2020.08.04. 14:15
Kapós lett a Dacia Lodgy családi autó
A Datahouse adatai szerint 2020 első félévében összesen 65,8 ezer új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, negyedével kevesebbet, mint 2019 első hat hónapjában. A modellek versenyében a Dacia Lodgy vezet – természetesen a családi autóvásárlási kedvezménynek köszönhetően.
Támogatással ért csúcsra a Dacia.
Fotó: Karnok Csaba
Alaposan átírta az élmezőnyt az új személyautók forgalomba helyezésénél az állam támogatási rendszere, és a Magyarországon is kijárási korlátozásokat eredményező koronavírus-járvány 2020 első hat hónapjában. A legfontosabb változás a piac jelentős beszűkülése, mindössze 55,7 ezer darab újonnan értékesített személyautóra került rendszám, ami 25,3 százalékos esés a tavalyi féléves számhoz képest.
A márkák versenyében első a Toyota 5854 autóval, ez 17 százalékos növekedés 2019 első hathavi adatához képest, mögötte második a Volkswagen 5016 személygépkocsival, de már csak szűk 3 százalékos növekedéssel. Hasonló arányú bővüléssel harmadik a márkák versenyében a Dacia, 4942 autót sikerült értékesíteniük.
Óriási esett a Suzuki, a 4750 eladott modell 60 százalékos mínusz tavalyhoz képest. Az ötödik helyen zárta január–júniust a Skoda, de 4704 autó negyedével kevesebb a bázisnál, míg hatodik Fordnál 40 százalékos a „járványmínusz”, a márkából 4214 személyautó kelt el.
A modellek versenyében a Dacia Lodgy az első helyzet, ez a hétszemélyes családi autó jelenleg az ország legnépszerűbb új személygépkocsija. Köszönhetően a tavaly nyártól igényelhető és vissza nem térítendő 2,5 millió forint állami támogatásnak.
– A piacbefolyásoló tényezőnek köszönhetően az elmúlt fél évben a Magyarországon forgalmazott több mint 50 márka közel félezer modellt tartalmazó kínálatának bajnoka lett a támogatott hétülésesek legolcsóbbja – írta a vezess.hu.
Az autós szakportál megjegyzi, a „torzító” hatást bizonyítja az is, hogy míg 2019 első hat hónapjában 317 darab Lodgyt adtak át, idén az első fél évben már 2195 darabot, ami közel 600 százalékos emelkedés. A forgalomba álltakból 2144 volt hétüléses.
A modellek versenyének második helyezettje a nyertestől alig lemaradó Skoda Octavia, ám az eladott 2129 autó 43 százalékos csökkenés a tavalyi első félévhez képest. Az elmúlt időszak örök nyertese, a Suzuki Vitara csupán 20 darabbal szorult a harmadik helyre, az értékesítés visszaesése azonban 59 százalék.