Olaj- és gázlelőhelyeket kutatnak

2021.06.29. 09:02

Már Szegedet rezegteti a Mol

A Mol megrendelésére geofizikai mérésekbe kezdett a Acoustic Kft., a megye mintegy tizedét érintő kutatásból Szeged sem marad ki. Hétfőn reggel a Bakay Nándor utcai körforgalomban rezegtette a földet a különleges gépek egy kisebb változata.

Kovács András

Szegeden, a Bakay Nándor utcai körforgalomban egy kisebb munkagép rezegtette a földet. Fotó: Kuklis István

Fotó: Kuklis István

A közösségi oldalakon már ko­­moly fejmosást kap az, aki lefotóz egy út menti vékonyabb és színes fakarót, rajta számokkal, és még mindig megkérdezi, mi ez? Némelyik mellett kisebb szerkezet is van, a rezgésérzékelő, egyiket sem szabad bántani.

Fotó: Kuklis István

A Mol megrendelésére a Acoustic Geofizikai Kft. meghatározza, hol lehetnek a ko­­rábbi lelőhelyeken túl még kőolaj és földgáz felhalmozódására alkalmas helyek Szeged környékén.

A nehéz munkagépek mesterségesen rezgést gerjesztenek, amelyek a föld mélyebb rétegeiből különbözően verődnek vissza. Ezekből 3 dimenziós képet rajzolnak ki az esetleges szénhidrogéntelepekről.

A mérési terület 316 négyzetkilométer, és Algyő, Deszk, Domaszék, Ferencszállás, Kis­zombor, Klárafalva, Kübekháza, Maroslele, Röszke, Sándorfalva, Tiszasziget és Új­­szentiván településeket is érinti. Megtudtuk, Domaszék határában már jártak, a település közösségi oldalán részletes előzetes tájékoztatást is olvashattak a lakók.

– Az a jó hír, hogy nem jutott el hozzám az információ, ami azt jelenti, nem volt lakossá­­gi panasz, jól dolgozott a Mol alvállalkozója. Legutóbb, né­­hány éve, amikor hasonló mérés zajlott, volt probléma a taposási kárral – mondta Sziráki Krisztián polgármester.

Szegeden, a Bakay Nándor utcai körforgalomban egy kisebb munkagép rezegtette a földet.
Fotó: Kuklis István

Szeged teljes belterületét érinti a mérés, rezgésérzékelőket szinte minden utcában telepítettek, ezek sűrűsége négyzetkilométerenként 300.

Hétfő reggel a Bakay Nándor utcai körforgalom közepén rezegtette a földet az Acoustic munkagépe.

Ez a kisebb méretű speciális teherautó volt, a nagytestvért a Magyar Közút kezelésében levő négysávos utakon használják majd – a városon belül is.

Az autósok kicsit rácsodálkoztak a forgalmat rövid ideig feltartó gépre, és nem biztos, hogy kiszúrták a közelében dolgozó pickupot, amelynek anyósülésén laptopot kezelt egy szakember. Ide, a parancsnoki kocsiba futottak be a jelek. A körforgalomhoz közel ismét megállt a két autóból álló „konvoj”, megtudtuk, 25 méterenként kell rezegtetniük.

– Betartjuk a rezgések épületekre vonatkozó hatása elnevezésű magyar szabvány előírásait, az erősséget folyamatosan monitorozzuk. Belterületen ki­­sebb súlyú vibrátorokat használunk, és a kibocsátott rezgések erejét szabályozzuk – írta a Mol lapunk korábbi megkeresésére.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában