2021.07.09. 16:13
Autóipari háttér nélkül is sikeresek a Csonka diákjai
Jól szerepeltek az elmúlt hónapban a Szegedi SZC Csonka János Technikum diákjai, csapatban és egyéniben is harmadikok lettek két országos szakmai, tanulmányi versenyen.
Tamás, Ákos és Patrik még marad egy évet. Fotó: Kuklis István
Fotó: Kuklis István
A ruzsai Tanács Patrik, a szegedi Farkas Ákos és a soltvadkerti Égető Tamás autóelektronikai műszerészek, valamennyien a 2/14 E osztályba jártak a Csonkában. Ketten a Kalmár Motor Kft.-nél voltak gyakorlaton az Algyői úton, míg Tamás a Scaniánál a Fonógyári úton. A három fiú alkotta csapat az elődöntőkből bejutott az Autótechnika tanulmányi verseny országos hatos döntőjébe, amit június 22-én Szentendrén, a Ford központjában rendeztek, és ott harmadik helyen végeztek.
Az egyik állomáson az volt a feladat, hogy vizsgáljanak át egy új, elektromos Ford Mustangot, az öreg szakik ezt „nullrevíziónak” mondják. A kocsi persze teljesen eltért a mai autóktól, kicsit zavartan szembesültek azzal, hogy az elektromos járműnél nem hallatszik, ha beindul, pontosabban üzemkész a motor.
– Amíg társaim a Mustanggal foglalkoztak, nekem egy turbós feladatom volt, ami inkább elméleti jellegűnek bizonyult
– emlékezett vissza Ákos. Tamás szerint nem is a feladatok bonyolultsága, inkább a megoldásra adott idő rövidsége nehezítette a versenyt. A fiúk a harmadik helyezés mellett elhozták a Garagent Kft. különdíját is Szentendréről.
Patrik három nappal korábban a Young Car Mechanic egyéni versenyén szerepelt Győrben, bejutott ugyanis a legjobb hat közé az országos döntőben. Az egész napos, angol nyelvű versenyen hét állomást alakítottak ki a szponzorok és a beszállítók.
– Itt nem voltak úgynevezett előselejtezők, meghívásos alapon kerültem be, a csapatverseny elődöntőjében választottak ki a szervezők
– mondta Patrik, aki a harmadik helyen végzett.
A fiatalember, aki a hétvégén nősült meg, nem dicséri magát, megteszi ezt helyette az igazgatónő.
– Patrik érettségi után érkezett a szakmába, csak két éve tanulja ezt, aminek fele a járvány idejére esett. Akik minimális pontszámmal megelőzték, azok 14 éves koruk óta erre készülnek. Ráadásul ezt Győrben tehetik, ami az ország autós fővárosa
– mondta Tóthné Biró Zsuzsanna. Azt pedig mi mondjuk, és az intézményt dicséri, hogy komoly autós háttér nélkül ilyen eredményeket képesek elérni a diákok.
– Meglepődtem, hogy ott voltunk hatan, egy nagyon erős versenyen, amit komolyan is vettünk, mégis jó volt a hangulat
– emlékezett vissza Patrik, aki a harmadik helyezés mellé különdíjat is kapott a Boschtól.
Mindhárman maradnak még egy évet gépjármű-mechatronikai technikus képzésen, amely szintén nappali rendszerű oktatás. Az igazgatónő szerint a következő lépcső az alternatív járműhajtási technikus képzés, nekik ez már csak plusz egy év lesz.
– Ha pedig középfokon kihoztuk a fiúkból a maximumot, irány valamelyik felsőoktatási intézmény, és várjuk őket vissza a diploma után tanítani, oktatni az iskolába
– mondta az igazgatónő. A fiatalok egyetértettek ezzel a karrierrel, ahogy a beszélgetésen részt vevő szaktanár, Győri Sándor is.