2020.02.07. 08:55
Oldalfal hiányában nem véd a beálló az esős időben
Műszaki korlátok miatt nincs oldalfaluk az új megállóknak Szegeden, így az utasok áznak, ha esik az eső és fúj a szél. Szabályos megoldás nincs egyelőre.
Oldalfalak hiányában áznak az utasok szeles és csapadékos időben.
Fotó: FRANK YVETTE
Úgy tűnik, az új típusú buszmegállók nem nyerték el a szegediek tetszését, hiszen már többször panaszkodtak arra, hogy esőben nem nyújtanak kellő védelmet. Ezúttal a Novotel és a Belvedere Palota előtt álló trolibuszmegállókra érkezett lapunkhoz panasz, olvasónk szerint csapadékos időben használhatatlanok. Mint mondta, nincs oldaluk, a tető íve magas, így az eső bever alá, az utasok eláznak, amíg a busz megérkezik.
Megkerestük a Szegedi Közlekedési Társaság vezetőjét, hogy tudnak-e a problémáról. Majó-Petri Zoltán kérdésünkre elmondta, az utasvisszajelzések és saját tapasztalataik alapján tudnak arról, hogy a megállóhelyeken létesített esőbeállók szélvédelme és viharos, szeles időben esővédelme a kialakítás jellegéből következően nem minden esetben megfelelő.
– Az eső- és szélvédelem a beállók oldalfalas kialakításával lenne jobban megoldható, azonban a városi közlekedési közlekedés megállóhelyeire telepítendő esőbeállók tekintetében figyelembe kell venni bizonyos műszaki korlátokat, különösen a rendelkezésre álló területet – magyarázta.
![](https://cdn.delmagyar.hu/2021/12/vcy1Rx9g_hwOtyeYBWgFHWz2kmcZKn0kY8K7-arjDbs/fill/2560/1761/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzQ0ODMxZjkyYTIwNTQzNzdhNWQ4NzkwYWQ2Y2U1NjRi.jpg)
Fotó: FRANK YVETTE
Mint mondta, a villamosmegállóhelyi peronokon biztosítani kell az odaérkező járművek rendelkezésére álló teret, a peronon a mozgásukban vagy látásukban korlátozottak, gyermekkocsival közlekedők elhaladásához szükséges helyet. – Tekintettel arra, hogy a peronok szélessége a meglévő út- és villamospálya kialakításához igazodóan korlátozott, a jelen műszaki adottságok mellett sajnos nincs arra lehetőség, hogy az esőbeállók a helyközi autóbusz-megállóhelyek mintájára oldalfallal készüljenek, mert műszakilag az oldalfal nem fér el a peronon – tette hozzá.
Az esőbeállók tetőmagassága, amelynek szintén biztosítania kell az utasok fejétől és a járművektől való biztonságos védőtávolságot, valamint az oldalfalak hiánya okozza azt, hogy szeles időben az eső bever a tető alá. Rámutatott: ez a műszaki korlát minden villamosközlekedéssel rendelkező magyar város villamos-megállóhelyein jelentkezik, különösen a magas beépítettségű belvárosi területeken. Megtudtuk, jelenleg nincs olyan műszaki megoldás, amely a problémát orvosolná.