Autó

2019.07.27. 12:02

Teszteltük: vezet helyettünk az Mercedes A-osztály - Pedálok érintése nélkül végigmentünk a szegedi nagykörúton

A Mercedes-Benz A-osztályába beleraktak szinte mindent, amit ma tud az autóipar, van köztük világújdonság és jó néhány márkán belüli premier is. Ezúttal a nemrég bemutatkozott limuzin változatot teszteltük, és ezt is meggyőzőnek találtuk.

Kovács András

Az első magyar rendszámos tesztmodellt már tavaly májusban megfuttattuk. Ősszel a Párizsi Autószalonon bemutatkozott a limuzin változat is, amely idén tavasszal Magyarországra is megérkezett. Ez a karosszériaváltozat nálunk nem készül, gyártják viszont a világ több pontján, a hozzánk érkezők németországi szalagról gurulnak le.


A negyedik generáció formavilágának kevés köze van a szakmát is meglepő elsőhöz, formanyelve már sikerrel bemutatkozott egy jóval nagyobb testvérén, a CLS-en is. A kis első lámpák meghatározók az arculatban, az egész vonalvezetés harmonikus. Az autó hátsó traktusa is rendben van, amely az ötajtós változatnál 50 literrel nagyobb, immár 420 literes csomagteret rejt.

Nem az új CLA!

Tengelytávja a kecskemétivel megegyező, 2729 milliméter, ami 6 centivel rövidebb a kínaiaknak készülő változatnál. A 0,22-es légellenállási tényezőt produkáló limuzinnak 3 századot sikerült faragnia az A-osztály amúgy is kitűnő értékéből. A Mercedes-Benz fontosnak tartja kiemelni, hogy a négyajtós verzió nem a CLA-t váltotta – abból is van új modell.


Nem hoz meglepetést az igényes belső tér sem, minden elem az ötajtósból származik, így a limuzin is megkapta a márka legfrissebb és legokosabb fedélzeti rendszerét, az MBUX-et. Ez már érintőképernyős és hangutasításokkal is irányítható, továbbá kiterjesztett valóság alapú navigációval segíti a közlekedést. Ez utóbbi az élő kameraképre is rá tudja tenni az iránymutatást!


Ha van igazán szélesvásznú műszerfal autóban, akkor az új A-osztályé valóban az, amely ráadásul személyre szabható műszeregységgel bír. Köszöntésre az autó megkérdezi, mit tehet értük, és emeli vagy csökkenti a hőmérsékletét anélkül, hogy megmozdítanánk a kezünket a kormányon. Bekapcsolja a rádiót, csatornát vált, de tud időjárás-jelentést és útvonaltervezést – hangutasításra.

Láb nélkül is megy

Egy elbóbiskoló sofőr esetében több autó képes enyhe kormányzással sávon belül tartani a kocsit, a Mercedes ezt azzal fejeli meg, hogy jobbra, azaz az útról leszaladás előtt megfékezi a két bal oldali kereket, és nem a kormányzásba nyúl bele. Az S-osztály szintű vezetői segédrendszer jól dolgozik együtt az aktív távolságtartó tempomattal.

Igényes anyagválasztás és gondos illesztések jellemzik az utasteret. FOTÓ: KARNOK CSABA

Igényes anyagválasztás és gondos illesztések jellemzik az utasteret. FOTÓ: KARNOK CSABA

Ez utóbbi 60-as sebesség körül is kitűnően működik, és reggeli csúcsforgalomban a szegedi Bertalan híd lábától képes úgy elmenni a Szentháromság utcáig, hogy nem érintjük sem a gáz-, sem a fékpedált. Ha tud, gurul 60-nal, ha utolér egy autót, lelassít, ha előtte megáll a piros lámpánál egy kocsi, a Mercedes is ezt teszi, majd amikor lehet, újraindul. Kivéve, ha éppen az A-osztály kap pirosat és lesz első a sorban, mert akkor véget ér a pedál nélküli játék. Nem kizárt, hogy ezt más tesztautó is tudja már, kipróbálni mindenesetre most sikerült először.

Benzines turbó

Nem világújdonság, de fontos egészségmegőrző funkció érkezett az A-osztályba a „felsőbb régiókból". Az autó egy esetleges balesetnél, pontosabban amikor érzékeli, hogy az elkerülhetetlen, úgynevezett fehér zajt bocsát ki a hangszórókból. Ez felkészíti a fület, a dobhártyát a baleset hirtelen hanghatására, a légzsák eldurranására, és ezzel segít megelőzni a halláskárosodást.

Az általunk próbált modellben, az A200-ban egy 1332 köbcentis, 163 lóerős benzines turbómotor dolgozott, ami részterhelésnél képes a hengerlekapcsolásra, így üzemanyagot takarít meg. Ezzel az 1385 kilogramm menetkész tömegű autót 8,1 másodperc alatt gyorsítja fel százas tempóra, a végsebesség pedig 230 kilométer/óra.

Mi mennyi?


Az új A-osztály limuzinjának 8,6 millió forint az indulóára, a Pappas persze belerakott – szinte – minden extrát. Például az AMG kivitellel és Multibeam fény­szóróval szerelt modell listaára 16,3 millió forint. Ez a (nettó) összeg az AMG felárat (929 ezer), a nagyobb médiakijelzőt (205), a LED-mátrixos okosfényszórót (394), az automata váltót (554) és a 299 ezer forintos könnyűfém keréktárcsákat is tartalmazza.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!