Folytatják a 47-est – Szegedet Debrecennel köti össze a 160 kilométeres pálya

2020.09.05. 07:59

Négysávos úttal kötik össze Szegedet Debrecennel

Már tervezik azt az útszakaszt, ami Szegedet összeköti majd Debrecennel, ezzel teljes egészében négysávossá válhat a 47-es számú főút. Összesen 835,8 kilométernyi új út építéséről döntött a kormány, ebből a leghosszabb útszakasz megyeszékhelyünket is jelentősen érinti. A miniszterelnök szerint nemzetgazdasági jelentőségű lehet ez az út.

Kiss Anna

Szeged 2020.09.04. 47 -es fõút négysávos lesz Debrecenig Képen: Fotó: Török János - Délmagyarország - DM

Fotó: Török János

Huszonöt hazai projekttel bővült a magyarországi útfejlesztések listája. A beruházások közt van a Debrecen–Békéscsaba–Szeged útvonal is – ez derült ki Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár bejelentéséből. Összesen 835,8 kilométernyi új út tervezése van folyamatban vagy kezdődött el. A Világgazdaság információi szerint a legtöbb útszakasz, mintegy 792 kilométer, kétszer kétsávos lesz, továbbá 15,7 kilométernyi út kétszer egysávos, míg 90,9 kilométernyi szakasz kétszer három sávból áll majd.

Négysávos 47-es

A fejlesztési csomagban szereplő leghosszabb új út az lesz, ami Szegedet összekapcsolja Debrecennel. A kétszer kétsávos, 160 kilométeres szakasz első része már elkészült, ezt a hódmezővásárhelyi elkerülő jelenti, amit 2018-ban adtak át. A most bejelentett beruházás által a 47-es számú főút teljes egészében négysávossá válik. Azonban a korábbi tervektől eltérően Békés megyében nem Mezőberény, hanem Okány felé veszi az irányt, majd onnan Komádi és a határ felé halad tovább.

Nemzetgazdasági érték

Az út létrehozásáról egyébként már Orbán Viktor miniszterelnök is beszélt 2017-ben, amikor Szegeden járt.

– Ma, ha az ember Szegedről el akar menni Miskolcra vagy fordítva, akkor Budapest felé kell venni az irányt. A polgármester úrnak abban igaza van, hogy ez a térképre tekintve nem tűnik természetes állapotnak, és ideje, hogy ezen változtassunk. Ez egy nagy terv, az előttünk álló évek egyik közös nagy terve, hogy kiépítsünk egy észak-déli tengelyt, és Szegedet Debrecenen keresztül össze tudjuk kötni Miskolccal – fogalmazott akkor a kormányfő, aki szerint nemzetgazdasági jelentőséggel bíró fejlesztés lesz ez.

A Világgazdaság szerint ez a beruházás jól példázza azt a szándékot, hogy Magyarország nagyvárosai között olyan közúti összeköttetéseket kell teremteni, amelyek szükségtelenné teszik a fővároson keresztüli és a sok mellékúton át történő haladást.

2022-ig kérte Lázár

Lázár János országgyűlési képviselő már öt évvel ezelőtt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. előtt álló feladatként jelölte meg, hogy legkésőbb a következő választási ciklus végére, vagyis 2022-re Szegedet és Debrecent négysávos autóút kapcsolja össze. Akkor elmondta, Hódmezővásárhelynek különösen fontos érdeke fűződik ahhoz, hogy gazdasági értelemben összekapcsolódjon Szegeddel, és a két város egy agglomerációt alkosson. A politikus hozzátette, de legalább ilyen fontos gazdasági és társadalompolitikai érdekek szólnak amellett is, hogy Hódmezővásárhely és Békéscsaba is jobban kötődjön egymáshoz.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában