PR cikk

2021.09.23. 15:04

Az ISO 9001 szabvánnyal a minőség nem csak a vevőnek lesz fontos

Sok cég marketingstratégiájának alapköve a vevők hosszú távú megtartásának nehéz feladata. De ha a drága marketingeszközökkel elért komoly eredményeket a nem megfelelő minőségű termék vagy szolgáltatás veszélyezteti, el kell gondolkozni, nem a minőségbiztosítás hiányzik-e a cég életéből. Megoldást jelenthet az ISO 9001 minőségirányítási rendszer. Rendszer rendszer hátán... de hol maradnak a számok?

delmagyar.hu

Forrás: apave.hu

A céges irányítási rendszerek minden vállalat számára fontosak. Ezek megléte nem is kellene, hogy kérdés legyen, inkább csak az, melyiket és milyen mértékben használjuk.

A legtöbb kis- és középvállalat életében fontos szerepet tölt be a marketing, hiszen a vevők és felhasználók a legkönnyebben marketing- és CRM eszközökkel érhetők el.

De ha már egyszer a CRM rendszer jól működik és mégsem sikerül megtartani a vevőket, vagy nem jönnek a számok, akkor a hibát nem biztos, hogy a marketingben vagy a kommunikációban érdemes keresni. Lehet, hogy az áhított vásárlói vagy felhasználói lojalitás hiánya a szolgáltatásunk vagy termékünk esetleges minőségi hiányosságain, vagy akár az általunk nyújtott, after sales összélmény hiányosságain múlik.

Fotó: apave.hu

A hiányzó láncszem

Korrekt működésű beszerzés és logisztika, számlázás és pénzügy, a gyártás és termelés, marketing is átvizsgált és korrekt működésű, de a CRM rendszerben mégis rossz a „lead konverzió”… Gondoljunk csak bele, a hiba a fogyasztónál már ott lecsapódhat, amikor szervizre van szüksége, de elakad, vagy a szerviz túl messze van otthonától, vagy valaki nem megfelelő hangnemben beszél vele a telefonban.

Ilyenkor érdemes elgondolkodni azon, hogy a sztenderdizált minőségi szabványok milyen előnyökkel járhatnak valójában: az ISO 9001 szabvány szerint ugyanis lehetségessé válik, hogy az eredményességre, a hatékonyságra és a minőségre koncentrálhassunk, hiszen ha a folyamatokat optimalizáljuk, ezáltal növeljük az effektivitást, a lényegre is marad időnk. Az ISO 9001 követelményeit betartva ugyanis a vevői elvárásokat egyre jobban teljesíthetjük, ami elengedhetetlen az ügyfeleink megtartásához, hogy újakat szerezzünk és a vevői elégedettséget folyamatosan növeljük.

Címkék#SEO

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában