Szép eredményeket értek el

2021.07.09. 16:13

Autóipari háttér nélkül is sikeresek a Csonka diákjai

Jól szerepeltek az elmúlt hónapban a Szegedi SZC Csonka János Technikum diákjai, csapatban és egyéniben is harmadikok lettek két országos szakmai, tanulmányi versenyen.

Kovács András

Tamás, Ákos és Patrik még marad egy évet. Fotó: Kuklis István

Fotó: Kuklis István

A ruzsai Tanács Patrik, a szegedi Farkas Ákos és a solt­vad­kerti Égető Tamás autó­elektronikai műszerészek, va­­lamennyien a 2/14 E osztályba jártak a Csonkában. Ketten a Kalmár Motor Kft.-nél voltak gyakorlaton az Algyői úton, míg Tamás a Scaniánál a Fonógyári úton. A három fiú alkotta csapat az elődöntőkből bejutott az Autótechnika tanulmányi verseny országos hatos döntőjébe, amit június 22-én Szentendrén, a Ford központjában rendeztek, és ott harmadik helyen végeztek.

Az egyik állomáson az volt a feladat, hogy vizsgáljanak át egy új, elektromos Ford Mustangot, az öreg szakik ezt „nullrevíziónak” mondják. A kocsi persze teljesen eltért a mai autóktól, kicsit zavartan szembesültek azzal, hogy az elektromos járműnél nem hallatszik, ha beindul, pontosabban üzemkész a motor.

– Amíg társaim a Mustanggal foglalkoztak, nekem egy turbós feladatom volt, ami inkább elméleti jellegűnek bizonyult

– emlékezett vissza Ákos. Tamás szerint nem is a feladatok bo­nyolultsága, inkább a megoldásra adott idő rövidsége nehezítette a versenyt. A fiúk a harmadik helyezés mellett elhozták a Garagent Kft. különdíját is Szentendréről.

Tamás, Ákos és Patrik még marad egy évet. Fotó: Kuklis István

Patrik há­­rom nappal korábban a Young Car Me­­chanic egyéni versenyén szerepelt Győrben, bejutott ugyanis a legjobb hat közé az országos döntőben. Az egész napos, angol nyelvű versenyen hét állomást alakítottak ki a szponzorok és a beszállítók.

– Itt nem voltak úgynevezett előselejtezők, meghívásos alapon kerültem be, a csapatverseny elődöntőjében választottak ki a szervezők

– mondta Patrik, aki a harmadik helyen végzett.

A fiatalember, aki a hétvégén nősült meg, nem dicséri magát, megteszi ezt helyette az igazgatónő.

– Patrik érettségi után érkezett a szakmába, csak két éve tanulja ezt, aminek fele a járvány idejére esett. Akik minimális pontszámmal megelőzték, azok 14 éves koruk óta erre készülnek. Ráadásul ezt Győrben tehetik, ami az ország autós fővárosa

– mondta Tóth­­né Biró Zsuzsanna. Azt pedig mi mondjuk, és az intézményt dicséri, hogy komoly autós háttér nélkül ilyen eredményeket képesek elérni a diákok.

– Meglepődtem, hogy ott voltunk hatan, egy nagyon erős versenyen, amit komolyan is vettünk, mégis jó volt a hangulat

– emlékezett vissza Patrik, aki a harmadik helyezés mellé különdíjat is kapott a Boschtól.

Mindhárman maradnak még egy évet gépjármű-mechatronikai technikus képzésen, amely szintén nappali rendszerű oktatás. Az igazgatónő szerint a következő lépcső az alternatív járműhajtási technikus képzés, nekik ez már csak plusz egy év lesz.

– Ha pedig középfokon kihoztuk a fiúkból a maximumot, irány valamelyik felsőoktatási intézmény, és várjuk őket vissza a diploma után tanítani, oktatni az iskolába

– mondta az igazgatónő. A fiatalok egyetértettek ezzel a karrierrel, ahogy a beszélgetésen részt vevő szaktanár, Győri Sándor is.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában