SEO

2021.03.31. 13:20

Marketing 2021-ben: mit jelent és miért hasznos a SEO egy cégnek?

delmagyar.hu

A digitális marketing a 21. században már elengedhetetlen minden cég számára, legyen szó egy mamutvállalatról vagy egy még éppen csak a szárnyait bontogató startupról, enélkül ma egyszerűen nem lehet előrébb jutni, ez nem is kérdés. Egyáltalán nem mindegy azonban, hogy hogyan és milyen digitális marketing csatornákat használ az adott cég.

Cikkünkben bemutatjuk, hogy mit jelent pontosan és a cégeknek miért érdemes foglalkozni a keresőoptimalizálással, amely 2021-re már hazánkban is a digitális marketing egyik legfontosabb szereplője lett.

Mi a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás vagy eredeti, angol elnevezésén a SEO (Search Engine Optimization) röviden megfogalmazva arra való, hogy egy-egy adott kifejezésre előrébb hozzon egy weboldalt a keresőmotorok találati listájában, angolul a SERP-en (Search Engine Results Page).

Fontos, hogy itt csakis az organikus találatokról van szó, a SEO nem foglalkozik a fizetett hirdetésekkel.

A fizetett hirdetéseknek, azaz a PPC-nek (Pay Per Click) is van tudománya, erre gyakran SEA-ként (Search Engine Advertising) utalnak.

SEO+SEA=SEM

Nem ez nem egy furcsa matematikai képlet. Arra utal, hogy a keresőoptimalizálás (SEO) és az előbb említett PPC hirdetések (SEA) együtt adják a SEM-et (Search Engine Marketing), azaz a keresőmarketinget.

SEO vs. SEA: organikus forgalom a fizetett hirdetések ellen

Melyik keresőmarketing módszer célravezetőbb a cégek számára?

Ez minden esetben attól függ, hogy mik az igények, milyen távon, milyen célt akar megvalósítani valaki.

A keresőoptimalizálás egy lassú műfaj, idő kell hozzá, hogy eredménye legyen, ez a várva várt hatás viszont hosszantartó és egy olyan biztos alapot ad, amire könnyedén lehet hatékonyan tovább építkeznie egy cégnek.

Ezzel szemben a SEA robbanásszerű, gyors eredményt hoz. Igaz rá viszont az a mondás, hogy nagyobb a füstje, mint a lángja, mert az elért eredmény nem tart sokáig, csupán átmeneti, és a hirdetéseknek költsége is van.

Mindenkinek magának kell felmérnie, hogy ezen szempontok közül melyik mennyire fontos neki. Mielőtt viszont belevágna fontos tudnia, hogy mit is ígér pontosan a két módszer, a SEA és a SEO nem keverendő.

Ha a biztos alapok, és a hosszú távon, de stabilan érzékelhető teljesítmény fontos egy cégnek, akkor a keresőoptimalizálással érdemes foglalkoznia, ezzel érdemes digitális marketingstratégiáját kibővítenie.

Mik a SEO alapjai?

Alapvetően három fő részre osztható:

  • Technikai SEO - azaz , hogy mennyire van jól elkészítve, felépítve egy weboldal;
  • On-page SEO - azaz, hogy mennyire jók az oldalon lévő tartalmak;
  • Off-page SEO - azaz, hogy mennyire hiteles az oldal, hány és milyen más weboldal hivatkozik rá?
  • Ezek a faktorok mind fontosak, külön-külön és együtt is. A három rész mindegyike akkor fejti ki pozitív hatását a legjobban, ha a másik kettő is rendben van, jól működik. Olyan ez mint egy háromlábú szék, ha egy láb eltörik, akkor ugyan kevésbé stabilan, de úgy-ahogy állva marad, de érezhető, hogy nem az igazi, ha kettő eltörik, akkor viszont már nem képes funkcióját betölteni a tárgy.

    Hogyan zajlik a szolgáltatás? Milyen eredményeket lehet elérni a SEO-val?

    Minden egyes szolgáltatás egyedi. Egy jó szakértő mindig alaposan megvizsgálja, hogy mi a projekt optimális menete és ismerteti azt ügyfelével. A menetrendben meghatározott feladatok mind szükségesek ahhoz, hogy a megbízó elérje kitűzött céljait.

    Az optimális menetrend mindig eltérő, mert minden szektorban mások a szereplők és eltérő a verseny. A pénzügyi szektorban például óriási versengés zajlik a találati lista első helyeiért, rengetegen keresőoptimalizálnak. Más területeken ez viszont sokkal mérsékeltebb, ezekben az ágazatokban könnyebb előrejutni, hamarabb, látványosabb eredményt lehet elérni ugyanannyi, sőt sok esetben kevesebb munkával is.

    Egy megrendelőnek a projekt megkezdésekor tisztában kell lennie vele, hogy milyen lépések és mekkora erőbefektetés szükséges ahhoz, hogy a saját területén elérje kitűzött céljait. Azt is tudnia kell, hogy ez egy folyamatos munka, nem egy egyszeri dolog. Egy weboldalnak állandó törődésre van szüksége, a SEO egy lassan beinduló, szüntelen munkát igénylő, ámde hálás műfaj.

    A feltett kérdésekre tehát, hogy hogyan zajlik a szolgáltatás és milyen eredmények érhetőek el vele nem lehet konkrét választ adni, mivel ez minden egyes projekt esetében más és más.

    Ami viszont elmondható, hogy ha egy ügyfél követi a SEO szakértő útmutatását, mind a három fent részletezett részt komolyan veszi, tehát a weboldal megfelelő felépítésére, tartalmaira és hivatkozásaira vonatkozó útmutatást is követi és a meghatározott menet szerint megfelelően elvégzi azokat, akkor garantált a kitűzött cél elérése.

    A kitűzött cél esetében meg kell még azt is említeni, hogy fontos, hogy az reális legyen. Például egy most induló vadonatúj weboldallal rendelkező pénzügyi vállalkozás ne várja, hogy fél éven belül ott lesz a találati lista első helyén minden számára fontos kulcsszóra, lekörözve ezzel az összes nagy pénzügyi site-ot. Ebben egyébként a szakértőnek is nagy szerepe van, ha azt tapasztalja, hogy ügyfele céljai nem a realitás talaján mozognak, akkor ezt közölnie kell vele.

    Mennyire fontos 2021-ben, hogy a SEO is része legyen egy cég marketingstratégiájának?

    Területenként változó, hogy mennyire szükséges, de elmondható, hogy az összes szektorban, minden vállalkozásnak csak az előnyére válhat, ha foglalkozik a keresőoptimalizálással.

    Hol elengedhetetlen és miért?

    Azokban a szektorokban, ahol óriási a verseny, és terület többi szereplője is serényen SEO-zik elengedhetetlen a keresőoptimalizálás. Itt ahhoz, hogy előrébb juthasson egy cég, hogy jelentős sikereket érjen el és magasabb profitot termeljen mindenképp szükséges, hogy az egyéb digitális marketing csatornák használata mellett erre is nagy hangsúlyt fektessen.

    Ahol nem elengedhetetlen, de mégis ajánlott?

    Melyek ezek a területek? A keresőoptimalizálás minden területen ajánlott.

    Ennek a két fő oka:

  • Efelé tart a jövő, egyre többen fognak ezzel foglalkozni, a SEO egyre nagyobb teret hódít magának a digitális marketingben;
  • Ha egy szektorban egyelőre még kevesen keresőoptimalizálnak, akkor egy technikailag jól felépített, jó linkprofillal rendelkező, minőségi tartalommal megtöltött, azaz jól SEO-zott weboldal nagyon ki tud emelkedni a mezőnyből, előnyös helyzetbe juttatva ezzel annak tulajdonosát
  • Összefoglalva: a keresőoptimalizálás egyre fontosabb, és elmondható, hogy 2021-ben minden cégnek ajánlott, hogy foglalkozzon vele, hol jobban, hol kevésbé létszükséglet, de mindenhol előnyös.

     

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában