Helyi gazdaság

2016.04.05. 15:24

Közel 8 millióra bírságolta a jegybank az OTP Faktoringot

Egyes esetekben nem rögzítették megfelelően a telefonos panaszokat és jegyzőkönyveket, elmulasztották a válaszadási határidőket is.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 7,8 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az OTP Faktoring Zrt.-re jogsértő panaszkezelési gyakorlata miatt - közölte az MNB kedden.

A jegybank vizsgálata szerint a társaság egyes esetekben nem rögzítette megfelelően a telefonos panaszokat és jegyzőkönyveket, elmulasztotta a válaszadási határidőket, továbbá a panaszkezelési szabályzatát és nyilvántartását sem a jogszabályoknak megfelelően alakította ki.

Az MNB a bírság kiszabása mellett a vonatkozó panaszkezelési jogszabályok betartására kötelezte a vállalkozást.

A bírság összegének meghatározása során a jegybank súlyosító körülményként értékelte, hogy a feltárt hiányosságok nagyszámú ügyfelet érintettek, a telefonos panaszok rögzítésében jelentkező hiba különösen hosszú időn keresztül állt fenn, s a vizsgált panaszok közel egytizedénél történt késedelmes válaszadás. Enyhítő körülménynek számított ugyanakkor az OTP Faktoring Zrt. együttműködő magatartása, valamint a hiányosságok azonnali kiküszöbölésére tett intézkedése.

Címkék#OTP#MNB

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában