Sokan inkább házhoz rendelik az ételt

2020.04.07. 11:47

Figyeljünk az ételkiszállításnál

A jelenlegi járványhelyzetben sok vállalkozás dönt az élelmiszerek házhoz szállítása mellett, most még inkább fontos betartani a jogszabályi és a higiéniai előírásokat. Ha nem a megrendelt élelmiszert, ételt kapjuk, vagy annak minősége nem megfelelő, hibás teljesítésről beszélhetünk. Szakértőink válaszoltak.

K. A.

Fotó: Frank Yvette

– Most először rendeltem ételt egy kifőzdéből, de rántott hús és krumpli helyett főzeléket kaptam. Azonnal jeleztem a futárnak, aki először próbált meggyőzni, de végül visszavitte. Pontosan milyen jogaim vannak ilyen esetben?

Jobb kibontani

– Jól tette, hogy az ételt még a futár jelenlétében ellenőrizte, ezt érdemes mindig megtenni – írta lapunk állandó fogyasztóvédelmi partnere, a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda. Ha esetleg a szállító időhiányra hivatkozva nem biztosítaná ezt a lehetőséget, és az étellel kapcsolatban kifogásunk van, akkor érdemes ezt azonnal írásban jelezni az étteremnek, kiemelve, hogy nem volt lehetőségünk a futár jelenlétében ellenőrizni az ételt. Azért érdemes előtte kibontani a csomagolást, mert így később sem lehet vita tárgya, hogy nem azt kaptuk, amit rendeltünk. Ha élelmiszer-biztonsági kockázatot tapasztalunk – például romlott az étel –, akkor javasolt belőle egy kis mintát félretenni a hűtőben, és mindezt azonnal jelezni a Nébih zöldszámán.

A futároknak nem kötelező maszkot hordani, de ajánlott. Fotó: Frank Yvette

Hibás teljesítés

– Házhoz szállítással rendelem az ételt, mostanában nem szeretnék az utcára menni. Mindig pontosan hozzák, finom is, de többször észrevettem, hogy nincs a futáron maszk. Kérhetem a céget, hogy ezen változtassanak, illetve megtagadhatom az étel átvételét?

– Az ételek kiszállításában csak olyan személy vehet részt, aki egészséges, valamint a vele egy háztartásban élő sem mutat fertőzésre utaló tüneteket. A futárok számára virucid hatásspektrummal rendelkező, minimum 60 százalék alkoholtartalmú kézfertőtlenítő szer biztosítása szükséges, és kötelesek is rendszeresen használni.

Jogszabály nem írja elő a maszk hordását, hiszen alapvetően a használatban sincs egységes álláspont. Ugyanakkor a vállalkozás belső szabályzatában kötelezheti a munkavállalóját arra, hogy hordjon maszkot. Az étel átvétele abban az esetben utasítható vissza, ha nem az, amit megrendeltünk, vagy ehetetlen, ezekben az esetekben beszélhetünk hibás teljesítésről. Ilyenkor kérhetjük a cserét vagy a vételár visszafizetését.

Kártyás fizetés

– A mostani vírusos időben senki nem érintkezik szívesen készpénzzel – az ételkiszállító cég kizárólagossá teheti a kártyás fizetést?

– A közvetlen érintkezés, a fertőzés kockázatának minimalizálása érdekében a megrendelőnek érdemes megfontolni az előre utalással történő fizetést vagy a kártyást. Javasoljuk, hogy előre csak abban az esetben fizessünk, ha általunk ismert, megbízható cégről van szó, mivel ez mindig nagyobb kockázatot rejt magában. A „készpénzkímélő” fizetés kizárólagossá tehető, de erről a vásárlást megelőzően kötelezően tájékoztatni kell a megrendelőket.

Olvassa el az összes a témában írt cikkünket a következő linken: Friss megyei hírek a vírussal kapcsolatban.

Ingyenesen hívható a magyar ügyeleti központ

Az ügyeleti központ e-mail-elérhetősége: [email protected]. A beérkező elektronikus levelekre a lehető legrövidebb időn belül ellenőrzött, hiteles választ küldenek.

A 06-80-277-455 és a 06-80-277-456 számú, ingyenesen hívható információs vonalakra kezdeményezett hívásokat a nap 24 órájában az ügyeleti központban fogadják a Nemzeti Népegészségügyi Központ munkatársai.

A kormány koronavírussal kapcsolatos hivatalos Facebook-oldalán és a koronavirus.gov.hu kormányzati honlapon hiteles és naprakész tájékoztatás található a fertőzésről.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában