Egyre több a társasház, egyre több az autó

2020.10.30. 10:35

Szegedi parkolás: Tíz centi járdán nem fér át a babakocsi

Visszatérő probléma Szegeden a parkolás, nemcsak az autósok, hanem a gyalogosok számára is. A várost nyilván nem ennyi autóra méretezték – de elvárható, hogy a babakocsis, a járókeretes menjen ki az útra, mert nem fér el a járdán? A KRESZ egyértelműen rendelkezik a kérdésben.

Farkas Judit

A parkolás visszatérő probléma a városban, de biztos, hogy így kell megoldani? OLVASÓI FOTÓ: DRÁVAI GÁBOR

– Gratulálok! Ebből indulnak azok a viták, mikor a gyalogos a hülye, hogy az úton tolja a babakocsit…Valahol a Felhő utcában… – olvastuk az egyik Szegeddel foglalkozó Facebook-csoportban egy fotós poszt szövegét. Drávai Gábor megörökítette, milyen az, amikor az útra kényszerül a babakocsis szülő, és lapunknak elmondta: ez visszatérő probléma.

Megtudtuk: az utóbbi időben ezen a helyen rászoktak az autósok arra, hogy halszálkában parkolnak. Nem csak a járdán babakocsival, hanem az úton autóval sem lehet elférni, vagy csak éppen hogy, főleg, ha átlag feletti hosszúságú a parkoló kocsi. Ha párhuzamosan parkolnának, mindenki elférne, de kevesebb autó tudna megállni.

Menjen a túloldalra

A posztolóval nagyjából egy időben fotóztunk mi is egy hasonló parkolást az Alföldi utcában, néhány hete pedig egy futárcég érdekesen beálló autója osztotta meg a közösséget. Egy része szerint nem elvárható, hogy a babakocsit tolja ki a szülő az útra, más része szerint nincs hová parkolni – aki nem fér át, az menjen át a túloldalra. Tavaly a Borbás utcában voltunk tanúi, amint egy idős, járókeretes nő araszolt az úttesten. Az utca egyik oldala építkezés miatt volt lekerítve, a másik oldalon tíz centit sem hagytak az autósok a járdából.

A parkolás visszatérő probléma a városban, de biztos, hogy így kell megoldani? OLVASÓI FOTÓ: DRÁVAI GÁBOR

1,5 métert hagyni kell

A KRESZ 40. paragrafusa szerint a járdán – részben vagy teljes terjedelemben – csak akkor szabad megállni, ha azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi; a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el; a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad; a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg. A járdán a mozgáskorlátozott személy – illetőleg az őt szállító jármű vezetője – járművével, a betegszállító gépjármű, a kerékpár, a kétkerekű segédmotoros kerékpár és a kétkerekű motorkerékpár a bekezdésben említett egyéb feltételek fennállása esetén akkor is megállhat, ha a megállást jelzőtábla vagy útburkolati jel nem engedi meg.

Szaporodnak az autók

Sem a belvárost, sem a kertvárosi részeket nem ennyi autóra méretezték. A kommentelők a fent említett jelenségre panaszkodtak például a felsővárosi Bihari utca és az újszegedi Szövetség utca kapcsán is.

Azt is megemlítették Drávai Gábor posztja alatt: miután egyre több a társasház, egyre szaporodnak az autók is Móravároson. A személygépkocsik tényleg nem férnek el, viszont így a gyalogosok sem. Az pedig nem lehet megoldás, hogy a gyengébbet, sérülékenyebbet küldjük ki az úttestre, balesetveszélyes helyzetet teremtve.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában