Szegedi cég készítette az ország első beszállítói felmérését

2021.09.30. 11:40

Kapcsolatépítés az online térben

A vállalkozások többségének a logisztika, a könyvelés és bérszámfejtés, illetve az építőipari munkák kapcsán van szüksége alvállalkozókra. Ilyenkor a megbízhatóságot és a referenciákat értékelik, illetve ismeretség és ajánlások révén keresnek alvállalkozókat – derül ki a Brillit.com 400 hazai cég körében végzett felméréséből.

K. A.

Szeged, 20210929, Szegedi cég készítette az ország elsõ beszállítói felmérését. Képen: lakópark építkezés, ahol alvállalkozók is dolgoznak. Fotó: Frank Yvette (FY), Délmagyarország

Fotó: Frank Yvette

Saját tapasztalatok alapján pattant ki a Brillit.com ötlete a platformot létrehozó szegedi fejlesztők fejéből: vállalkozóként egyre nagyobb kihívást jelentett számukra az új, minőségi üzleti kapcsolatok kialakítása, a partnerhálójuk bővítése. Ezért egy olyan online üzleti közösséget hoztak létre, amely egyfajta interaktív digitális cégkatalógusként segíti a beszállítók és a megrendelők közötti kommunikációt.

A portálon ingyenesen regisztrálhatnak a cégek, elkészíthetik saját profiljukat és egyetlen kattintással kérhetnek ajánlatot több potenciális alvállalkozótól vagy éppen új partnerként pályázhatnak egy induló projektre.

A most számos új funkcióval bővülő portál egy, a magyar piacon egyedülálló beszállítói felmérést készített, hogy hatékonyabban tudja támogatni az „üzleti párkeresést”. 400 hazai céget kérdeztek meg arról, milyen gyakran és melyik feladatokat szervezik ki, illetve milyen preferenciákkal és felületeken keresnek alvállalkozókat.

A vállalkozások döntő többségének a logisztika (31%), a könyvelés és bérszámfejtés (28%), illetve az építőipari munkák (21%) kapcsán van szüksége külső erőforrásokra.

A legtöbb nehézségbe éppen ezeken a területeken – kiemelten az építőiparban – ütköznek a vállalkozások, amikor beszállítót keresnek. A Brillit.com megújuló felületén ezentúl regisztráció nélkül is elérhető lesz az interaktív digitális cégkatalógus, így akár azonnal elindulhat a kapcsolatépítés, illetve a vállalatok és szabadúszók gyorsan benyújthatják árajánlatukat a megrendelőknek.

A felmérésben részt vevő cégek leginkább a megbízhatóságot (47%), a referenciákat (44%) és az árat (40%) tekintik elsődleges döntési szempontoknak a külső partnerek kiválasztásánál, a szakértelem 17 százalékával szerénykedett ezen a listán. Érdekes, hogy a válaszadók még az ajánlásoknál is lényegesebbnek ítélték a pályázó cég kommunikációját, amiből kiderül, hogy az üzleti kapcsolatoknál fontos a láthatóság. A mikro- és kisvállalkozások azonban gyakran észrevétlenek maradnak a céges beszerzéseken. Ezért is van értéke annak, hogy a regisztráló cégek saját profiloldalt hozhatnak létre, ahol megadhatják elérhetőségeiket, a legfontosabb háttér-információkat. A felhasználók ezentúl közvetlenül is kapcsolatba léphetnek egymással chatfelületen.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában