2023.05.21. 17:45
Retróvonat járt Makón – Fotók
A retróvonat szemmel láthatóan népszerű volt. Fotó: Szabó Imre
Régen látott annyi utast a makói vasútállomás, mint amennyi befutott vasárnap a Tiszavirág Expresszel, azaz az állami vasúttársaság nosztalgiavonatával. A szerelvény Szegedről Hódmezővásárhelyen át érkezett Makóra, majd onnan fél órányi várakozást követően, az egykori közvetlen gyorsvonatok hangulatát idézve indult tovább Budapestre.
A különleges vonat két évfordulót köszöntött: egyrészt idén ötven éves a MÁV klasszikus M41-es dízelmozdonya, a Csörgő – ilyen húzta a kocsikat– , másrészt 140 éves a makói vasútvonal. A szerelvényben első- és másodosztályú, illetve a 80-as, 90-es évek távolsági járataira jellemző fogásokat kínáló étkezőkocsi is közlekedett.
Kíváncsiak voltunk, milyen egy retróvonat. Amikor ilyenek közlekedtek, még a szüleink utaztak velük
– mondta a büfékocsiban a vásárhelyi Kiss Dominik, aki barátaival együtt szállt fel. Mint mondta, ő is szívesen utazik vonattal, illetve tramtrainnel. A makói állomásig nagyon elégedettek voltak mindennel, különösen a vonat és az étkezőkocsi nem mindennapi hangulatával.
Retróvonat járt Makón – Galéria: Szabó Imre
A retróvonat büfékocsiját természetesen nem úgy kell elképzelni, hogy ott az árak is a régiek. Egy rántott sertésborda körettel például 2990 forintba került, és ha az ember akart hozzá inni egy kis üveg Fűtőház Nohab nevű sörkülönlegességet, azt 1990 forintért kapott. Akik leszálltak Makónál, a várakozás ideje alatt megnézhették a váróteremben berendezett vasúttörténeti kiállítást, amit díszes egyenruhában az utolsó állomásfőnök, Szlama Benedek mutatott be az érdeklődőknek.