Délmagyar logó

2017. 03. 28. kedd - Gedeon, Johanna 2°C | 18°C Még több cikk.

Szélesebb lesz a Kurca-híd

Szentes - A városközpont modernizálása részeként 72 millió forintból újul meg a belvárosi Kurca-híd. A kivitelező hétfőn felvonul, decemberre végeznie kell.
Hamarosan elkezdődik a belvárosban a Csongrádi úti Kurca-híd felújítása és bővítése. Hivatalosan hétfőn veszi át a terepet a közbeszerzési pályázat nyertese, a Szeged Beton Kft., így egy jó ideig félpályás útlezárásra kell számítaniuk a közlekedőknek. A kellemetlenségek azonban kifizetődnek, hiszen statikailag és esztétikailag is megújul az átkelő.

– A híd síkja alatt a szélesített szerkezet alapozását, valamint teherbíró szerkezetét kell megépíteni – árulta el a cég építésvezetője, Rókus Róbert. – A kerékpárút átvezetése miatt a híd a kifolyási oldalon 2,4 méterrel lesz szélesebb, mint most. A befolyási oldalon átépítjük a korábbi bordás lemezszélesítést, hogy visszanyerje eredeti téglaboltozat megjelenését.

A látványterv szerint korszerűbb, szélesebb lesz a híd.
A látványterv szerint korszerűbb, szélesebb lesz a híd.

A munkának a tervek szerint december 3-áig el kell készülnie. Az összköltség 72 millió forint lesz, amelynek 40 százalékát fizeti a város, a fennmaradó részt támogatásból fedezik. A Kurca-híd felújítása csak az egyik része a nagyjából 700 milliós szentesi városközpont-rehabilitációs projektnek. A programot a Szentes Városi Szolgáltató Kft.-n belül két éve létrehozott városfejlesztési csoport felügyeli. Az eredeti ütemezés szerint a feladatokat négy lépésben hajtják végre a kivitelezők: a Kurca-híd a második ütem. Úgy tudjuk, az első, amelyben a Szent Miklós-templom környékét és a diákpincét kell felújítani, a közbeszerzési törvény változása miatt csúszik. Információink szerint időközben már az első ütem kivitelezési munkálataira is kiírta a város a közbeszerzési pályázatokat.

Olvasóink írták

  • 13. studyfy 2012. augusztus 12. 10:46
    „fóbia, köszönjük elismerésedet, habár - szerintem - nem vagyunk építészek. Abban viszont reménykedem, hogy a mérnökök következő generációja értékeli és alkalmazza magas szintű szakmai elképzeléseidet a forgalmi helyzetek optimalizálása terén.”
  • 12. fóbia 2012. augusztus 11. 13:53
    „Azt a mindenit, ennyi építészt, már régen láttam egy rakáson. ezen fel bátorodva, én is közzé tenném, nagyszerű ötletem. Körforgalom, körforgalom, körforgalom. mostanában úgyis ez a divat. ha valamilyen forgalmi helyzetet kellene megoldani, a varázsszó: körforgalom. Példa van rá a városban is szép számmal, de Vásárhelyről ne is beszéljünk. Tehát körforgalmat akarunk a Kurca alá, nem baj, ha kicsi, de legalább gyalog meg lehessen kerülni. lehetne hordozható körforgalom is, amit mindenki hazavihetne, ha át bírt rajta menni, vagy légi folyosó, de szigorúan körbe forgalommal, szóval van alternatíva bőven, majd választanak az okosok.”
  • 11. baltazar 2012. augusztus 10. 21:31
    „studyfy,
    igen - olvastam, hogy hétfőn átveszi a munkaterületet a kivitelező. Ezért én csak egy másik elképelhető tervet vázoltam fel, ami láthatóan már elkésett verzió. De az alapfelvetésem továbbra is áll, és az szerintem még kivitelezhető, módosítható a tervben. Ennek lényege az elválasztás a nagy közúti forgalomtól. Ez lehet masszív fém korlát, vagy 70 cm-es vasbetonfal. A biztonság szempontjából lenne érdemes gondolkodni rajta - szerintem.

    Szentes szép város. Van néhány tervezési hiba (mármint ahol én másként képzeltem volna el az átalakítás), viszont látszik a fejlődés ezen a téren is, az biztos.Valamint azt is tudom, hogy minden fejlesztés pénz függő.Lehet hogy egyedül vagyok vele, de én a Liget hangulatát hoznám közelebb a városhoz, és nem a "nagyvárosi feelinget". Persze lehet velem nem egyetérteni.

    A túlzások esetében nem tudom pontosan mire gondolhatsz, de ha pontosítod, akkor tudok reagálni rá. Én a szomszédos HMVHELY-et vagy Szegedet hoznám fel példának, ahol dicséretesen elszeparálták a forgalmas közúttól a biciklis/gyalogos forgalmat. Számomra ez elég fontos kérdés, mivel elég sok a baleset, és nem feltétlenül az autósok a hibásak ilyen esetekben.”
  • 10. studyfy 2012. augusztus 10. 12:21
    „baltazar,
    1. a hídon csak az egyik oldalt van kerékpár út - a fénykép szerint,
    2. leírásod tartalmaz egy pár túlzást,
    3. jó lenne, ha lenne pénz külön hídra, de még a felújításra váró Eszperentó híd is gondot okoz pénzügyileg,
    4. a terv túl van pályáztatáson, közbeszerzési eljáráson, és a kivitelező is meg van már, tehát alapvető módosításra nincs lehetőség.”
  • 9. studyfy 2012. augusztus 10. 11:59
    „atomboy, igazad van. Bocs.”
  • 8. makovaros 2012. augusztus 10. 10:46
    „nekem tetszik ez a látványterv ha ez meg is valósul jó lesz Külön tetszik A kandelaber”
  • 7. baltazar 2012. augusztus 10. 08:06
    „studyfy, sajnos nem tudok egyetérteni veled. A gyalogosnak tetszése szerint van kedve ott átmenni, ahol éppen akar. Megtehetné ezt szabályosan a bíróság előtt, és majd esetleg a sportpálya előtti zebrán. A biztonság szempontjából pedig nem tartom jó ötletnek, hogy mindkét oldalon gyalogos járda és biciklisáv legyen elválasztás nélkül. Még 30 -as kihelyezett tábla esetén sem. Ennél még az is jobb ötlet lenne, ha a jelenlegi hidat csak az autók használhatnák, és egy másik hidat kiviteleznének a bíróság felőli oldalon - akár 10 méterre külön -, ami terhelés szempontjából statikailag nem jelentene komoly kihívásokat, és a biciklis/gyalogos forgalom megcsodálhatná a Kurcát/szökőkutat/egyebet. Zebra amúgy is kellene, mert a Liget és a sportpálya között is szeretnének átmenni az emberek az úton.
    A "külön gyalogoshíd" ötlete alapján nem kellene szélesíteni sem a jelenlegi hidat, csak megerősíteni. A gyalogosoknak/bicikliseknek pedig bőven megtenné egy olcsón és szépen kivitelezett fa híd is, ami látvány szempontjából sokkal szebb lenne mint a látványterven szereplő térburkolattal ellátott 2,5 méter széles toldás.El kell látogatni más településekre, ahol a gyalogosk/biciklisek biztonsága érdekében az elsődleges szempont volt, hogy a nagy forgalomtól elszeparálva legyenek, ráadásul ne a benzingőzben keljen sok száz métert gyalogolni/biciklizni. Ellentmondó a Liget zöld környezete, jó levegője és a látvány terv alapján a benzingőzben gyaloglásra kényszerített gyalogosok tervezete.
    Bocs, ez személyes véleményem volt a témában. Még nem késő átgondolni az egészet mind gazdaságilag, mint praktikusság, mind látvány szempontból.”
  • 6. atomboy 2012. augusztus 09. 20:49
    „4. studyfy
    Kepalairas.”
  • 5. medvejanos 2012. augusztus 09. 18:38
    „1. baltazar

    szerintem elég kanyargós lenne az út, ha még arról bővítenének, a bírósági oldalon ugrik be az út, amúgy meg azt nem értem minek autóverseny pálya szélességű út, bár a korszerűsítés vitathatatlan. :)”
  • 4. studyfy 2012. augusztus 09. 17:26
    „atomboy, Te hol olvastad, hogy "korszerű"? Ez a szó sem a cikkben, de a hozzászólásokban sem szerepel!”
  • 3. atomboy 2012. augusztus 09. 15:41
    „Korszeru? Ez mar 30 eve is elavultnak szamitott...”
  • 2. studyfy 2012. augusztus 09. 13:28
    „baltazar, azzal teljes mértékben egyetértek, hogy a bíróság felől legyen a gyalogos és kerékpáros út (a cikkhez csatolt fényképen így is van, ha jól megnézed). De a kórház felőli oldalon is kell gyalogos járda, hiszen enélkül kétszer kényszerítenénk a sportpálya felé haladókat az úttesten való átkelésre. Nem beszélve arról, hogy akkor zebra is kellene a híd Csongrád felőli végére, ami kanyarban nem szerencsés.”
  • 1. baltazar 2012. augusztus 09. 12:45
    „Ha már új híd....
    Én a híd bíróság felöli félpályáját hagynám meg a biciklis/gyalogos forgalomnak, erős elválasztó falat építenék az autók és a biciklisek közé, és a kórház felőli felét bővíteném 1 db félpályával. Az építés alatt a forgalom nem lenne akadályozva annyira, és a két oldal egymástól függetlenné válna, ezzel kevesebb lenne a baleset is.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Hortobágyi Lúdtenyésztő Zrt. is beperelte a Négy Mancsot

A szentesi Hungerit Zrt. 553 milló forintos kártérítési igénye után újabb cég, a Hortobágyi Lúdtenyésztő Zrt. indított pert a Négy Mancs állatvédő szervezet ellen. Tovább olvasom