2023.08.23. 08:40
Rázóbordákkal oldják meg a kikátyúsodást az ATEV-nél
Ősszel rázóbordákat telepít a Magyar Közút Nonprofit Zrt. a hódmezővásárhelyi elkerülő út ATEV-nél lévő lehajtója mellé. Így a teherjárművek nem kátyúsítják ki az útpadkát, és a fehér zúzöttkő sem kerül az aszfaltra.
Most szinte mindig kátyús az útpadka, és kő borítja az aszfaltot. Fotó: Kovács Erika
A 47-es főút vásárhelyi elkerülő szakasza 2018 tavaszán készült el, 13 kilométer hosszú, észak felől kerüli el a települést. Hatalmas szükség volt rá, napi több tízezer jármű áthaladásától szabadítja meg a város lakott részét, ahol így csökkent a zaj- és a levegőterhelés is.
Az elkerülő út Székkutas felőli első lehajtója az ATEV Zrt.-nél található, amelyen keresztül a várost, illetve a keleti elkerülő utat is megközelíthetik a gépjárművezetők.
A lehajtó padkája fehér zúzottkő, ami sok bosszúságot okoz a közlekedőknek. A lekanyarodók, különösen a teherautók, kamionok a padkára is kénytelenek ráhajtani, ami így kikátyúsodik, a fehér zúzottkő pedig nagy mennyiségben kerül az útra. Ez azért veszélyes, mert csúszik. A közútkezelő munkatársai rendszeresen töltik fel a kátyúkat és söprik le az útról a követ, de az pár nap múlva olyan, mintha mi sem történt volna. Erre autósok hívták fel a figyelmünket.
A problémával megkerestük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t., a társaság lapunkkal azt közölte, hogy a 47-es főút kérdéses szakaszának helyzete ismert számukra.
Az ATEV Zrt. felé leforduló ív padkakijáródásának helyreállítását illetékes mérnökségünk beütemezte. A helyszínen úgynevezett beton rázóbordákat helyeznek ki a szakemberek, amely képes lesz megszüntetni a tehergépkocsik kanyarodása közben keletkező hibák kialakulását, illetve a kőanyag úttestre hordását. A szükséges beruházást a tervek szerint legkésőbb október végéig végezzük el, addig is a közlekedők türelmét és megértését kérjük
– írták.