2020.01.21. 14:50
Nagy Anettet nevezték ki a Radnóti igazgatójának
Nemrégiben nyugdíjba vonult Szeged legsikeresebb gimnáziumának igazgatója, Gál Béla. A minisztériumban megszületett a döntés: munkáját Nagy Anett igazgatóhelyettes folytathatja, akinek több terve is van a jövőre nézve.
Szeged, Nagy Anett a Radnóti Miklós Gimnázium igazgatója fotó: Kuklis István
Tavaly júliusban köszönt el Gál Béla, a Radnóti-gimnázium igazgatója, aki 4 ciklusban összesen 19 évig vezette az iskolát. Az intézményvezető feladatait júliustól a jogszabálynak megfelelően megbízott igazgatóként Nagy Anett matematika–fizika–angol szakos tanár, korábbi igazgatóhelyettes vette át, aki egy tanár kollégájával együtt pályázott az igazgatói posztra.
– Novemberben a szegedi tankerületnél hallgattak meg, ők egy ajánlást tettek, ám a döntést az Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára, Maruzsa Zoltán hozta meg. Hétfőn délelőtt Plesovszkiné Ujfaluczki Judit, a Szegedi Tankerületi Központ igazgatója jelentette be a tantestületnek a kinevezésemet – mondta lapunknak a Szegedi Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium új igazgatója, Nagy Anett. A pedagógus hivatalosan január 25-étől látja el az igazgatói feladatokat, kinevezése 2024. augusztus 15-éig szól.
Nagy Anett maga is radnótis diák volt egykor, mostani kollégái közül hárman is tanították. 1994-ben érettségizett, majd a Szegedi Tudományegyetemen végezte el a matematika–fizika szakot, később az angolt is.
– Ötödéves voltam, amikor megkértek, tartsak órákat a volt iskolámban. Óriási élmény volt, hogy visszahívtak, először óraadóként, majd 1999-től állományba kerültem. 2011-ben lettem igazgatóhelyettes – részletezte. Hozzátette, folyamatosan képezte magát, emellett az elmúlt két évben egyre több mindenbe bevonta őt Gál Béla, akitől nagyon sokat tanult.
Az intézményvezető terveivel kapcsolatban hangsúlyozta, a hagyományos értékrend megtartása mellett alkalmazkodniuk kell az új elvárásokhoz is.
– Egyik célunk, hogy nagyobb hangsúlyt fektessünk a nyelvoktatásra különböző módszerekkel, míg a másik az informatikai rendszerünk fejlesztése. Bár a gimnáziumot természettudományos műhelyként tartják számon, a diákoknak minden tudományterületen van lehetőségük plusztudást szerezni. A tudás ugyanis érték, amit soha nem vehetnek el a fiataloktól – emelte ki.