Szeged és környéke

2012.08.26. 19:27

164 ezer forintért küzd a Malév-csőd szegedi áldozata

Szeged - Jó előre, tavaly decemberben befizette a spanyolországi repülőút árát olvasónk, aki a Malév február 3-i leállása óta hiába várja vissza két jegy árát, 164 ezer forintot.

Munkatársunktól

– A spanyolországi Malagára utaztam volna a lányomhoz egy barátnőmmel június közepén. Nyolc hónappal korábban, tavaly decemberben megvettük a repülőjegyet egy utazási irodán keresztül, a két jegy 164 ezer forintba került. Írtam a légitársaság honlapján feltüntetett címre, hogy visszaigényeljem a pénzt, de csak egy automata válaszolt. Az utazási irodában közölték, hogy intézkednek, de egyelőre őket sem értesítették a kártalanításról – mondja egy szegedi olvasónk, aki kérte, hogy a nevét ne írjuk le. Biztos benne, hogy nem egyedi eset az övé, és szívesen összefogna a többi károsulttal, hogy érvényesíthessék érdekeiket.

A Malév február 3-án állt le. Panaszosunk állítja: Berényi János, a légitársaság igazgatóságának elnöke azt mondta televíziós nyilatkozataiban, hogy az utasok túl vannak biztosítva, és mindenki visszakapja majd a pénzét. A malev.hu oldalon ezt írják: „Tájékoztatjuk, hogy az 5/2012 (I. 31.) Kormányrendeletben meghatározott költségtérítési kérelmekre vonatkozó benyújtási határidő 2012. március 31-én lejárt, az igények feldolgozása és elbírálása a Malév Zrt. „f.a." részéről 2012. június 30-án lezárult. Minden, határidőben benyújtott, jogosnak ítélt igények kifizetése megtörtént, további költségtérítések kifizetésére – az elszámolási kötelezettségre tekintettel – nincs lehetőség."

Földre kényszerültek a Malév-gépek

Földre kényszerültek a Malév-gépek
Az utasok jogainak érvényesítése érdekében fellépő Közép-magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesülethez közel kétezer panasz érkezett e-mailben és postai úton. Ezeket éjjel-nappal, megállás nélkül dolgozták fel, és tájékoztatták az embereket. „Egyesületünk, amely civilszervezet, tehát hatósági jogkörrel nem bír, mindenekelőtt a Malév leállásakor jelezte a Malév Magyar Légiközlekedési Zrt. felé a fennálló problémákat, sőt minden egyes hozzánk forduló panaszos ügyében külön megkerestük a vállalkozást az utasok jogainak érvényesítése érdekében, amelyekre vonatkozóan akkor vagy elutasító, vagy semmilyen választ nem kaptunk. (...) Azon fogyasztók esetében, akik a Malév felszámolását elrendelő végzés jogerőre emelkedéséig meghatalmaztak minket, ügyükben békéltető testületi eljárást indítottunk. Mivel a felszámolását elrendelő végzés jogerőre emelkedett 2012. február 14-én, ezért a békéltető testületi eljárásokat az egyes eljáró tanácsok kénytelen voltak megszüntetni" – írja az egyesület. Arról, hogy mennyi utas vár még a pénzére, nincsenek információik.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!