Csongrád és környéke

2008.05.18. 22:42

A csongrádi kft. igazgatója szemléletváltást vár

Csongrád - Az Alföld turizmusának fejlődéséhez jobb szervezés és céltudatosság kell a csongrádi idegenforgalmi kft. vezetője szerint. Koór György szerint a jó adottságok megvannak, de amíg nincs egyetértés és bizalom a döntéshozók és a szakma között, elmarad a turista és a siker is.

Bíró Dániel

Az olaj- és hadiipar után a harmadik legfontosabb tényező a világgazdaságban a turisztika. Néhány kivételtől eltekintve mégsem kapja meg a kellő súlyt a hazai önkormányzatoknál – véli Koór György turisztikai szakközgazdász. Itthon 300 ezer munkahelyet, a bruttó hazai össztermék (GDP) tekintetében pedig 8 százalékot jelent az idegenforgalom, amelyben túlnyomórészt kis- és középvállalkozások tevékenykednek.

– Bár a Dél-Alföld Magyarország területének egyötödét foglalja el, hazánk vendégforgalmának csupán 6,3 százaléka csapódik le régiónkban. Az idecsalogatható és az ide is hozott vendégek száma közötti különbség jelentős, ezért a feladat adott: minél több embert meggyőzni, látogasson el a Dél-Alföldre – mondja a csongrádi idegenforgalmi kft. ügyvezetője. – Az adottságaink megvannak, hiszen 41 hévizes fürdő, 3 nemzeti park, 5 folyó található a három déli megyében, mindemellett 9 hungaricum köthető ide. 270 szálláshely van a régióban, ennek fele panzió, de 72 szálloda is működik a térségben. Az idelátogatók 77 százaléka belföldi vendég, külföldről elsősorban németek, osztrákok, olaszok, hollandok jönnek hozzánk, de az utóbbi időben gyors ütemben nőtt a Romániából, Lengyelországból és Szerbiából érkező vendégsereg.

Koór György szerint az adottságaink megvannak, csak a céltudatosság hiányzik. Fotó: Bíró Dániel

Koór György szerint az adottságaink megvannak, csak a céltudatosság hiányzik. Fotó: Bíró Dániel
– A településeknek vannak turisztikai képességei, a látogatóknak meg igényei, s ezek találkozáspontjánál lehet eredményről beszélni – hangsúlyozza Koór György, aki szerint vannak gyérebb adottságokkal rendelkező városok, régiók, amelyek tudatossággal sokkal jobban boldogulnak a kiélezett versenyben.

– Világos célokat kell megfogalmazni, de fontos az is, hogy ezekben egyetértés legyen – mondja Koór György. – Csongrád például abban az irigylésre méltó helyzetben van, hogy a Körös-torok, az egyedi hangulatú belváros és a bor külön-külön is jelentős turisztikai értéket képvisel. Mégsincs mindez kellően meghirdetve, pedig ez olyan szerencsés együttes, ami képes lenne a legkülönbözőbb igényű vendégkör idecsalogatására. A programszervezés és az értékesítés jelentőségét sem szabad alábecsülni. Ezekhez éppúgy szükséges a szakmai kapcsolati tőke ápolása, karbantartása, mint egy adott település idegenforgalmi célkitűzéseinek teljesítését elősegítő infrastrukturális fejlesztések megvalósításához.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!