Délmagyar logó

2017. 04. 25. kedd - Márk 6°C | 20°C Még több cikk.

Terepjáró miatt fékezett a villamos - csigolyája tört egy utasnak

Szeged – Villamos elé hajtott egy terepjáró Szegeden a belvárosban kedden kora reggel. Az egyik utas súlyosan megsérült - a rendőrség keresi az autó vezetőjét.
Több kamera is rögzíthette a reggeli balesetet okozó terepjárót, ugyanis mind a Viktor Hugo és a Kelemen utca, mind pedig a Kelemen utca és Klauzál tér sarkán látható ilyen szerkezet. Az egyik felvevő a Latin negyed szaküzlethez tartozik, ahol kérdésünkre elmondták, a kamera folyamatosan üzemel és belátja a Viktor Hugo utcát. Azt mondták, amennyiben a rendőrség kéri, természetesen rendelkezésükre bocsátják a felvételt.

Szintén a Kelemen utcát figyeli az Oroszlán utca sarkán lévő Axa térfigyelője, valamint a román konzulátusé is – ez nagy valószínűséggel folyamatosan működik. És hogy kamerákból ne legyen elég, a Kölcsey utca sarkán lévő üzleté is látja a villamospályát, így csaknem fél tucat kamera rögzíthette a terepjárót, plusz a Somogyi utca sarkán felszerelt is.


Kamerák a belvárosban nagyobb térképen való megjelenítése
Kékkel jelöltük a belvárosban látott kamerákat. Vajon melyik rögízette a terepjáró mozgását?


Mind a Kölcsey, mind a Somogyi utca sarki kameráról azt mondják az üzletben dolgozók, hogy nem működik, így felvételt sem készíthettek. Viszont a Somogyi utca Dugonics téren átvezető szakaszára a hétvégi forgalomcsillapítás miatt több kamera is figyel...

Ha egyenesen ment tovább az autó a Nagyállomás irányába, akkor a Zrínyi utcai non-stop kamerája rögzíthette, ha a Dóm tér felé, akkor vagy a Fekete házé, vagy az új szállodáé.

Korábban írtuk:

A villamos 6 óra 23 perckor a Kelemen utcában a Széchenyi tér felé tartott, amikor a Victor Hugo utcából kihajtott elé egy terepjáró. A villamos vezetője vészfékezett, emiatt elesett az egyik utas, akit a mentők kórházba vittek. - A kocsi vezetője nem állt meg, hanem azonnal tovább hajtott - tudtuk meg Szenti Szabolcstól, a rendőrség ügyeletes szóvivőjétől.

Információnk szerint az utas súlyos, nyolc napon túl gyógyuló sérülést szenvedett - eltört a csigolyája. A rendőrség kéri a terepjáró vezetőjét, illetve azt, aki látta a balesetet, hogy jelentkezzen a Szegedi Rendőrkapitányságon, vagy hívja a 107-es segélyhívót.

Olvasóink írták

86 hozzászólás
  • 86. Roland1000 2013. május 11. 17:22
    „Viszont!:-)”
  • 85. partizánok 2013. május 09. 15:36
    „Köszönöm,hogy meg tudtuk beszélni.
    És annak is örülök,hogy vannak normális emberek is Mo.-on,akik kulturáltan tudnak vitázni, viselkedni,közlekedni és beszélgetni.
    További szép napot!

    :-)”
  • 84. Roland1000 2013. május 09. 14:59
    „Partizánok! Értelek, megértelek és egyetértek. Én csak nem éreztem olyan sértőnek Berlusconi szavait, amennyire te. Mert van baj a közlekedési kultúránkkal, de az is igaz, hogy a többi ország közlekedési kultúrájával is van. És sok jó tapasztalatom is van itthon, ahogy rossz is.

    Volt egy esetem Németországban. Hosszú kocsisor állt az autópályán, és nagyon kellett volna sietnem, mert időre mentem valahova. Ott dekkoltunk az úton vagy másfél órát, és mivel a kocsimban van egy indításgátló, és egy kis izét egy bizonyos hely fölött el kell húzni, hogy a kocsit el lehessen indítani. Mikor végre elindulhattunk, akkor az a kis micsoda kiesett a kezemből és beesett a jobb oldali ülés alá. Meg kellett keresnem. Azt a dudálást, amit a mögöttem álló német milliomos sz.házi művelt, hát azt érdemes lett volna videóra venni. Gondolom, felháborodott azon, hogy még vagy 10 másodpercet rá kell húzni a másfél órára... Hát, uralkodnom kellett magamon, hogy csak dudáljak és mutogassam azt a bizgentyűt, hogy azt kerestem. Legszívesebben orrba gyűrtem volna.

    De Bécsben is volt olyan eset, amikor bemutatkozott az egyik osztrák sofőr, hogy mekkora surmó. De ugyanakkor mind Németországban, mind Ausztriában voltak jó tapasztalatim is és voltak, akik maximálisan segíteni próbáltak, vagy előzékenyek voltak, ha azt kértem. Ahogy írod: mindenhol vannak ilyenek és olyanok is.

    Belenéztem a filmbe, aminek a linkjét betetted a kommentedbe, de nem vagyok hajlandó végignézni, mert csak felhúzom magam.

    Tudjuk jól, hogy az emberiség pár százaléka teszi tönkre és juttatja éhkoppra az összes többit. Az a pár százalék, amelyiknek semmi nem elég, mert ha 10000 életük lenne, akkor sem tudnák felélni a vagyonukat. Hülyének lehet nézni bennünket, de attól még látjuk, hogy mi történik. És folyamatosan mi vagyunk előítéletességgel vádolva. Mi, akiket megdögleszt a pár százalék. Nem nézem meg a filmet, mert anélkül is tudom, hogy mi a helyzet és hogy milyen undorító irányba halad ez a világ. Ez az az irány, ami nem kedvez a családoknak sem, és semminek, ami igazi érték.”
  • 83. bumbus 2013. május 09. 13:49
    „" "Mindenki jobb,mint mi!"-szólt a suttogó propaganda.
    EZ koránt sincs így. "
    az osztrák vezetési kultúráról van több, mint 30 éves napi szintű tapasztalatom: csak egy apró dolog, ha egy osztrákot beengedsz magad elé udvariasságból, soha de soha nem köszöni meg, biztos benne hogy csak elaludtál és ő ügyesen be tudott vágni eléd...”
  • 82. partizánok 2013. május 09. 11:46
    „74. Roland1000 2013.05.08. 10:14

    "Partizánok! Szerintem te eltévesztetted a cikket... Berlusconi nem írt semmi olyat, ami a magyarságunkban sérthetne bennünket, vagy védekezésre késztetne oly módon, ahogy arra te utalgatsz. Ez a cikk egy balesetről szól és hogy te miképp jutottál el ide, azt nem értem. "

    Nem én hoztam ide a "témát". Lásd: --->>>29. Berlusconi 2013.05.07. 12:54
    "Az a baj, hogy hazánkban nincs közlekedési kultúra,"
    "Próbáljunk végre legalább a közlekedési "kultúránkkal" Európa felé tartani!!!"

    Tudod mi az érdekes?
    A bezzeg nyugati pógárok sokkal jobb véleménnyel vannak rólunk,mint mi magunk.
    Jobban mondva mint itt pár hazafi. Lásd fent.
    Egyébként, ezt is a 40 év agymosásának tudom be:
    "Mindenki jobb,mint mi!"-szólt a suttogó propaganda.
    EZ koránt sincs így.
    Én is éltem több országban.Tapasztaltam.
    Mindenhol vannak hülyeségek,ostobák.
    Minden országnak vannak pozitívumai és negatívumai.
    Egy népre,országra kijelenteni,hogy csak rossz és ezt folyamatosan kiemelni,sulykolni,enyhén szólva is rosszindulatot és ostoba gondolkodásmódot feltételez .
    Gondolom ebben egyetértünk?

    "Szégyelljék magukat azok, akik úgy igazgatták az országot, hogy a magyar embernek külföldön kell keresnie a boldogulást, és nehogy ,ár annak kelljen, akik nem nyugszanak bele, hogy nincs! "

    Ebben egyetértünk.
    Sajnos ez mostanság össz Európai(globális) "divat", nem kizárólag magyar jelenség, bármennyire is szeretnék egyesek ezt annak beállítani.
    (Természetesen ez nem mentesíti a (mindkét oldali) hazai politikai elit felelősségét IS.)
    Akiknek MÉG esetleg szégyenkeznie kellene NAGYON , itt megtalálod:
    http://www.youtube.com/watch?v=is3QjXmq1h0

    "Emberek milliói maradtak munka nélkül, vesztették el otthonukat, és csaknem mindenüket a válságban"”
  • 81. Sándor77 2013. május 09. 09:02
    „Szerintem kicsit elszabadultak az indulatok és mindenkit a saját nézőpontja vezérel, pedig ha elvonatkoztatunk egy kicsit akkor nem olyan bonyolult ezt megítélni.
    Az elsőbbségadás közben, az előnyben lévő járművet zavarni és akadályozni szabad, csak a veszélyeztetés tilos!Kivéve villamos és gyalogos. Ha nekik van elsőbbségük, őket még zavarni sem lehet!(tehát akadályozni és veszélyeztetni pláne tilos). Ha már a villamosnál tartunk azt is megjegyezném, hogy azt is kevesen tudják, hogy a villamosnak akkor is elsőbbsége van ha a körfogalomba bemegy és kifelé jövet is.
    Ezt nem csak úgy hóbortból adták meg neki hanem egy fém sínen közlekedő fém kerekekkel rendelkező járműnek egészen más a féktulajdonsága mint egy gumikerekes járműnek.
    Itt egyértelmű, hogy a villamos zavarás fogalmát bőven kimerítette az elé kanyarodó jármű (mindegy hogy terepjáró vagy kerékpár)
    Mivel az elsőbbség meg nem adásából személyi sérülés is történt így természetes, hogy még súlyosabb az ügy.”
  • 80. acidrain 2013. május 08. 15:54
    „Nincs terepjáróm, de egyáltalán nem tudom, hogy

    - miután nincs vészfékező hang vagy sziréna
    - nem történt koccanás, se baleset

    MIÉRT állt volna meg a gonosz szemét rohadék terepjáró vezetője az út közepén????
    Kiszálljon megkérdezni - elállva az utat - hogy az előbbi manőver miatt történt-e személyi sérülés a villamoson? KOMOLYAN?

    Az nem lehet, hogy a balfék sofőr megijedt és beletaposott - egy rutinosabb róka meg simán lassított volna - de félti az állását és azért a terepjárós a hibás?
    <moderálva>”
  • 79. uborka 2013. május 08. 12:07
    „Nekem az alfámat egy szervízből el lopták, 2 éve ennek a dolognak. A rendőrségi épület előtt állt sűrűn!!! Aki el lopta az is azt mondta,hogy egy rendőrnek lett oda adva napi bérért.. A vizsgálat alatt ez a dolog nem került bele a jegyzőkönyvbe, mondván itt senki nem használt alfa rómeót. Aki kölcsön adta, fiatal káder volt, de rejtélyes módon meg halt, igy tényleg fölösleges lett volna beleírni a jegyzőkönyvbe. Azon gondolkozom,hogy , ha ilyen dolgok történnek,hogy nincs róla semmi fotó, kamera nem rögzítette, talán nem egy , vagy több rendőr bérel ilyen járművet????? Nem állítom, véletlenül sem, hiszen a tények végül is ilyen dolgokat is alátámasztanak, vagy nem?? Az én estem miatt csak tapogatódzom????????”
  • 78. Roland1000 2013. május 08. 10:43
    „Acidrain! Tudod, hiába lehet lassan csak terepjárókkal közlekedni - de nem így van -, mert a legtöbb embernek lassan még Trabantra sem lesz pénze... Úgyhogy kérlek, nehogy már elkezdd sajnáltatni a terepjárósokat! Örüljenek, hogy a többi autóshoz képest kényelmesen tudják átvészelni a kátyús utakon történő utazást, és legalább az elsőbbséget adják már meg! Illetve adjátok..., mert feltételezem, hogy te is a terepjárósok táborát erősíted.”
  • 77. Roland1000 2013. május 08. 10:29
    „Acidrain! Az utas balesetet szenvedett. A busz belsejében történt a baleset. Te nem olvastad a cikket? És igen, ha Trabantos miatt fékezett volna a villamos, én akkor is ennyire fel lennék háborodva.”
  • 76. acidrain 2013. május 08. 10:21
    „"A reggeli balesetet okozó terepjárót" ha a két jármű nem ütközött össze, akkor hol a baleset?

    Ha nem a terepjárós, hanem egy trabant miatt vészfékezett volna a villamos, akkor is ekkora lenne a felháborodás???

    Szeged útjaira lassan már csak terepjárókkal meg crossoverekkel biztonságos ráhajtani a millió kátyú miatt.”
  • 75. Roland1000 2013. május 08. 10:19
    „Qrumpli! Na igen, de ezt a bíróságon ne nagyon erőltesd, ha balesetet okozol! Nem hinném, hogy a bíró értékelni fogja...

    Persze, a KRESZ előírja, hogy úgy kell vezetni, hogy számítani kell arra, hogy a másik nem adja meg az elsőbbséget, de folyamatosan, megállás nélkül így vezetni, elég fárasztó, főleg ott, ahol egymást követik a kereszteződések. És be is robbanhat eléd valaki...

    Szofja, azért kell felfújni az esetet, mert egy utas lehet, hogy élete végéig nyögi az utazás következményeit. És ahogy a csigolyája eltört, a nyaka is kitörhetett volna - véletlenül. Nem? Te még nem hallottál olyanról, hogy valaki kapott egy maflást egy buliban, és elesvén úgy verte be a fejét, hogy a helyszínen meghalt? Én tudok ilyen esetről...”
  • 74. Roland1000 2013. május 08. 10:14
    „Partizánok! Szerintem te eltévesztetted a cikket... Berlusconi nem írt semmi olyat, ami a magyarságunkban sérthetne bennünket, vagy védekezésre késztetne oly módon, ahogy arra te utalgatsz. Ez a cikk egy balesetről szól és hogy te miképp jutottál el ide, azt nem értem.

    Berlusconi kint van, de érdekli, ami itt történik... Ez azért határozottan jó pont, vagy nem? Sokan kényszerülnek elhagyni ezt az országot, hogy boldogulni tudjanak - és nem mind hagyja el végleg, csak nem a magyar minimálbért akarják keresni, hanem az osztrák, német, angol valamelyikét, mert az minimum ötször annyi, és amikor hazajönnek, akkor tudnak adni belőle a családnak, költhetnek a lakásukra, meg tudják akadályozni belőle, hogy a bank elvigye az otthonukat, kocsijukat... Szégyelljék magukat azok, akik úgy igazgatták az országot, hogy a magyar embernek külföldön kell keresnie a boldogulást, és nehogy ,ár annak kelljen, akik nem nyugszanak bele, hogy nincs!

    Nem ismerem Berlusconit, fogalmam sincs, hogy hány éves és ki ő, de szerintem semmi elítélendőt nem írt.”
  • 73. Roland1000 2013. május 08. 10:07
    „És nem lenne vita, ha a villamosokban is működne fedélzeti kamera... Akkor nincs vita, csak meg kell nézni a felvételt. Ez lenne az érdeke az utazási társaságnak, a sofőrnek és az utasoknak is..., és talán a többi közlekedő is megadná az elsőbbséget, ha tudná, hogy felvétel készül a szabálytalanságról.

    Itt is nagy szerepe van és lenne a megelőzésnek...”
  • 72. Roland1000 2013. május 08. 10:04
    „Végre! Mivel a baleset a villamos belsejében volt, és azt nem észlelhette a terepjárós, így hogy lenne már ez cserbenhagyás?

    Egyébként meg, mindannyian csak okoskodni tudnunk. Nem tudjuk, hogy a terepjárós mennyiben késztette fékezésre a villamosvezetőt és az nem fékezett-e indokolatlanul nagyot - mert a sofőrök néha bizony nem nagyon veszik figyelembe a vezetéskor, hogy mögötte pl. a buszon sokaknak nincs ülőhelye. Nem tudjuk azt sem, hogy az utas mennyire volt hibás azért, hogy beütötte a csigolyáját. Nem tudjuk, hogy állt-e, holott volt ülőhely - ugyanakkor az ülő utas is kieshet az ülésből egy nagyobb erejű fékezéstől... Úgyhogy mi, aki nem voltunk ott, csak okoskodunk és találgatunk... Mert fogalmunk sincs, hogy a terepjárós, villamosvezető, utas hibázott-e és
    milyen mértékben hibázott. A korábbi tapasztalatok alapján általánosítani - miszerint a terepjárósok nem arról híresek, hogy megadják az elsőbbséget (mert ezek már csak ilyenek), hogy a sofőrök nem úgy fékeznek, ahogy szabad lenne, ha álló utasok is vannak mögöttük, és az utasok sokszor még akkor is állnak, ha ülhetnének... -, hát az nem ildomos.

    Úgyhogy: jó lenne olvasni valakit, aki ott volt...”
  • 71. Szofja 2013. május 08. 08:54
    „Szégyen hogy mindent belekevertek 1 ilyen cikk kommentjeibe. Saját tapasztalat hogy az SZKT sofőrei az utóbbi években úgy vezetnek mint az <moderálva>. Pár hónapja a troli miatt kis híján eltört kezem lábam, szabályosan közlekedtem kerékpárral, 20 éves jogsival a színházi körforgalomban amikor az <moderálva> 9-es sofőr hajszál híján nekem jött. Én már a körforgalomban voltam tehát nekem volt elsőbbségem. Panaszt írtam amire a mai napig semmi válasz, sem kivizsgálás. Én személy szerint 20 évig jártam nap mint nap villamossal. Az lehet hogy a terepjárós szabálytalan volt de a villamos vezetők (tisztelet a kevéske kivételnek) nem tudnak vezetni. Az meg hogy nem állt meg az autós na és akkor mi van minek fékez úgy a villamos vezetője mintha 1-ül lenne a járműben. Azt hiszitek az elmúlt 80 évben nem történt ilyen. Mit kell felfújni a semmit, engem sem nézett meg a trolis, hogy élek -e, halok -e. És még sorolhatnám a Mars téren, a Tisza Lajos krt.-on sem tartják be az SZKT-sok a kreszt. Javasolnám a rend őreinek hogy néha mérjék már be a kötött pályás járműveket mert azt hiszem érdekes eredményeket kapnánk.”
  • 70. qrumpli 2013. május 08. 05:58
    „Elsöbbsége annak van akinek megadják.”
  • 69. ifj. Nagy Gábor 2013. május 08. 05:49
    „65. Végre
    "Hallottál már olyanról, hogy cserbenhagyásos baleset? Na ez pont az, ami miatt meg kellett volna állnia.
    Ha szabálytalanul előzöl, és a szembejövő elrántja a kormányt és fának csapódik, akkor is meg kell állnod, hisz te okoztad a balesetet."

    Kicsit azért sántít a hasonlat, mert a fának csapódás cseppet egyértelműbben látszik kívülről is, mint egy villamoson eleső utas.”
  • 68. ifj. Nagy Gábor 2013. május 08. 05:47
    „46. Lucia
    "38.
    Az átkosban, amikor Zsigulink volt a vészfékezéskor - amikor beletapostam fékbe - a 4 kerék leblokkolt és az autó csúszott tovább. A mai autóknál ez elképzelhetetlen, dolgozik az elektronika! Na arra gondoltam, a TÁTRA villamosoknak is hasonló fékkel kellene rendelkezniük. Ezek szerint nem ilyen korszerűek."

    :-))))))))))))))))))))))))

    Csak nem megy az a gondolkodás! :-))

    Szóval szerinted a Tátrának sz@r fékje van, blokkol és a villamos továbbcsúszik.

    Ehhez képest a villamos nem ment bele a terepjáróba, sőt, olyan lassulást produkált, hogy egy utas csigolyatörést szenvedett.

    Bele sem merek gondolni, mi lett volna, ha még ennél is jobb a fék...”
  • 67. partizánok 2013. május 07. 21:30
    „59. Berlusconi 2013.05.07. 18:57

    "Ez a tapasztalatom és a véleményem, légyszíves tartsd tiszteletben!"
    Természetesen.
    De leglább add meg a védekezés jogát ennek az országnak,azoknak,akiknek nem igazán tetszik ha fikázzák az országukat,akik még hajlandóak tenni ezért az országért és nem csak a potyát,az ingyen virslit és langyos sört lesik.
    Nekem meg ez a tapasztalatom és a véleményem, légy szíves tartsd tiszteletben!
    Akinek meg nem inge,ne vegye magára!
    Vigyázat!
    Nem keverendő az éppen regnáló hatalom az országgal!
    Mielőtt bárki is elkezdene beledöngölni az undorító,politikai mocsárba, az "Aki nincs velem, csak ellenem lehet" szlogen alapján.
    :-)

    "Az utóbbi években nem érzem sajnos jól magam itthon, ennek a politika az oka,"

    Szived joga.
    Én a politikától távol tartom magam.Jobban is érzem magam így.
    Így ehhez nem szólhatok hozzá.
    De ha majd kikapartuk a gesztenyét, természetesen visszavárunk.
    :-)

    "Maradjunk a szánalmas itthoni közlekedési morálnál,"
    Mihez képest?
    Továbbra is fentartom(tapasztalatomból kifolyólag),hogy Mo nem a legrosszabb hely a világon,-így a közlekedése sem,-mint ahogy azt Kádár-népe be szeretné állítani,kiknek minden jobb,ami nem magyar.
    Enyhén szólva is ostobaságnak tartom,állandóan összehasonlítgani Mo-t,a "bezzeg-nyugati" államokkal,akik 200-300 éven keresztül véresen megszerzték és kiépítették,mai pénzügyi,katonai és politikai fölényüket eme véres pénzből,nem beszélve arról,hogy nem nyögték végig a 40 év cuclizmusát (a török igát most nem említeném).
    Eme "kritikusok"így akarván fenttartani, valamiféle kissebbségi komplexust a magyarokban, hogy bezzeg nyugaton csak illatosat k.kálnak, mi meg csak büdöset.
    Gondolom ebben egyetértünk?

    Arról nem is beszélve,hogy akik ezt teszik, egy kalap alá veszik azokat az itteni embereket is,akikre eme negatív "kritika", még a legnagyobb rosszindulattal sem mondható el.
    Ezért is bátorkodtam ez ellen felemelni a szavamat.Az ő védelmükben.
    Ugye nem baj?

    Sok olyan dolgot mondhatnék,amiben a bezzeg nyugatiak mögöttünk kullognak.
    Tapasztalat!
    Csak ezt nem divat mostanság reklámozni.
    Ezek közül,pl egy: a londoni közlekedés!
    De felhozhatnám a szemét ügyet is.
    Természetesen vannak dolgok,amiben pedig mi maradunk el.
    Ilyen a világ.Különbözőek vagyunk.
    Ettől nem kellene még hajbókolni.

    " ne egymást kostolgassuk!"
    Ebben maximálisan egyetértünk.
    Eme rövidke írás nem személyed ellen szól, hanem úgy általánosságban, a szabad vélemény nyilvánítás "ürügyén".
    :-)
    Szép estét!
    :-)”
86 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Már takarítanak a Sárgán

A magasabban fekvő területeken már takarítanak a szegedi Sárgán. A vendéglátósok mindig számolnak az árvízzel. Tovább olvasom