Helyi közélet

2020.02.07. 08:55

Oldalfal hiányában nem véd a beálló az esős időben

Műszaki korlátok miatt nincs oldalfaluk az új megállóknak Szegeden, így az utasok áznak, ha esik az eső és fúj a szél. Szabályos megoldás nincs egyelőre.

K. A. R.

Oldalfalak hiányában áznak az utasok szeles és csapadékos időben.

Fotó: FRANK YVETTE

Úgy tűnik, az új típusú buszmegállók nem nyerték el a szegediek tetszését, hiszen már többször panaszkodtak arra, hogy esőben nem nyújtanak kellő védelmet. Ezúttal a Novotel és a Belvedere Palota előtt álló trolibuszmegállókra érkezett lapunkhoz panasz, olvasónk szerint csapadékos időben használhatatlanok. Mint mondta, nincs oldaluk, a tető íve magas, így az eső bever alá, az utasok eláznak, amíg a busz megérkezik.

Megkerestük a Szegedi Közlekedési Társaság vezetőjét, hogy tudnak-e a problémáról. Majó-Petri Zoltán kérdésünkre elmondta, az utasvisszajelzések és saját tapasztalataik alapján tudnak arról, hogy a megállóhelyeken létesített esőbeállók szélvédelme és viharos, szeles időben esővédelme a kialakítás jellegéből következően nem minden esetben megfelelő.

– Az eső- és szélvédelem a beállók oldalfalas kialakításával lenne jobban megoldható, azonban a városi közlekedési közlekedés megállóhelyeire telepítendő esőbeállók tekintetében figyelembe kell venni bizonyos műszaki korlátokat, különösen a rendelkezésre álló területet – magyarázta.

Oldalfalak hiányában áznak az utasok szeles és csapadékos időben.
Fotó: FRANK YVETTE

Mint mondta, a villamosmegállóhelyi peronokon biztosítani kell az odaérkező járművek rendelkezésére álló teret, a peronon a mozgásukban vagy látásukban korlátozottak, gyermekkocsival közlekedők elhaladásához szükséges helyet. – Tekintettel arra, hogy a peronok szélessége a meglévő út- és villamospálya kialakításához igazodóan korlátozott, a jelen műszaki adottságok mellett sajnos nincs arra lehetőség, hogy az esőbeállók a helyközi autóbusz-megállóhelyek mintájára oldalfallal készüljenek, mert műszakilag az oldalfal nem fér el a peronon – tette hozzá.

Az esőbeállók tetőmagassága, amelynek szintén biztosítania kell az utasok fejétől és a járművektől való biztonságos védőtávolságot, valamint az oldalfalak hiánya okozza azt, hogy szeles időben az eső bever a tető alá. Rámutatott: ez a műszaki korlát minden villamosközlekedéssel rendelkező magyar város villamos-megállóhelyein jelentkezik, különösen a magas beépítettségű belvárosi területeken. Megtudtuk, jelenleg nincs olyan műszaki megoldás, amely a problémát orvosolná.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában