a parkolóhelyeknek búcsút mondhatunk

2021.06.18. 14:41

Ilyen változásokat hoz a hétfőn kezdődő építkezés Szegeden

Teljesen átalakítják a kerékpárral és az autóval való közlekedést az Oskola utcában, a Stefánián és a Belvárosi híd lábánál is. Jelentősen megnő a gyalogosok és a kerékpárosok felülete, miközben parkolóhelyek szűnnek meg.

K. A. R.

Szeged 2021.06.18. Oskola utca fotó: Kuklis István Délmagyarország DM KI

Forrás: Illusztráció

Fotó: Kuklis István

Hétfőn elkezdődik az Oskola utca teljes felújítása egy uniós projekt részeként, a beruházás elemeit Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester ismertette a sajtóval pénteken. Az elhangzottak szerint a lapunk által 4-5 évvel ezelőtt szervezett szavazást is a tervezés alapjául vették, hiszen akkor a városlakók szinte egyenlő arányban az Oskola utcában és a Stefánián közlekedő kerékpárosokat, a hídon haladó buszokat és trolikat, valamint a hídon közlekedő autókat részesítették előnyben.

A voksolóknak nagyon alacsony százaléka mondta azt, hogy szükség van az Oskola utcából egyenes irányba, a Stefániára haladó autósforgalomra, valamint a Stefániáról az autóval egyenesen történő haladásra az Oskola utca felé. Így most ezt az egy éven át zajló építkezés részeként megszüntetik.

Nagy Sándor közölte, irányhelyes kerékpáros közlekedést alakítanak ki az Oskola utcában és a Stefánián. A Kossuth Lajos sugárút és Újszeged közötti autós forgalmat a Stefániára terelik, megnövelik a Stefániáról a Belvárosi hídra történő kanyarodási lehetőség idejét, így 13 helyett 26 másodpercig világít majd zölden a jelzőlámpa.

20-22 parkolóhely szűnik meg a belvárosban hétfőtől. Fotó: Kuklis István

Trolisávot is kialakítanak a Stefánián a Széchenyi tér irányába, és egy új megállót is létrehoznak az ATVIZIG-nél. Jelezte, az intézkedésekkel felgyorsul az autóforgalom és a tömegközlekedés is, utóbbi most gyakran bedugul a délutáni csúcsforgalomban, és ez rontja az utasvonzó képességet.

Kiderült, a parkolási lehetőség teljesen megszűnik az Oskola utcában, ez 20-22 parkolóhelyet jelent.

Az alpolgármester szerint ez nem jelentős, mert a felmérések szerint a belvárost a legtöbben tömegközlekedéssel, kerékpárral és gyalog közelítik meg. Ugyanakkor a gyalogos és kerékpáros felület jóval nagyobb lesz, ez pedig növeli majd a belvárosi üzletek, vendéglátóhelyek és turisztikai célpontok látogatottságát is.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában