Délmagyar logó

2017. 04. 23. vasárnap - Béla 5°C | 14°C Még több cikk.

Árokba csúszott egy román busz - eljárás a sofőr ellen

Nagymágocs - Árokba borult csütörtök kora reggel egy román busz Derekegyház és Nagymágocs között: egy nő a roncs alá szorult, őt a tűzoltók szabadították ki. Az Atlassib járatán 41-en utaztak, közülük négyen súlyosan, heten pedig könnyebben sérültek. A román sofőr ellen tömegszerencsétlenséget okozó közúti baleset okozása miatt indult nyomozás.

Az olaszországi Gallipoliból a romániai Suceavába tartott az a román busz, amely csütörtök reggel fél 6-kor árokba csúszott, majd oldalára fordult a Derekegyház és Nagymágocs közötti úton. Az utánfutós jármű feltehetőleg gyorsan érkezett a balra ívelő kanyarba, vezetője ezért nem tudta a buszt a havas úton tartani. Információink szerint az Atlassib járatán 38-an utaztak, rajtuk kívül három sofőr volt a buszon. Itáliából kedd este indultak: az utasok többsége ott dolgozik, szabadságra érkeztek haza, de volt köztük turista is.

Ezt Mihálytól tudtuk meg, aki azon négy utas egyike volt, aki sértetlenül úszta meg a balesetet, de nem tudott felszállni az Atlassib következő, arra közlekedő járatára. A többiek a baleset után két órával már folytathatták útjukat. A marosvásárhelyi fiatalember elmondta, ők a busz hátuljában aludtak, amikor felborult a jármű. Egy nő kiesett a kitört ablaksoron, a lába pedig beszorult a busz alá. Mihály elmondta, megpróbálták kiszabadítani, de nem sikerült, ezért inkább betakarták utastársukat, aki végig eszméleténél volt. A szentesi tűzoltók levegős emelőpárnával tudták csak óvatosan megmozdítani a roncsot, végül ők emelték ki a szerencsétlenül járt utast. Egy másik nő az ülések közé szorult, őt Mihály és társai szabadították ki.

Az elsődleges adatok szerint a baleset következtében két utas súlyosan, hét pedig könnyebben megsérült. Fotó: Donka Ferenc / MTI
A buszbalesetnek súlyos és könnyebb sérültjei is vannak.
Fotó: Donka Ferenc / MTI

A kiérkező mentők négy könnyebben sérült utast Orosházára, 4 súlyosan és 3 könnyebben sérültet pedig a szentesi kórházba szállítottak. A betegek egyikének sem volt nemzetközi betegbiztosítása, de maradéktalanul ellátták őket. A Kurca-parti intézmény orvosigazgatójától, Gyenes Ágotától megtudtuk, Szentesre 7.08 perckor, azaz műszakváltáskor érkezett meg az első beteg, ezért a kórház éjszakai és nappali műszakban dolgozó munkatársai egyaránt részt vettek az azonnali szakszerű ellátásban. A súlyos sérültek közül egy műtétet igénylő kézsérülést szenvedett, mellette egy fejsérült és 2 gerincsérült van. Állapotuk nem életveszélyes.

A műszaki mentés közel négy órán át tartott, addig teljes útzár volt Derekegyház és Nagymágocs között. Előbb a szegedi tűzoltóság darus kocsijának kellett talpára billenteni a roncsot, majd kivontatták a buszt az árokból.

A jármű vezetője ellen tömegszerencsétlenséghez vezető közúti baleset gondatlan okozásának vétsége miatt a Szentesi Rendőrkapitányság rendelt el nyomozást – tudtuk meg Pál Jánostól, a megyei kapitányság szóvivőjétől.

Egy oldalára borult román rendszámú busz betört szélvédője, amely előzőleg eddig ismeretlen okból az árokba csúszott és felborult a Nagymágocs és Derekegyház közötti út mentén. Fotó: Donka Ferenc / MT
Egy oldalára borult román rendszámú busz betört szélvédője, amely előzőleg eddig ismeretlen okból az árokba csúszott és felborult a Nagymágocs és Derekegyház közötti út mentén.
Fotó: Donka Ferenc / MT

Romániai buszok balesetei az országban (2007-2010)

2007. július 19. - A 43-as főúton Makó közelében, egy román állampolgárokat szállító turistabusz összeütközött egy Makó felé tartó, az út bal oldalára áttért, személygépkocsikat szállító trélerrel, melynek következtében a busz a vasúti sínekre zuhant. A balesetben a kamion sofőrje, valamint hat turista a helyszínen meghalt, egy súlyos, kettő életveszélyes, tizenhárom pedig könnyű sérülést szenvedett.

2007. december 3. - A 42-es számú főúton életét vesztette egy román kisbusz vezetője, hét utasa pedig megsérült a Hajdú-Bihar megyei Báránd külterületén, amikor a román kisbusz, vélhetően a rossz látási és útviszonyok miatt, belerohant az előtte haladó magyar kamionba, majd átcsapódva az út bal oldalára, frontálisan ütközött egy szemből érkező lengyel kamionnal.

2007. december 14. - Az M5-ös autópálya Szeged felé vezető oldalán, a 152-es kilométerszelvénynél az árokba borult egy román autóbusz. Hárman súlyosan, tízen könnyebben megsérültek.

2008. március 28. - A 8-as számú főúton, a Vas megyei Vasszentmihály és Rönök között, az út menti több méter mély árokba borult egy turistákat szállító autóbusz, amely a romániai Hunyad megyéből az olaszországi Velencébe tartott. A balesetnek egy életveszélyes és három súlyos sérültje volt, a mentők összesen 17 sérültet láttak el a helyszínen.

2008. június 8. - Az M7-es autópálya Nagykanizsa felé tartó oldalán, a 125-ös kilométerszelvénynél frontálisan összeütközött egy menetiránnyal szemben közlekedő személygépkocsi és egy román autóbusz. Az autó vezetője a helyszínen életét vesztette, a busz utasai nem sérültek meg.

2009. július 24. - A 43-as főúton, a nagylaki határátkelő közvetlen közelében a Steaua Bucuresti szurkolóit szállító busz hátulról belerohant egy Mercedes kisbusz rendőrautóba, amit nekitolt az előtte lévő Ford rendőrautónak. A Ford sofőrje még ki tudott térni, de a Mercedes kisbusz így egy előtte haladó másik román busznak ütközött. A balesetben a Készenléti Rendőrség nyolc munkatársa sérült meg.

2009. augusztus 12. - Feltehetően egy utas agresszív viselkedése miatt borult le egy román turistabusz a 43-as útról Szeged határában Az ötvenkét utas közül tizenketten szenvedtek sérüléseket.

2009. augusztus 30. - Letért az autópályáról és felborult egy román rendszámú autóbusz az M7-es becsehelyi lehajtójánál, a sofőr megsérült, de a 49 utas épségben megúszta a balesetet.

2009. szeptember 25. - Az 55-ös úton, az ásotthalmi bekötőút közelében egy magyar személygépkocsi és egy román kisbusz frontálisan összeütközött. A balesetben nyolcan megsérültek.

2009. november 20. - Balesetet szenvedett egy román autóbusz az M0-ás és az M5-ös találkozásánál. A buszon utazó 66 utas közül kettő könnyebben megsérült. A busz a két forgalmi sávot elválasztó betonkorlátnak hajtott, és fennakadt rajta.

Olvasóink írták

36 hozzászólás
12
  • 36. z927 2010. február 10. 14:45
    „Én személy szerint meg lincselném a sofőrt. Bár a fenti buszbalesetek között nincs felsorolva, de 2008. június 21-én is volt egy. Ezt onnan tudom ilyen pontosan, mert édesanyám szenvedett a KÖCSÖG Atlassib-es miatt nem gyenge balesetet úgy, hogy a busz sértetlenül elhagyta a helyszínt. A busz azóta sem került elő... ezer köszönet ezért a határ éber őreinek! Én derekegyházi lakos vagyok, tudom milyen, mikor kanyarodok kifelé az főútra és majdnem össze ütközök ezekkel a barmokkal (mert mást nem tudok mondani sajnos rájuk), mert kikerüli a terelő szigetet és 80-100 km/h-s sebességgel hajt végig a településen. Szerintem, ha 15-20 kilométerenként meg lennének állítva ellenőrzésre, nem kellene sok idő, hogy tudomásul vegyék: NEM KÍVÁNATOSAK Magyarországon. Keressenek más tranzitországot maguknak.
    Nyugodtan küldjétek moderálásra a hozzászólásomat, töröljék is, ha szükséges, de szerintem még finoman fogalmaztam, mert bizony lehetne ezt cifrázni, főleg, hogy mikor a magyar megy ki Romániába és úgy bánnak velünk, mint a kutyákkal...”
  • 35. utazó81 2010. január 24. 07:34
    „Tudtommal kell a nemzetközi biztosítás,mert a többi uniós országban ezzel igazolod,hogy hazádban van betegbiztosításod.Nekem 1 éve van bemegy az ember a tb-hez pillanatok alatt ott helyben elkészűl.
    Ja és ingyenes.”
  • 34. adamantium 2010. január 24. 00:14
    „nemzetközi biztosítás? minek? az únión belül a sürgős ellátás ingyenes, ezek úniós állampolgárok voltak, ugyanúgy a magyarokat is megilleti az ellátás mondjuk németországban. a romeltakarítás számláját meg be lehet nyújtani a busz biztosítójának elvégre az nem csak a más járművekben hanem bármilyen tárgyban vagy akár személy egészségében keletkezett kárt is köteles megtéríteni. ki kell számlázni nekik és kész”
  • 33. őrgróf 2010. január 23. 17:49
    „tudjátok, mi pénzbe kerül ez NEKÜNK? Orvosi ellátás, műtétek költségei, a romok eltakarítása, autóbusz mentés, szerintetek ezt ki fizeti? Merthogy nemzetközi biztosításuk nem volt...nesze neked, egészségügy...”
  • 32. longwayhome 2010. január 23. 10:46
    „adamantium, kössz az infot!
    egyébként tényleg nem értem,hogy rendszeresen okoznak balesetet ezek a buszok, és szerintem csak a szerencséek köszönhető,hogy nem volt ennél több.
    engem szentes-derekegyház-nagymágocs vonalon amikor jönnek a kanyarban velem szemben rendszeresen átjönnek az én sávomba nem kis ideget okozva ezzel nekem.
    ideje lenne a biztosuraknak kiállni és 2-3héten keresztül rongyosra bírságolni az összeset ezen az útvonalon.
    persze akkor meg másfele mennek és máshol okoznak balesetet...de ott is romosra birságolni őket, hátha tanulnak. és itt most nem 50-100euros birság amit zsebből röhögve fizetnek, hanem 500nál induljon+jogsi elvétel.”
  • 31. utazó81 2010. január 22. 14:53
    „Ezek seftes buszok, tudod mikor utazik ezen turista.Kiér Romániába még aznap délután fordul vissza a következő csoporttal Olaszba.Azért hajtanak, hogy minél több kanyart tudjanak tenni havonta.”
  • 30. pecásolvasó 2010. január 22. 09:31
    „Bocs el írtam. 60 km es sebességkorlátozás van Mező kovácsháza és Orosháza közöt!”
  • 29. pecásolvasó 2010. január 22. 09:27
    „Kettö hete ugyan ezen busz elözött meg Mezökovácsháza és Orosháza között Én személy gépkocsival voltam . Ott /0 km es sebesség korlátozás van az út viszonyok miat Ez a Busz több mint százzal elözöt meg, Igaz Mágocs és Derekegyháza között viszont jóval lasaban ment a megengedetnél, Nem értettem mért ez a viselkedés!”
  • 28. Maci1 2010. január 21. 23:22
    „Bocs javítok a busz utasai közül meg egy fő a Szőregi úton a mentőben halt meg tehát összesen nyolcan!!!”
  • 27. Maci1 2010. január 21. 23:20
    „2007. július 19.
    Egy busz utasa meg a Szőregi úton halt meg a mentőben tehát összesen nyolcan!!!”
  • 26. adamantium 2010. január 21. 22:04
    „longwayhome, a modern tachografban nem lehet korongot cserelni, vagyis lehet csak le is buksz vele, az időpontot az mégis, hogy írta rá, a kilométereket azt még elhiszem. egyébként sokkal profibban dolgoznak mint te azt el tudod képzelni, én is ismerek olyan kamionost ekinek meg van kicsit mókolva az elektronika 95-tel megy valóságban de az óra csak 89-t mutat és a tacho is azt regisztrálja, ennyi még belefér de 30-40 km/h azért nem”
  • 25. longwayhome 2010. január 21. 21:29
    „volt egy balesete az egyik delikvens busznak pár éve a megyében, biztos kézből tudom,hogy amikor a rendőr kiért a kedves román sofőr akkor cserélte ki a tachográfban a "korongot" egy előre megírttal, csak épp lebukott.”
  • 24. adamantium 2010. január 21. 18:48
    „nagypappa, mert ott ellenőrzik őket. aki meg azt mondja, hogy nem lehet büntetni őket az nem ért hozzá, még a gyorshajtásért járó büntetést kicsit macerásabb behajtani, de ha elkapják és nincs rendben a tachográf akkor ugrott a nemzetközi szállítási licensz meg hasonlók, tehát lehetne kordában tartani a dolgokat csak hát ahhoz a rendőrség is kéne. egyébként szerintem a távolsági buszok gyorshajtása nem román adottság, megy az mindegyik ahogy bír, nációtól függetlenül. arra meg, hogy nem az útviszonyoknak megfelelően közlekedett: könnyű ezt mondani, mindig azt mondja a rendőrség és ezzel mentik magukat, bezzeg, hogy a főutak sincsenek rendesen tisztítva az nem számít. véleményem szerint ha a tachogáf szerint a megengedett korlátokon belül közlekedett akkor egy jobb országban az útfenntartót is elővennék társtettesként”
  • 23. nagypappa 2010. január 21. 17:25
    „Stevvve

    Nincs kivétel, én is félek tőlük mert állat módra mennek.
    Csak a trahográf szigorú ellenőrzésével és az ezzel járó bírsággal lehetne őket rendre tanítani. Érdekes módon Ausztriában, Németországban be tudják ők is tartani a szabályokat”
  • 22. suzukirobi 2010. január 21. 17:21
    „22.
    sorolj föl két olyan esetet amikor a magyarokat ritkították”
  • 21. maug 2010. január 21. 16:55
    „Hogy miért nem tudnak ezek Romániában balesetezni, és egymást megritkítani?”
  • 20. őrgróf 2010. január 21. 16:40
    „11-es, ez sajnos így van.Tegnap éjjel (éjfél körül) jöttem Szegedről a román határ felé a 43-as úton. Látótávolság max 50 méter. Kocsi: felsőszintü középkategóriás, téli gumi meg minden hókusz-pókusz, seb. max. 80, néha csak 50 km/ó (és nem csak lakott területen), és szinte folyamatosan előztek román kis és nagybuszok, némelyik pótkocsival. IDIÓTÁK!!! (mondjuk éjszaka Újszegeden tök fölöslegesek a 30-as táblák, már régen alájuk kellett volna tenni egy kiegészítő - 05-23 óráig jelzést.) Normális helyen pl. az útjavításnál kitett sebességkorlátozó táblákat éjszakára, vagy hétvégére, amikor nincs útjavítás, letakarják az útépítők egy fekete zsákkal. Nálunk ezek a kedvenc "büntetőhelyek". ( pedig ezek azok a táblák, amik csak idegesítik az autósokat, és olyan fölöslegesek, mint ku..nak a szűzhártya...)”
  • 19. toxi-2 2010. január 21. 16:33
    „azt nem értem, hogy mi köze hozzá, hogy van-e nemzetközi betegbiztosításuk, vagy nincs? Unión belül sürgős esetben mindenkit ellátnak, akinek van hazai biztosítása, vagy valamelyik tagállamban. Az kizárt, hogy egyiküknek sem volt sehol semmi, mert akkor azt jelenti, hogy egyikük sem dolgozott hivatalosan sehol (ami elvileg lehetséges), de még csak munkanélkülin sem voltak (ami azért kevésbé)”
  • 18. lizbet 2010. január 21. 13:56
    „mi minden hónapba legalább kétszer megtesszük az Orosháza- Szentes útvonalat és az Atlasib buszok már nem egyszer le akartak minket szorítani az útról! tavaly egy autót le is szorítottak úgy, hogy az felborult, a sofőrt súlyos sérülésekkel kórházba szállították a busz pedig eltűnt mire kiértek a rendőrök. Legalább most saját maguknak okozták a balesetet és nem másnak. Most legalább nem tudott tovább hajtani mint amikor azt a szerencsétlen asszonyt otthagyták.”
  • 17. f_ck 2010. január 21. 13:35
    „ezek .... semmiből se tanulnak???
    a "határ" után minden balkánit meg kellene állítani, megbüntetni, durr egy füles, aztán mehet a dolgára”
36 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Provokatív üvegpalota Szentesen

Szentes - 815 millió forintból háromszintes üvegpalota épülhet Szentesen, a Rózsa Gábor téren. A… Tovább olvasom