Szegedi hírek

2023.05.12. 14:20

Balhé a szegedi Anna fürdő gyógyászatán

Vannak, akik hónapok óta nem jutnak el szakorvosi rendelésre az Anna fürdő gyógyászati részlegén, ugyanis hiába van beutalójuk, pillanatok alatt betelnek a következő hónapra rendelkezésre álló időpontok. Egyik olvasónk felháborodva kereste fel szerkesztőségünket.

Munkatársunktól

Sok beteg várt május közepén júniusi időpontra. Fotó: Olvasói fotó

Május 12-én reggel 8 órától lehetett sorban állni az Anna Gyógy- Termál- és Élményfürdő gyógyászati részlegének recepciójánál, hogy az orvosi beutalóval érkezők júniusra időpontot kapjanak. A recepciós pulton sorszámokat helyeztek el, aszerint szólították a jelen lévő, zömmel idős embereket. Olvasónk elmondta, hogy ő 8 óra után 10 perccel érkezett a zsúfolt előtérbe, neki az 55-ös sorszám jutott. Viszont már negyed kilenckor elfogytak az egyik doktornőhöz a júniusi időpontok, így kisebb balhé alakult ki. Többen elkérték a panaszkönyvet és kérték azt is, hogy az intézmény vezetőjével beszélhessenek.

 Nem fogadnak máshol, mert lakcím szerint ide tartozok. Forduljak fel én, meg mindenki, aki itt van? Azok az orvosok, akik itt rendelnek, lássák el a járóbetegeket! Betegjogi képviselőhöz fordulok, mert nem biztosítanak elég időpontot számunkra 

– mondta egy nő, aki már másodjára várakozott feleslegesen, nem kapott ugyanis időpontot az adott orvoshoz. Egy másik felvetette, hogy miért tesznek ki a pultra több mint 50 sorszámot, amikor nincs is az orvosokhoz annyi rendelési időpont. Egy idős férfi pedig csak azért nem írt be a panaszkönyvbe, mert Parkinson-kóros és olyannyira remeg a keze, hogy nem tud írni.

Olvasói fotó

Olvasónk elmondta, hogy aki nem jutott be az említett orvoshoz, azoknak azt ajánlották, hogy kérjenek időpontot egy másikhoz, illetve összeírták a TAJ-számokat és elérhetőségeket, azt ígérve, jelentkeznek, amennyiben lesznek elérhető rendelési időpontok.

Nem értem, miért kell sorban állni május közepén azért, hogy az ember júniusra időpontot kapjon? Miért nem lehet telefonon intézni ezt? 

– vetette fel olvasónk, aki egyébként június közepére kapott időpontot bő másfél órás várakozás után. Elmondta, volt, aki szabadságot vett ki, hogy péntek reggel sorba álljon, és kiderült, hogy feleslegesen tette, mert júniusban sem jut el az adott orvoshoz. Megjegyezte, a recepciós pult mögött ülő hölgyet sem irigyelte, hiszen sokan meglehetősen türelmetlenek voltak, ráadásul a pult elé tömörültek teljesen feleslegesen, hiszen a sorszám alapján hívta a következő embert az ablakhoz.

Az intézmény honlapján az olvasható egyébként, hogy gyógyászati részlegük mozgásszervi megbetegedések kezelésére specializálódott, amelyek lehetnek krónikus eredetűek vagy traumát követőek. Járóbeteg ellátás keretében reumatológiai szakorvosi ellátásra, valamint gyógytornára és fizioterápiás kezelésekre van lehetőség, illetve fürdőgyógyászati ellátások keretében a klasszikus kezelések mellett igénybe vehető a komplex gyógyfürdő ellátás is. Azt is írják, hogy a reumatológiai szakorvosi ellátásra csak beutalóval érkezhetnek a betegek a területi ellátási kötelezettség szerint, azaz lakcím szerint dől el, ki hol kaphat ellátást. Már persze, ha kap időpontot.

Olvasóink panasza kapcsán felkerestük a Szegedi Sport és Fürdők Kft.-t. Amennyiben válaszolnak megkeresésünkre, frissítjük cikkünket.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában