly legalább volt csatolt a 3F-en, hátha lesz idén is...”
70 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fürdőköpenyes hölgy: ˝egy sima intézkedés volt˝

Több olvasónk jelezte, hogy ő is látta sétálni a fürdőköpenyes hölgyet a városban. Tovább olvasom