2021.08.28. 16:54
Indul a sertéshús fogyasztását ösztönző kampány
Idén is is megtartja a sertéshús fogyasztásának ösztönzését segítő kampányát a szaktárca, az Agrármarketing Centrum és a Magyar Húsiparosok Szövetsége. Feldman Zsolt államtitkár elmondta, a jelenlegi takarmánypiaci helyzet miatt a magyar sertéságazat nehéz helyzetben van.
20200115 Szeged Kötelező zászlóval megjelölni a sertéshús származási helyét. Fotó: Török János (TJ) Délmagyarország / DM
Fotó: Török János
Ezért itt az ideje, hogy a magyar fogyasztók figyelmét felhívják, nem csupán gasztronómiai élményt nyújt a magyar sertéshús fogyasztása, hanem sok ezer mezőgazdasági termelésben, élelmiszer-feldolgozásban dolgozó magyar család megélhetését és munkáját is segíti. Az államtitkár kiemelte, igyekeznek a sertéstartók mindennapjait könnyebbé tenni. Példaként említette, hogy idén a takarmánypiaci helyzet miatt több mint 1,2 milliárd forintot biztosítanak pluszban az ágazatnak.
Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese kiemelte, míg 2013-ban az egy személyre vetített éves sertéshúsfogyasztás 24-25 kiló volt, ezt sikerült 30 fölé emelni. Ebben szerepet játszott az évente megrendezett kampány, a 2016 januárjában bevezetett áfacsökkentés, amely szerint 27-ről 5 százalékra csökkent a sertéshús áfája, valamint a reálbérek folyamatos emelkedése.
Éder Tamás, a hússzövetség elnöke elmondta, rendkívül szélsőséges viszonyok között gazdálkodik a magyar sertéságazat, hatással van rá a koronavírus-járvány, az afrikai sertéspestis és a takarmány drágulása is. A pestis miatt az elmúlt három évben nagyon hullámzott a világpiacon az élő sertés ára, ami jelenleg ismét drasztikusan csökken. Eközben egy év alatt 50-60 százalékkal emelkedtek a takarmánygabonák árai, így a sertéstenyésztők önköltsége nőtt.