Nem tolonganak személyesen

2020.09.19. 14:48

Egy ügyfél személyesen, míg kettő telefonon kért segítséget Kisteleken

A koronavírus-járvány második hulláma rányomta a bélyegét az Egyenlő Bánásmód Hatóság kisteleki ügyfélfogadására: személyesen egy ember ment el, telefonon ketten kértek segítséget.

Imre Péter

Kiss Éva referens tapasztalatairól beszél.

Fotó: Karnok Csaba

Az Egyenlő Bánásmód Hatóság megyei referense, Kiss Éva Kisteleken tartott fogadóórát és várta az ügyfeleket az időskorúak gondozóházába.

Sejteni lehetett, a koronavírus második hulláma érezteti majd hatását, így történt: személyesen egy, telefonon két ember érdeklődött és kért segítséget.

Kiss Éva referens tapasztalatairól beszél.
Fotó: Karnok Csaba

Kevés panasz

A férfi ingatlaneladással kapcsolatos problémát vetett fel. A közös tulajdonú házat az egyik fél értékesítette anélkül, hogy figyelembe vette volna: a lakóépület használata nem osztható meg. Az együttélés így lehetetlen, ennek eredményeként az ott maradó tulajdonostársat és családját kiszorították lakrészükből. A telefonáló nők egyike azt állította: a vírus tavaszi hulláma idején azért bocsátották el, mert roma származású. Kiss Éva felhívta a figyelmét, csak akkor segíthetnek, ha ezt valószínűsíteni tudja az eljárás során.

A vírus közbeszólt

– A járvány miatt március közepétől június végéig elmaradtak a személyes találkozók, telefonon azonban sokan megtaláltak – mondta el lapunknak Kiss Éva. Főként munkahelyi gondokkal, elbocsátásokkal kapcsolatos ügyekkel keresték meg, abban az időszakban a kormány segítsége ellenére rengetegen veszítették el állásukat, így családjuk fenntartása is veszélybe került.

– Többen panaszkodtak arra, hogy 3 hónapig, amíg járt a munkanélküli járadék, nem találtak új állást, és kritikus helyzetbe kerültek. Személyes tragédiaként élték meg, és úgy érezték, ez csak velük történt meg, egyedül maradtak. Sajnos ezekben az ügyekben nem tudunk segíteni, de a beszélgetés is jót tesz, mert elmondhatják valakinek, kibeszélhetik magukból a problémákat – mondta.

Visszatérő észrevétel, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek esetenként nem minden esetben kapják meg a számukra előírt és elengedhetetlen speciális, például logopédiai vagy mozgáskoordinációt segítő gyakorlati foglalkozásokat.

Nem tolonganak az ügyfélfogadáson, a járvány miatt inkább telefonálnak.
Fotó: Karnok Csaba

Származás, egészségügy

– Származás miatti megkülönböztetésre elenyésző a panasz. Ennek három oka lehet: vagy valóban kevés fordul elő – remélem, így van! –, vagy az érintettek nem kérnek segítséget, megoldják másképpen a problémát vagy megtanultak együtt élni ezzel – magyarázta Kiss Éva.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában