2021.02.12. 14:16
Felkészültek a tram-train fogadására Vásárhelyen
A tervek szerint február végén érkezik meg Szentesről a hódmezővásárhelyi Népkert állomásra a tram-train. Előreláthatóan egy napot ott is marad, amíg egy újabb járműszemlén „vizsgáztatják”.
A Kálvin téri megállóban is építik az esőbeállót. Fotó: Kovács Erika
Már nem kell sokat várni, és hamarosan Hódmezővásárhelyen rója a próbaköröket a tram-train. A pálya környezetében már szinte minden munkálattal elkészült a kivitelező. Jelenleg a növénytelepítés és az esőbeállók, utcabútorok kihelyezése zajlik.
Működnek a jelzőlámpák
Február 1-jén bekapcsolták a tram-train beruházás kapcsán kiépített jelzőlámpákat az Emlékpontnál, a strandnál, valamint a Népkert és az Ady utca kereszteződésében.
Az első napokban több autós is figyelmen kívül hagyta ezt. Magunk is láttuk, hogy volt olyan járművezető, aki megszokásból fordult például a külső Andrássy útról az Emlékpont felé, miközben a lámpa pirosat mutatott. Szerencsére, úgy tudjuk, sehol nem történt baleset. A viszonylagos jó időt kihasználva, a nyomvonal mellett gőzerővel zajlanak a kertészeti munkák.
– A növénytelepítési munkákat október közepén kezdte a kivitelező, az ütemezés szerint március 10-re szeretnék befejezni. Ebbe az időjárás sajnos beleszólhat – tudtuk meg Mucsi Lászlótól, a tram-train beruházás projekttanácsadójától.
Pótolták a fákat
– Mintegy 460 fát, 13 ezer cserjét és virágot ültetnek, lassan a munka végére érnek. A beruházás kapcsán 110 fát kellett kivágni, helyettük négyszer annyit telepítettek. A legtöbb fa a Népkert és a Nagyállomás környékén található, de jutott belőlük végig a nyomvonal mellé is
– tette hozzá.
Az esőbeállók, utcabútorok is a helyükre kerülnek. A kivitelezés részeként Hódmezővásárhelyen 94 autó számára P+R parkolót és 900 kerékpártárolót is kialakítottak.
Vizsgáztatják majd a tram-train szerelvényt
Mucsi Lászlótól megtudtuk, napok kérdése és Hódmezővásárhelyre érkezik az első tram-train szerelvény.
– Az előzetes kalkulációk szerint február utolsó hetében gördül be Szentesről, a szerelőcsarnokból a villamosvasút.
megtörtént a járműszemle, de ott csak dízel üzemmódban tudták „vizsgáztatni”, 600 Volt egyenárammal nem, mivel arra ott nincs lehetőség – nyilatkozta lapunknak.
A tram-train dízel üzemmódban jön Vásárhelyig, a Népkert megállónál állítják le. Ott szemlézik majd villamos üzemmódban – mondta a projekttanácsadó. Sikeres vizsga esetén, ami nagyjából fél és egy nap közötti időtartamot jelent, gördülhet majd be az új kötöttpályás tömegközlekedési eszköz a városba.