Délmagyar logó

2017. 07. 22. szombat - Magdolna 20°C | 34°C Még több cikk.

Évekig kell még várni a megerősített 451-esre

Szentes - Leghamarabb 2014-re erősítik meg a Kiskunfélegyházától Szentesre vezető 451-es főút burkolatát, noha a fejlesztés előkészítésére már tavaly ősszel 464 millió forintos támogatást nyert a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A 451-es főút egyes szakaszain szinte nincs már aszfalt, amit le lehetne marni, hogy egyenletessé tegyék az útfelületet. A Kiskunfélegyházát Szentessel összekötő út már régóta megerősítésre vár, pénz viszont nem volt rá, csak kisebb javításokra. Kivételt jelent ez alól 2004 és 2005, amikor összesen 360 millió forintért Szentes és Csongrád között 2 kilométer hosszan, illetve Csongrádtól a megyehatárig felújították a burkolatot. Nyomvályúk és kátyúk azóta is keletkeznek, de emellett több veszélyforrás, a volt szentesi szivattyútelepnél például töltéssüllyedés okoz régóta gondot a közlekedőknek.

Állandó veszélyforrást jelentenek a kátyúk és a nyomvályúk a főúton. A szerző felvétele
Állandó veszélyforrást jelentenek a kátyúk és a nyomvályúk a főúton.
A szerző felvétele

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. tavaly októberben 464 millió forint támogatást nyert a 451-es főút megerősítésének előkészítésére. Az elnyert összeget nem csupán erre költi a NIF: a beruházás tervezésén túl a terület biztosítását és a régészeti feltárást is ebből végzik el. Hogy a 451-es mely szakaszait építik át, arra a megvalósíthatósági tanulmány ad majd választ. Ebben a dokumentumban azt is körüljárják, van-e létjogosultsága egy, a főúttal párhuzamos kerékpárútnak, s ha igen, hol lenne érdemes ilyet építeni. A NIF-nél tudnak arról, hogy Szentes önkormányzata biztonságosabbá tenné a kerékpáros átkelést a Tisza-hídon. Ennek érdekében a Kurca partján tanulmányterv készült, amit az önkormányzattól megkapott és a projektbe beépített az állami cég.

Kérdésünkre, hogy mikor kezdődhet meg a kivitelezés, azt a választ kaptuk: gazdasági és műszaki szempontoktól függ, de várhatóan 2013–2014-ben indulhat el a beruházás, és legkésőbb 2015-re szeretnék forgalomba helyezni a megújult főutat.

Olvasóink írták

  • 3. catroot 2011. március 08. 14:08
    „Azért ez nem semmi. Már most egy katasztrófa ez a szakasz, mi lesz belőle 3-4 év múlva?”
  • 2. angryJoe 2011. március 07. 15:37
    „Azon a felújított 2 km-en is egyre több a kátyú, repedezik rendesen, lehet azt is felújítani megint.
    A hídon is van már kátyú. A dilatációs lemezek mellett alakult ki mind két oldalon. Remekül sikerült!
    Szégyen ami itt folyik. A lerakott aszfalt 1-2 évig bírja, aztán kátyúzhatják. De a kátyúk se bírnak ki 1 évet, ráadásul szintbe se tudják hozni az eredeti úttal. Szakmai dilettantizmus, rossz minőségű anyagok, pénzhiány, anyageltűnések? Szégyen!”
  • 1. NTK 2011. március 07. 07:49
    „Az már csak hab lenne a torán, hogy ha a 45-ös főút - Orosháza közötti utat is felújítanák egy másodrendű főút minőségére és "hozzácsapnák" a 451-eshez. Tudom bilibe ér a kezem, de sokat javulna Orosháza elérhetősége.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

56 milliós árokkal a belvíz ellen

Hamarosan egyáltalán nem veszélyezteti Derekegyházt a belvíz: 56 milliós beruházással új csapadékvíz-elvezető rendszer épül a faluban. Tovább olvasom